Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Okej, det var ett verdrivet pstende men du behver inte vara en sn besserwisser, du frstr ju vad jag menar. 358SEK (95*4=380-5.6%) tcker inte kostnaderna p lnga vgar. Sg att de endast har tv anstlld som arbetar under natten och att deras ln ligger p 140SEK/h netto inkl. OB.
Lt oss ponera att de har ppet till 03.00 och att dessa medarbetare gr p sitt skift vid 19.00. Lnen som betalas ut blir allts 2,240SEK (exkl. avgifter), och det r bara lnen fr ovanstende individer. Utver det tillkommer det ven andra fasta avgifter s dina 358SEK rcker nog inte srskilt lngt...
Hur mnga tror du f.. r intresserade av att g p bio 03.00 en tisdagsmorgon? SF har naturligtvis gjort en lnsamhetsbedmning och ansett att det inte r lnsamt att hlla ppet dygnet runt. Visst, en biograf i centrala New York eller Tokyo har skert inga problem att hlla ppet d det finns en konstant efterfrgan, men det finns det knappast i Borlnge, Vxj och Lule. Inte ens i Stockholm skulle det fungera.
Jag r ingen besserwisser, jag vill bara ha svar p frgan s r jag njd

Och du har ju fortfarande inte svarat p frgan hur mycket strmmen fr projektorn kostar som du verkade veta?
Okej jag kanske var lite otydlig, men jag menade 4 personer per film. Om man rknar 100kr per person s r det 400kr och 2 personer med ln p 100kr i timmen blir 400kr om filmen r 2 timmar. Det enda du gr r att ndra mitt exempel p 100kr/timmen ln till 140kr/timmen vilket ingetdera av dom r rtt efterssom lnerna kan variera. Sedan frstr jag inte ens varfr du gr in p strm kostnader och andra kostnader fr om du kollar mitt frsta inlgg s sger jag faktiskt bara att det tcker lnekostnaderna med 4 personer per film, inte den totala kostnaden.
Okej jag vet inte men jag tycker personligen att det r lite konstigt. Jag ser ofta film p natten hemma och det knns som att LTT minst 4,5,6 personer i hela sthlm skulle vara intresserade av att se p bio vid den tidpunkten, s att iaf EN bio skulle kunna ha ppet hela natten, elr tja tminstnde p helgerna d.