2007-11-25, 01:32
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshCheese
Jag kan tycka att parmiddagar påminner om när barn leker mamma-pappa-barn. En form av tillställning för att bekräfta att man är vuxen och ordentlig. Lill-gammalt helt enkelt - oavsett ålder. Men det är kanske för att det finns en variant, som nämnts ovan, där alla deltagare inte känner varandra lika väl och som mynnar ut i någon sorts get-together för att bräcka varandra i vuxenhet, lycka, framgång och status.

Mycket bra skrivet! Precis min åsikt! Det ska till en mycket god middag med mycket bra vin för att kompensera denna folie ā x2 som mest ger en ont i rumpan och smilbanden.
Citera
2007-11-25, 02:16
Medlem
roppens avatar
Därför att det är satans påfund, sen att det är tråkigt som fan att sitta där och leka att man tycker det är trevligt.
Citera
2007-11-25, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roppen
Därför att det är satans påfund, sen att det är tråkigt som fan att sitta där och leka att man tycker det är trevligt.

OfT
Varldshistoriens basta avatar.

OnT
Precis vad han ovanfor sager!
Citera
2007-11-25, 03:40
Medlem
Psyko Dads avatar
Det har fanemig ingen av mina pojkvänner ngnsin gjort. De har alla uppskattat parträffar. Jag har otroligt bra vänner som mina pojkar har uppskattat. Har aldrig hört ngt gnäll.
Citera
2007-11-25, 03:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Det har fanemig ingen av mina pojkvänner ngnsin gjort. De har alla uppskattat parträffar. Jag har otroligt bra vänner som mina pojkar har uppskattat. Har aldrig hört ngt gnäll.
Är det din tolkning eller är det vad han faktiskt säger till sina killkompisar om era parmiddagar?
Citera
2007-11-25, 03:44
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluttskrutt
Är det din tolkning eller är det vad han faktiskt säger till sina killkompisar om era parmiddagar?
Eftersom det är oftast han som kommer med förslagen att vi ska ha träffar med mina vänner (även om inte jag är så pigg på det) så JA,jag tror att han gillar mina vänner.
Citera
2007-11-25, 03:50
Bannlyst
Citat:
Eftersom det är oftast han som kommer med förslagen att vi ska ha träffar med mina vänner (även om inte jag är så pigg på det) så JA,jag tror att han gillar mina vänner.
Han kanske bara gör det för att vara snäll mot dig? Pojkar har ju blivit lite sådär inkännande i dessa dagar.
Citera
2007-11-25, 03:54
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluttskrutt
Han kanske bara gör det för att vara snäll mot dig? Pojkar har ju blivit lite sådär inkännande i dessa dagar.
Ha ha ha mja eftersom han även tillbringar tid med mina vännar fast jag inte ens är med så tror jag att han tycker om dem. Vi kan nog tala om för varann efter alla år VAD vi gillar & avskyr. Jag skulle aldrig tvinga med honom på ngt han ogillar. Han behöver inte ställa in sig för mig på såna sätt. Vi vet var vi har varann.
Citera
2007-11-25, 12:24
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:

Det är stor skillnad på att gilla flickans vänner och att gilla hennes vänners pojkvänner.
Citera
2007-11-25, 14:15
Medlem
LillaFluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Det är stor skillnad på att gilla flickans vänner och att gilla hennes vänners pojkvänner.
Svarar bara för oss. Psyko dad är min flickvän och jag tycker bra om både hennes vänner och deras respektiva flick eller pojkvänner. Social kompetens borde nog de flesta vuxna besitta så man kan umgås med folk i alla lägen.
Nu har vi båda turen att vi tycker bra om varandras vänner och lider inte ett dugg av att umgås med dessa.
Citera
2007-11-25, 15:00
Medlem
lismer12s avatar
Jag tycker alla kloka människor här i tråden redan besvarat det rätt bra - parmiddagar är höjden av pretentiösitet.
Citera
2007-11-25, 15:24
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lismer12
Jag tycker alla kloka människor här i tråden redan besvarat det rätt bra - parmiddagar är höjden av pretentiösitet.

Bra sammanfattning! Umgås man med polarna så är det för att umgås. Skål för grabbkvällarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in