Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-04-07, 15:06
Medlem
personligen tror jag den kommer suga hårt. eller snarare de kommer suga hårt.
Citera
2007-04-07, 17:23
Medlem
Agent|Os avatar
Filmen kommer med största sannolikhet vara totalt värdelös. Var 10 år sedan nu Tarantino levererade en bra film. Inglorious Bastards ser jag å andra sidan fram emot väldeliga!
Citera
2007-04-07, 17:33
Medlem
P.Gs avatar
Luktar hypad flopp lång väg.
Citera
2007-04-09, 22:17
Medlem
plagueiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plagueis
Den har 86% på rottentomatoes.com på 69 recensioner ett snitt på 7.4. För att få någon jämförelse så har tex Sin City 77% men samma snitt på 7.4. Förmodligen lär Grindhouse ta sig in på imdb top 250-listan rätt snabbt.

Ja bra gissat. 8.6 på 6,698 röster vilket ger en 108:e plats på imdbs 250-lista. Dock bara 4:e plats på Box-Office med $11.6M, detta låter väldigt lite? Den kanske inte är någon blockbuster men ändå.
Citera
2007-04-14, 17:28
Medlem
mr beefcakes avatar
tror att ratingen längden å ämnet gör d svårtför den/dom att dominera på biograferna, tror den tar igen d på uthyrning å dvd-försäljning. jag har i alla fall sätt filmerna nu å jag e helt lyrisk! rose å kurtan e så jäkla grymma! blodmängden e total haha å humorn e stor
Citera
2007-04-14, 18:15
Medlem
plagueiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr beefcake
tror att ratingen längden å ämnet gör d svårtför den/dom att dominera på biograferna, tror den tar igen d på uthyrning å dvd-försäljning. jag har i alla fall sätt filmerna nu å jag e helt lyrisk! rose å kurtan e så jäkla grymma! blodmängden e total haha å humorn e stor

Läste någonstans att de skulle splita upp filmerna på DVD också, det verkar ju sanslöst puckat.
Citera
2007-04-14, 22:58
Medlem
capzyLs avatar
Om någon hittar en riktigt grym ripp på den med bra subs så skicka gärna ett PM, vill inte förstöra den genom att se en kass version med dålig sub och inte heller vill jag se den svenska versionen uppdelad i två filmer.
Citera
2007-04-14, 23:16
Medlem
neds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capzyL
Om någon hittar en riktigt grym ripp på den med bra subs så skicka gärna ett PM, vill inte förstöra den genom att se en kass version med dålig sub och inte heller vill jag se den svenska versionen uppdelad i två filmer.
Dumsnut. Den måste släppas på DVD först.
Citera
2007-04-20, 14:39
Medlem
plagueiss avatar
Jaha.. efter floppen för Grindhouse i USA så skall Death Proof tydligen lanseras som Tarantinos nya film i Cannes i en "restored version" utan tävlan. Planet Terror däremot skall tydligen gå direkt till DVD. Jag förstår inte varför Grindhouse floppade? Tarantino måste ju ha hur många fans som helst i USA som velat se filmen dessutom alla som gillade Sin City bör velat se den. Mycket märkligt tycker jag, visst en vanlig biobesökare kanske inte väljer Grindhouse men hur kunde den gå så mycket sämre än 300 när Grindhouse dessutom fått mycket bra recensioner. Hoppas båda filmerna kommer hamna på samma DVD, antar den kommer bli mer poppis när den kommer åtminstone.

Det verkar ju ändå som den lanserat den ganska hårt, Tarantino var hos både Leno och Conan samt Robert Rodriguez var också hos Leno. Dessutom har flera skådisar från filmen varit på diverse talk-shows, kan tänka mig att trailern gått en del på TV också. Någon som har mer infomation vad som gick snett egentligen?
Citera
2007-04-20, 15:19
Medlem
jack_of_spadess avatar
OT men varför ska alla hacka på Rodriguez, "El Mariachi" och "Desperado" är helt klart bland dom tjugo bästa actionfilmerna nånsin. ( sen suger "Once upon a time in Mexico" appung, men ändå )
Citera
2007-04-21, 02:43
Medlem
substitutes avatar
Det absolut bästa jag sett på länge och Rodriguez part kompletterar Tarantinos på ett bra sätt. Rodriguez - våldsammare och mer komedi, Tarantinos - mer dialog och stil men fortfarande våldsam och äntligen någon som kan få Kurt Russell att visa vilken skådis han egentligen är. Musiken är suverän.
Citera
2007-04-21, 03:52
Medlem
Gustavkukens avatar
http://www.youtube.com/watch?v=6zIj_o358qc

Är detta en av reklamfilmerna mellan filmerna?

Hittar förövrigt bara fakes på både torrentz och TPB

Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Jag gillar vanligtvis både Tarantinos och Rodriguez alster, men Grindhouse verkar vara en rutten soppa skapad för att ge våldsälskande tioåringar stånd. Jag menar, bruden med det amputerade benet är bara för mycket.

Det ska till jävligt bra recensioner från folk i min närhet för att jag ens tänker besudla min dators hårddisk med skiten.

Du kan verkligen inte se humorn i det hela?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in