2009-11-10, 23:32
Medlem
Jobbar han på scan idag och har han samma namn???!!!
Citera
2010-01-06, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjellarix
jo han heter jonas björk nilsson och det var han som mördade en tjej från tollarp o en tjej från degeberga,jag kände både jonas o tjejen från degeberga,han var min kompis o tjejen gick i min klass.jag har sett jonas i butiken i byn,och han har en flicka som bör vara 17-18 år

Du skriver att du sätt honom i butiken i byn? får man fråga vilken by?
Och sedan att han har en flicka som bör vara 17-18 år. Menar du en dotter då? För Jonas Björk bör ju vara 30-35 idag?
Citera
2010-01-06, 08:44
Medlem
Vridens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFS
Läs "Jakten på en mördare" av Tobias Barkman. Det har jag gjort. Jävligt intressant bok. Där beskrivs bl a dessa mord!

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100122823

Håller med helt och hållet. En riktigt intressant bok!!
Citera
2010-01-06, 19:47
Medlem
prudenss avatar
Det finns en tråd om galningen Jonas Björk här: https://www.flashback.org/showthread.php?t=578628

Enligt en rättspsykiatrisk undersökning var han inte allvarligt psykiskt störd men hade en antisocial personlighetsstörning och kunde betecknas som alkoholist.

Flickorna han mördade hette Ann-Sofie Nilsson och Malin Rönndahl. Han kom aldrig med någon egentlig förklaring utan sa bara att "något gick fel".
Citera
2010-01-06, 22:24
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novish123
Du skriver att du sätt honom i butiken i byn? får man fråga vilken by?
Och sedan att han har en flicka som bör vara 17-18 år. Menar du en dotter då? För Jonas Björk bör ju vara 30-35 idag?
Enligt andra inlägget i denna tråd fick han barn i januari 1992, så det var nog dottern.
Citera
2010-01-07, 01:18
Medlem
är det ingen som har koll på var denne sjuke fan finns idag? Vad han gör, var han bor etc? Vet att folk frågat tidigare, men fortfarande inga bilder på mannen att tillgå? Läste precis om händelserna i boken den leende mördaren där också utdrag ur polisförhöret finns angivet. Vilket psykfall. Borde sitta inne fortfarande!
Citera
2010-01-07, 15:09
Medlem
Ett bra boktips

Citat:
Ursprungligen postat av Vriden
Håller med helt och hållet. En riktigt intressant bok!!
Den var riktigt bra, sträckläste den.
Senast redigerad av ascheberg 2010-01-07 kl. 15:09. Anledning: Boktips
Citera
2010-02-14, 14:04
Medlem
Xons avatar
Är det denna J Björk som har en bror som bor i Tollarp? Hans mamma lär väl också bo runt Tollarp eftersom hon jobbar här omkring.
Citera
2010-03-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xon
Är det denna J Björk som har en bror som bor i Tollarp? Hans mamma lär väl också bo runt Tollarp eftersom hon jobbar här omkring.
Stämmer att han har en bror som även kommer i från tollarp/degeberga trakterna.
Men tyvärr så tror jag att han flyttade p.g.a skammen från hans bror då han själv var helt normal och trevlig. Är dock inte helt 100% säker att han flyttade.
Citera
2010-05-20, 20:38
Medlem
månss avatar
Någon från trakterna som vet vad det här är för en typ:
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1986776/1.1158265

Han ska tydligen ha bott mellan Tollarp och Östra Sönnarslöv och verkar ju minst sagt ganska störd
Citera
2010-06-04, 23:50
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Någon från trakterna som vet vad det här är för en typ:
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1986776/1.1158265

Han ska tydligen ha bott mellan Tollarp och Östra Sönnarslöv och verkar ju minst sagt ganska störd

Det fallet är också beskrivet i Tobias Barkmans bok "Jakten på en mördare". Sträckläser den just nu, den är himla bra, rekommenderad läsning!
Citera
2010-10-02, 00:22
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Det fallet är också beskrivet i Tobias Barkmans bok "Jakten på en mördare". Sträckläser den just nu, den är himla bra, rekommenderad läsning!

Jag har blivit tipsad om den förr men den verkar ju mest handla om Ulf Olsson och mordet på Helen tyvärr? Ett mycket tragiskt fall fövisso!

Jag har nu läst och hört lite om Elin Krantz i Göteborg som verkar ha blivit krossad under eller av en sten i bästa "Jonas Björk style"... Vilket sjukt svin! Vad hände med honom?

Det jag egentligen undrar över är ett annat fall som hände i Kristianstad och som jag nu kom att tänka på:
En mycket sjuk man mördar sin fru eller sambo och gömmer henne under några träd i skogen. Polisen genomskådar efter lång tid aset som snärjt in sig i lögner och tvingar honom ut till brottsplatsen.
Är det någon som känner igen detta?

Jag hörde för några dagar sedan att mannen numera såklart är släppt och att han är utflyttad till Stockholm där han ska ha startat en bilfirma.
På sistånde ska idioten naturligtvis ha gjort sig ovän med den "undre världen" och fått sin verkstad halvt bortsprängd och sig själv skadad.
Någon?
Senast redigerad av måns 2010-10-02 kl. 00:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in