Flashback bygger pepparkakshus!
2014-02-20, 17:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Planet Terror tyckte jag om rätt mycket sist jag såg den, väldigt underhållande. Death Proof anser jag också vara Tarantinos sämsta.

Den har en riktigt fin rollbesättning också!
Citera
2014-02-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den har en riktigt fin rollbesättning också!
Aboslut, Michael Biehn och Bruce Willis är två favoriter.
Citera
2014-05-31, 20:31
Medlem
Holmquists avatar
Jag har tänkt se Planet Terror sedan flera år tillbaka, men av någon anledning skjutit upp på det ända tills ikväll!

Som ni ser på min avatar och signatur så blev jag inte besviken. Riktigt älskade denna scenen

Death Proof nästa!
Citera
2014-05-31, 21:33
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
Death Proof nästa!

Prepare to be uttråkad så in i helvete.
Citera
2014-06-01, 11:45
Medlem
Knasibass avatar
Det kanske är så att antingen gillar man den ena eller den andra. Jag tyckte inte alls om Planet Terror, den ser jag nog aldrig igen. Men Death Proof har jag sett typ 10 gånger. Den har skön stämning och jag gillar de flesta av karaktärerna.
Senast redigerad av Knasibas 2014-06-01 kl. 11:55.
Citera
2014-06-02, 11:03
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Ja, den var inte alls lika bra!

Ikväll så fortsätter jag med Tarantino, Kill Bill 1+2. Såg den första vid realese och var väl 12-13 år då, så har inget större minne av filmen
Citera
2014-06-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.

Detta verkar vara standard när man läser om Death Proof. Jag gillar den stenhårt och håller den högre än Kill Bill Vol.1 och sätter den på delad plats med Jackie Brown Kurt Russell som Stuntman Mike är ju asball och brudarna är ännu ballare!
Citera
2014-06-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Detta verkar vara standard när man läser om Death Proof. Jag gillar den stenhårt och håller den högre än Kill Bill Vol.1 och sätter den på delad plats med Jackie Brown Kurt Russell som Stuntman Mike är ju asball och brudarna är ännu ballare!
Om filmen hade kretsat enbart kring Stuntman Mike och hans upptåg och skippat tjejerna som huvudkaraktärer hade den kunnat vara riktigt bra.
Citera
2014-06-11, 21:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Om filmen hade kretsat enbart kring Stuntman Mike och hans upptåg och skippat tjejerna som huvudkaraktärer hade den kunnat vara riktigt bra.

Tyvärr som alltid med Tarantino ska han visa sig vara en sann feminist och förespråka girl power!
Citera
2014-06-11, 22:25
Medlem
Citat:
Tyvärr som alltid med Tarantino ska han visa sig vara en sann feminist och förespråka girl power!
Han kan ju inte skriva dialoger till tjejer alls. Om jag vill ha girl power så ser jag hellre Faster, Pussycat! Kill! Kill! eller The Jezebels.
Citera
2014-06-11, 22:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Han kan ju inte skriva dialoger till tjejer alls. Om jag vill ha girl power så ser jag hellre Faster, Pussycat! Kill! Kill! eller The Jezebels.

Samma här, hela tjejgänget i Death Proof är ju plagierat helt och hållet ifrån Meyers film.
Citera
2014-06-11, 22:39
Medlem
Citat:
Samma här, hela tjejgänget i Death Proof är ju plagierat helt och hållet ifrån Meyers film.

Hela filmen är väl egentligen något av ett plagiat (som många andra av hans filmer), han är en filmens Håkan Hellström. Han liksom Håkan hyllar regissörer som han ser upp till och inspireras av och gör något eget av det. Ser inget fel med det. Nu har jag visserligen inte sett Mayers film eller alla de kung-fu filmer han gillar, så kanske inte ska uttala mig, men så tror jag det ligger till.

Diggar förövrigt girl-furi filmer eller vad det nu heter, likt Faster pusstcat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in