2007-11-25, 16:02
Medlem
MikaelaHs avatar
Jag är ute efter vinterdäck till min Seat Arosa -98. Jag är lite osäker på vilka däckdimensioner jag kan använda och behöver hjälp med den biten.

En annan sak också. Var kan man, förutom blocket, leta vinterdäck? Nu syftar jag inte bara ute på nätet utan överhuvudtaget.

Tacksam för svar.
Citera
2007-11-25, 16:08
Medlem
Big_Bites avatar
Lätta sättet: Åk till däckkrängaren och fråga.

Inte lika lätta sättet: Kolla regbeviset vad det ska vara för dimmension, räkna sedan ut rullningsomkretsen. Rullningsomkretsen du får fram då får du öka eller minska med 5% så då är det bara att räkna på vilken dimension du kan ha.

Ska du ha nya fälgar också blir det lite svårare dock så mitt tips är att gå till däckhandlaren och be om hjälp.
Finns även vissa internethandlare som har listor och uträknings-system du kan använda dig utav
Citera
2007-11-25, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelaH
Jag är ute efter vinterdäck till min Seat Arosa -98. Jag är lite osäker på vilka däckdimensioner jag kan använda och behöver hjälp med den biten.

En annan sak också. Var kan man, förutom blocket, leta vinterdäck? Nu syftar jag inte bara ute på nätet utan överhuvudtaget.

Tacksam för svar.
Kolla vilken dimension som sitter på respektive kolla på registreringspappren.
Fråga däckhandeln efter bättre begagnade, de brukar ha en del liggande.
Citera
2007-11-30, 19:09
Bannlyst
Du kan gå in på https://www21.vv.se/fordonsfraga/ och söka på ditt regnummer. Där brukar det stå. Annars är det inte så svårt att bara läsa på däcken som sitter på nu.
Gå ner till en däckverkstad och be dom fixa fina vinterdäck åt dig
Citera
2007-11-30, 21:46
Medlem
blood_ins avatar
alla 4 bultsfälgar från seat passar oavsett modell. som jag kan se det så är det samma fälgar som på golf med flera. borde inte va så svårt att få tag i ett par vettiga däck
Citera
2007-12-01, 02:38
Medlem
orvarens avatar
Är du inte skitnoga så kan du även "gama" däck på skroten
(nackdelar finns.. men det kan väl alla räkna ut med röv-tömmen?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in