Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Har stoppat tjänsten nu. Den stoppades som den skulle, men efter det så testatde jag igen att köra patchen. Testade både att köra som vanligt och som admin dock med samma resultat.
PS
Tack för all hjälp, är bra att det finns människor som är så hjälpsamma.
Lite spekulationer, har ingen direkt superkoll på Vista:
För det första, är rätt tveksam till att det är just antalet "halfopen connections" som ställer till det för dig. "Halfopen connections" är bara anslutningar som håller på att initieras så att säga. Att du drar igång en p2p-applikation som försöker öppna lite för mycket connections på en gång ska inte påverka program som är igång igång och redan upprättat connections sen tidigare. Det enda du borde märka av är att p2p-programmet falerar att öppna connections, om det är så att det p2p-program du kör inte har nån check för maxgränsen. Men har svårt att tänka mig att dagens p2p-program inte har det.
Jag hade nog i ditt läge börjat med att försöka uppdatera drivrutinen till nätverkskortet.
Men men, det är väl ändå en god ide att patcha tcpip.sysom du tänkt hålla på och köra BT i alla fall, så går det i alla fall snabbare att hitta snabba peers och sånt. Det blir i alla fall inte sämre av det.
Skulle tippa på att det helt enkelt är så att det är systemkontot som äger de nätverksrelaterade grejerna i Vista, MS har jobbat rätt hårt på att göra det svårare för malware att modifiera OS:et sedan alla problem med XP.
Skulle nog börja testa att leka lite med takeown, och sen försöka patcha:
http://technet2.microsoft.com/window....mspx?mfr=true