Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2006-11-18, 20:53
Medlem
Fabelmakarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mw
Vad jag har förstått så är det 2 olika filmer. "Death Proof" av Tarantino & "Planet Terror" av Rodriguez.

Yep, stämmer med en fejktrailer mellan filmerna, vilken jag tror är Mr Machete som är med i trailern med Daniel Trejo...
Citera
2007-01-22, 20:20
Medlem
capzyLs avatar
Flera reklamfilmer tom.

Är det någon som har den snutten som inte är trailern? Grinhouse footage hette den men det verkar som att filmbolaget har tvingat alla sajter att ta bort den...
Citera
2007-04-03, 20:49
Medlem
Tönnes avatar
Jag förväntar mig årets bästa film.

det är 2 filmer men visas som en film på bio i usa.. med reklam imellan filmerna osv. precis som om man satt på en "Grindhouse biograf" i usa under 70 talet och hade en helkväll!!!!
En rolig notis är att dessa fejkade trailers blir underlag för en 2a om den ska göras. Vad jag har hört är trailerna helt sjuka.

Nu till något jag blir så jävla förbannad på. Dom helt störda mupparna som importerar filmen (vet inte vem det är eller vems felet är) ska dela på filmerna och släppa dom som 2 filmer. man missar ju hela poängen med hyllning till grindhousbiografer och varför filmen blir så bra. ÅÅÅÅÅÅ frustration.
Nu har man en riktigt bra anledning till att tanka filmen i Amerikanskt format så man får med allt. För den riktiga släpps inte i sverige försen till hösten.
Citera
2007-04-03, 23:04
Medlem
Memnoks avatar
Tarantino fortsätter sin hyllning till blackspotation-filmen. Skitkul tycker jag. På Leno berättade han att hans inspiration var när hans mammas pojkvän tog med honom på en double feature innehållande bland annat "Black gun" http://www.imdb.com/title/tt0068281/
När filmen var slut kommenterade en stor färgad kille bakom honom filmen med orden: "Now that's a movie about a bad motherfucker....".

Nostalgi är aldrig fel, matineéfilmer är riktigt kul och jag kommer absolut se grindhouse även om rodrigues inte är någon favorit direkt.
Citera
2007-04-04, 15:46
Medlem
plagueiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
"Now that's a movie about a bad motherfucker...."

Kanske av akademiskt intresse men "Bad dude" var det väl? För övrigt alltid härligt att höra Tarantino prata film. Jävligt synd att det verkar splitta upp filmerna i Sverige tydligen , förstöra hela grejen som Tarantino och c/o ville få fram. Den verkar ha fått bra förkritik också.
Citera
2007-04-05, 20:45
Medlem
rgs_124s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=I6l-InqDHmA. verkar fett skön, nån som vet vad låten heter eller?
Citera
2007-04-05, 23:45
Medlem
NoTruces avatar
Sa någon monster/övernaturligt? Jag är på!

From Dusk till Dawn är en av de absolut grymmaste filmer som gjorts.
Citera
2007-04-06, 11:39
Medlem
plagueiss avatar
Den har 86% på rottentomatoes.com på 69 recensioner ett snitt på 7.4. För att få någon jämförelse så har tex Sin City 77% men samma snitt på 7.4. Förmodligen lär Grindhouse ta sig in på imdb top 250-listan rätt snabbt.
Citera
2007-04-06, 21:58
Medlem
rgs_124s avatar
Någon som vet vad låten heter i Grindhouse trailer?
Citera
2007-04-06, 22:09
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag gillar vanligtvis både Tarantinos och Rodriguez alster, men Grindhouse verkar vara en rutten soppa skapad för att ge våldsälskande tioåringar stånd. Jag menar, bruden med det amputerade benet är bara för mycket.

Det ska till jävligt bra recensioner från folk i min närhet för att jag ens tänker besudla min dators hårddisk med skiten.
Citera
2007-04-07, 11:37
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tönne
det är 2 filmer men visas som en film på bio i usa.. med reklam imellan filmerna osv. precis som om man satt på en "Grindhouse biograf" i usa under 70 talet och hade en helkväll!!!!
En rolig notis är att dessa fejkade trailers blir underlag för en 2a om den ska göras. Vad jag har hört är trailerna helt sjuka.

Nu till något jag blir så jävla förbannad på. Dom helt störda mupparna som importerar filmen (vet inte vem det är eller vems felet är) ska dela på filmerna och släppa dom som 2 filmer. man missar ju hela poängen med hyllning till grindhousbiografer och varför filmen blir så bra. ÅÅÅÅÅÅ frustration.
Nu har man en riktigt bra anledning till att tanka filmen i Amerikanskt format så man får med allt. För den riktiga släpps inte i sverige försen till hösten.

Jag hoppas du skojar?! Dom kan inte vara så dumma i huvet att dom förstör filmen så, det måste dom ju fatta...
Citera
2007-04-07, 13:05
Medlem
neds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tönne
De tjänar förmodligen mer pengar på det viset, vad är det ni inte förstår?

Citat:
Ursprungligen postat av plagueis
Den har 86% på rottentomatoes.com på 69 recensioner ett snitt på 7.4. För att få någon jämförelse så har tex Sin City 77% men samma snitt på 7.4. Förmodligen lär Grindhouse ta sig in på imdb top 250-listan rätt snabbt.
Ja, men lika fort kommer den åka ut från top250, precis som alla andra nya amerikanska filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in