Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-28, 19:26
Medlem
MiniGangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pistoler
Planet Terror > Death Proof helt klart, såg Planet Terror igår och det var fan en utav de skönaste filmerna jag sett på länge.

Känns nästan som att Rodriguez ägde Quentin på det här då Planet Terror filmen även känns sjukt mycket sunkingare än Death Proof och levererar en bättre "Grindhouse Känsla"

Japp, såg Planet terror igår och fyfan vilken rulle, skrattade riktigt mycket på vissa delar, tjejen med machinegun som ben var ju döcool ^^

Fast även om Planet terror var bättre än deathproof så tyckte jag att dialogen i deathproof var myckte skönare än i Planet terror..
Citera
2007-10-28, 21:30
Medlem
Stones avatar
Vilket jävla skit. Filmerna suger pudding. Det är ju fanimej patetiskt att de med sådan budget och filmkunskap skall göra en sketen zombiefilm i 70 tals anda. Vid gud vad sämst.
Citera
2007-10-28, 22:24
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vilket jävla skit. Filmerna suger pudding. Det är ju fanimej patetiskt att de med sådan budget och filmkunskap skall göra en sketen zombiefilm i 70 tals anda. Vid gud vad sämst.
Jag tror du har missat det storslagna i filmerna.
Citera
2007-10-28, 23:30
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo

Ja han har ju garanterat missat motiven iaf.
Citera
2007-10-29, 02:38
Medlem
Hkarns avatar
Bara jag som tyckte att Planet terror var en av de roligaste filmerna iår. Sitter och hoppas på Machete nu, den trailern var så jävla go.
Citera
2007-10-29, 23:54
Medlem
ensiferums avatar
Planet Terror var helball! Deathproof däremot var riktig jävla skit! Det enda bra var när han körde in i deras bil första scenen, samt när de kickade hans ass i slutet (och sista scenen var mest för att jag gillar ljuden när de slår han i skallen med knytnävar).

Deathproof var verkligen en utdragen jävla skitfilm! blä
Citera
2007-10-30, 08:49
Medlem
mogs avatar
Såg Death Proof i helgen, och tillsammans med Transformers är dom 2 de sämsta filmerna jag sett hitills i år.

Den var ju snygg med sina muskelbilar, gillar idén med sliten film och sånt men den faller också på (förutom det jag skrev i ovanstående spoiler):
Nä, detta är Quentin Tarantinos sämsta rulle, jag är grymt besviken.

Citera
2007-10-30, 08:58
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo

Ok, har du tid och argument så kan du förklara det storslagna i filmen Planet Terror. Är det splatter du gillar? Eller en brud med kulspruta uppstoppat i röven? Inte för att jag vill låta alldeles för tyken men hyllar du Kill Bill lika mycket?
Citera
2007-10-31, 23:04
Medlem
MiniGangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ok, har du tid och argument så kan du förklara det storslagna i filmen Planet Terror. Är det splatter du gillar? Eller en brud med kulspruta uppstoppat i röven? Inte för att jag vill låta alldeles för tyken men hyllar du Kill Bill lika mycket?

Hon hade en kulspruta som ben, inte i röven.. Har du äns sett filmen ?

Och meningen med filmerna är att visa hur filmerna var på 70-talet(tror jag?), mycket våld,blod och sex, ingen handling.
Citera
2007-10-31, 23:33
Medlem
"Planet Terror" var en underbar hyllning till en genre som jag gillar, tyvärr förstörs den till viss del av att Quentin jävla Tarantino ska dyka upp som skådis. Han skulle inte ens kunna spela sig själv, så usel är han. Jag håller fast vid min teori om att han egentligen ville bli skådis, och bara blev regissör så att han skulle kunna vara med i sina egna filmer.

"Death Proof" har jag inte sett än, och den känns ju inte direkt särskilt lockande. "Machete" däremot, det verkar bli en riktigt bra film.
Citera
2007-10-31, 23:40
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
"Planet Terror" var en underbar hyllning till en genre som jag gillar, tyvärr förstörs den till viss del av att Quentin jävla Tarantino ska dyka upp som skådis. Han skulle inte ens kunna spela sig själv, så usel är han. Jag håller fast vid min teori om att han egentligen ville bli skådis, och bara blev regissör så att han skulle kunna vara med i sina egna filmer.

"Death Proof" har jag inte sett än, och den känns ju inte direkt särskilt lockande. "Machete" däremot, det verkar bli en riktigt bra film.
Första gången Tarantino passar i en roll egentligen. Filmen ska väl, hoppas jag, kännas ganska B, och b-filmskänslan förstärks en hel del med hjälp av herr Tarantino.
Han suger som skådis, men som regissör, manusförfattare och fotfetischist håller han världsklass.
Death Proof var för övrigt mycket underhållande, främst på grund av dialogen och girliegirliegirl-tänket.
Citera
2007-11-24, 00:11
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Grindhouse - Death Proof & Planet Terror (av Tarantino/Rodriguez)

Jag sökte å sökte men inte fan kunde jag hitta.

Nåväl, en underhållande film men inget som består. Som ett avsnitt av Family Guy eller en kul Stenmark-teckning.

Är det inte en Dodge Charger -70 som Kurt (Stuntman-Mike) har som andra bil?
Otroligt tuff!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in