Hej, jag har fått lite problem med min dator och hoppas på att någon här kanske skulle kunna hjälpa mig..
Det hela började igår när jag startade datorn och hörde ett klickande ljud (som en hackspett, ungefär

). Datorn visade som vanligt master listan med grejer men istället för att ladda xp så hoppade den in i bios. En kompis tipsade mig om att min hårddisk hade förmodligen kraschat så jag for och köpte en ny. Jag kopplade in den nya samsung disken i datorn som master 2 och startade upp maskineriet igen. Samma sak som tidigare hände och jag kom in i bios igen, provade med att ha en xp skiva i och sätta cd-rom som boot priority ett men det hjälpte in heller.
Så nu har jag ingen aning om vad felet skulle kunna vara och jag har även provat att flytta hårddisken mellan master 2-5. Jag har ett INFINITY RS482 som moderkort och disken jag precis köpt är en 320gb sata hårddisk från samsung. Datorn fungerade som den skulle kvällen innan och vad jag har har luskat fram så har det inte varit något strömavbrott under tiden datorn har varit avslagen.
Så nu står jag här med en ny hårddisk som tydligen inte funkar och en trasig dator, vad skulle annars kunna vara fel om inte hårddisken var/blev trasig?
Flashback rädda mig!