Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-24, 02:22
  #1
Medlem
substitutes avatar
Sitter och tittar tillbaka lite på gamla brott som begåtts och detta hade jag helt missat. "Det här fallet handlar om en ung man - fortfarande en tonåring - som greps för mord på en 20-årig kvinna i februari 1993. Han erkände brottet och kunde dessutom kasta nytt ljus över en händelse som inträffat på luciakvällen knappt två månader tidigare. Då hade en 16-årig flicka påträffats död i en kanal. Obduktionen hade inte givit stöd för annat antagande än att hon hade druknat, men man kunde inte utesluta möjligheten att det förelåg ett brott. I avvaktan på nya uppgifter hade man lagt ärendet åt sidan och tills vidare betraktades det som ett olycksfall. Men 18-åringen erkände alltså att han mördat även den flickan.(citat ur Nordisk Kriminalkrönika 1994).

Platsen är Kristianstad och året är 1993, någon som vet mera och vet vad gärningsmannen gör idag?
Citera
2007-11-24, 04:13
  #2
Medlem
charlieparkers avatar
Ja det här kommer jag ihåg! Vidrigt fall med en psykopatkille, kommer ihåg att han beskrevs som en verkligt sjuk typ.

Säkert arbetar han med barn eller ungdomar idag, det verkar ju vara dålig koll, på vad sådana här tomtar tar sig för, under och efter "vårdtiden".
Citera
2007-11-25, 03:08
  #3
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlieparker
Ja det här kommer jag ihåg! Vidrigt fall med en psykopatkille, kommer ihåg att han beskrevs som en verkligt sjuk typ.

Säkert arbetar han med barn eller ungdomar idag, det verkar ju vara dålig koll, på vad sådana här tomtar tar sig för, under och efter "vårdtiden".

Inom kommunen måste man lämna utdrag ur polisregistret innan man får anställning på daghem el skola.

Däremot kan han ju alltid bli läkare, om han är intelligent nog.
Citera
2007-11-25, 03:11
  #4
Medlem
William Hainess avatar
Låter minst sagt som en potentiell seriemördare - undrar om han fortfarande sitter inne eller har friskförklarats?
Citera
2007-11-25, 03:24
  #5
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Låter minst sagt som en potentiell seriemördare - undrar om han fortfarande sitter inne eller har friskförklarats?

Och 1995 fanns det en annan potentiell seriemördare i Kristianstad - den s k nattvandraren.

SÅ, är det en slump eller finns det många galna individer i just Kristianstad?
Citera
2007-11-25, 03:37
  #6
Medlem
Krungtheps avatar
Hörde han inte hemma i Degerberga?

Har för mig att snubben kom från det lilla samhället Degerberga och det var där det sista mordet skedde. Han dömdes väl till vård med särskild utskrivningsprövning?
Citera
2008-09-30, 08:06
  #7
Medlem
13

Står om det in Nordisk kriminalkrönika 1994.En 18 årinng, född 1974 (Johannes Ek- står det som namn) greps för mord i februari 1993 på en 20årig och en 16årig kvinna. Det finns med en bild på 18 åringen från rekonstruktionen av det ena brottet. Han blev dömd till 10 års fängelse. Hans yngre bror tog självmord 1990 och han blev far i Januari 1992
Citera
2008-10-01, 16:30
  #8
Medlem
d03ahs avatar
Jag antar att detta är snubben som dödade en tjej i Degeberga och den andra hittades i kanalen inne i Kristianstad?

Vad gör mördaren idag?
Citera
2008-12-30, 18:33
  #9
Medlem
Jag har för mig att han heter J Björk.
Tror han jobbar på Scan.
Citera
2009-01-12, 12:09
  #10
Medlem
Svithjods avatar
Någon som vet vart mördaren tog vägen? vad gör han idag?
Citera
2009-01-22, 21:42
  #11
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Veckans brott ---> Kriminalhistoria

// Mod
Citera
2009-01-23, 08:38
  #12
Medlem
SingleStars avatar
Vill minnas att han ströp tjejen när de log mot honom för han trodde de skrattade åt honom. Det intrycket jag fick från medis artiklar. Försvann snabbt från media dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback