• 1
  • 2
2007-11-24, 19:39
Medlem
Ngon som knner till nt stlle i Stockholmomrdet som har nattbio? Ngon biograf verhuvudtaget borde vl ha detta? Jag har dock inte hittat ngon nnu.
Citera
2007-11-24, 19:54
Medlem
Rakiis avatar
Sergel kr ju en del nattbio av blandad kvalit p utval av filmvalet, enda som kr det vad jag vet.
Citera
2008-12-14, 20:53
Medlem
Lyfter upp denna trd.

Finns det verkligen ingen nattbio i huvudstaden?
Borde vl rimligtvis finnas en efterfrgan? Eller r jag helt ute och cycklar??
Citera
2010-09-01, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjudubbel
Lyfter upp denna trd.

Finns det verkligen ingen nattbio i huvudstaden?
Borde vl rimligtvis finnas en efterfrgan? Eller r jag helt ute och cycklar??

Tycker ocks det r konstigt. Det rcker ju med att dom fr FYRA tittare s har dom tjnat in pengarna fr lnerna fr kassrskan och en som tar emot biljetterna och stter igng filmen. Det mste vl vara bra mycket mer efterfrga n s? Dom borde kunna hlla igng dom dygnet runt och tjna p det. + att det blir fler jobb.
Citera
2010-09-02, 00:18
Medlem
antagonistens avatar
Rigoletto har nattbio varje fredag och lrdag, synd bara att alla filmer visas samtidigt (23.30) s att man r begrnsad till en film per kvll...
Citat:
Ursprungligen postat av eleqtron
Tycker ocks det r konstigt. Det rcker ju med att dom fr FYRA tittare s har dom tjnat in pengarna fr lnerna fr kassrskan och en som tar emot biljetterna och stter igng filmen.
Jag ser att du inte har ngon som helst koll p vad det kostar att driva en rrelse... Fyra biljetter tcker inte ens strmmen till projektorn.
Citera
2010-09-06, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Rigoletto har nattbio varje fredag och lrdag, synd bara att alla filmer visas samtidigt (23.30) s att man r begrnsad till en film per kvll...
Jag ser att du inte har ngon som helst koll p vad det kostar att driva en rrelse... Fyra biljetter tcker inte ens strmmen till projektorn.

jaha okej vad fan kostar det d? :O Vad r det som r s speciellt med just den projektorn? Fr min kompis har en egen sn projektor hemma och det verkar lite dyrt om det kostar ver 400 spn fr att se p en film ;o
Citera
2010-09-06, 11:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
jaha okej vad fan kostar det d? :O Vad r det som r s speciellt med just den projektorn? Fr min kompis har en egen sn projektor hemma och det verkar lite dyrt om det kostar ver 400 spn fr att se p en film ;o

Tror inte att din vns projektor r likadan som biograferna anvnder.
Citera
2010-09-06, 12:05
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ja, fr din vn har ju skert ett THX-certifierat ljudsystem p 6,000W och en projektor som visar filmer i fyra gnger hgre upplsning n vanlig HD...
Citera
2010-09-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ja, fr din vn har ju skert ett THX-certifierat ljudsystem p 6,000W och en projektor som visar filmer i fyra gnger hgre upplsning n vanlig HD...

Men strmmen till projektorn pverkas vl inte utav ljudsystemet, elr har jag fel?

Och du svarade inte p min andra frga, hur mycket kostar strmmen till projektorn d? Hur mycket strm drar projektorn under en film?
Senast redigerad av eleqtron 2010-09-07 kl. 23:51.
Citera
2010-09-08, 12:37
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Och du svarade inte p min andra frga, hur mycket kostar strmmen till projektorn d? Hur mycket strm drar projektorn under en film?
Okej, det var ett verdrivet pstende men du behver inte vara en sn besserwisser, du frstr ju vad jag menar. 358SEK (95*4=380-5.6%) tcker inte kostnaderna p lnga vgar. Sg att de endast har tv anstlld som arbetar under natten och att deras ln ligger p 140SEK/h netto inkl. OB.

Lt oss ponera att de har ppet till 03.00 och att dessa medarbetare gr p sitt skift vid 19.00. Lnen som betalas ut blir allts 2,240SEK (exkl. avgifter), och det r bara lnen fr ovanstende individer. Utver det tillkommer det ven andra fasta avgifter s dina 358SEK rcker nog inte srskilt lngt...

Hur mnga tror du f.. r intresserade av att g p bio 03.00 en tisdagsmorgon? SF har naturligtvis gjort en lnsamhetsbedmning och ansett att det inte r lnsamt att hlla ppet dygnet runt. Visst, en biograf i centrala New York eller Tokyo har skert inga problem att hlla ppet d det finns en konstant efterfrgan, men det finns det knappast i Borlnge, Vxj och Lule. Inte ens i Stockholm skulle det fungera.
Senast redigerad av antagonisten 2010-09-08 kl. 12:40.
Citera
2010-09-09, 05:40
Medlem
Citat:
Okej, det var ett verdrivet pstende men du behver inte vara en sn besserwisser, du frstr ju vad jag menar. 358SEK (95*4=380-5.6%) tcker inte kostnaderna p lnga vgar. Sg att de endast har tv anstlld som arbetar under natten och att deras ln ligger p 140SEK/h netto inkl. OB.

Lt oss ponera att de har ppet till 03.00 och att dessa medarbetare gr p sitt skift vid 19.00. Lnen som betalas ut blir allts 2,240SEK (exkl. avgifter), och det r bara lnen fr ovanstende individer. Utver det tillkommer det ven andra fasta avgifter s dina 358SEK rcker nog inte srskilt lngt...

Hur mnga tror du f.. r intresserade av att g p bio 03.00 en tisdagsmorgon? SF har naturligtvis gjort en lnsamhetsbedmning och ansett att det inte r lnsamt att hlla ppet dygnet runt. Visst, en biograf i centrala New York eller Tokyo har skert inga problem att hlla ppet d det finns en konstant efterfrgan, men det finns det knappast i Borlnge, Vxj och Lule. Inte ens i Stockholm skulle det fungera.

Jag r ingen besserwisser, jag vill bara ha svar p frgan s r jag njd Och du har ju fortfarande inte svarat p frgan hur mycket strmmen fr projektorn kostar som du verkade veta?

Okej jag kanske var lite otydlig, men jag menade 4 personer per film. Om man rknar 100kr per person s r det 400kr och 2 personer med ln p 100kr i timmen blir 400kr om filmen r 2 timmar. Det enda du gr r att ndra mitt exempel p 100kr/timmen ln till 140kr/timmen vilket ingetdera av dom r rtt efterssom lnerna kan variera. Sedan frstr jag inte ens varfr du gr in p strm kostnader och andra kostnader fr om du kollar mitt frsta inlgg s sger jag faktiskt bara att det tcker lnekostnaderna med 4 personer per film, inte den totala kostnaden.

Okej jag vet inte men jag tycker personligen att det r lite konstigt. Jag ser ofta film p natten hemma och det knns som att LTT minst 4,5,6 personer i hela sthlm skulle vara intresserade av att se p bio vid den tidpunkten, s att iaf EN bio skulle kunna ha ppet hela natten, elr tja tminstnde p helgerna d.
Senast redigerad av eleqtron 2010-09-09 kl. 05:51.
Citera
2010-09-09, 20:21
Medlem
Poddes avatar
Det kostar mer n 100kr att betala 100kr i ln.

Driftkostnader osv. mste du dessutom rkna med, och fr en tv timmars film mste personalen vara p jobb i minst fyra timmar..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in