Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-08, 12:16
Medlem
knoxahs avatar
Death Proof var ju råball. Längtar till Planet Terror.
Citera
2007-09-08, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Death Proof var ju råball. Längtar till Planet Terror.
Jag tänkte se den idag, hört att den ska vara tuff
Citera
2007-09-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hyllats måhända av en specifik publik, som cineasterna som med vad dom gillar etc... men att säga att den är bra för en viss regissör i detta fallet Tarantino gjort känns väldigt fel. Tarantino är bra men så bra är han inte att de flesta som unnar sig film då och då känner till namnet, kanske bara hört det i svängen med varje film som kommer men inte att dom lägger det på minnet. Såväl tror jag att majoriteten av dom på FB inte har en gnutta förståelse alls på film och hur olika sätten är att se dom på, utifrån min gissning.

Är du seriös?

JO, Tarantino är sjukt stor. Hur många är det inte som "älskar" Pulp Fiction t ex?
Citera
2007-09-08, 16:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack n' coke
Är du seriös?

Självklart är jag det, har ingen anledning att sitta och ljuga.

Menade att folk gillar Pulp Fiction som ett exempel som flera gör men hur många känner egentligen till regissören och personen under ytan, mycket av den fanbas man ser av folk är bara en flock wannabe-pretto-cineaster som inte känner till mycket film men tror dom är smarta och inne ifall dom gillar Pulp... och Tarantino i fråga, jag tillhör den skaran som ser hans filmer som jag anser att man bör göra och känner till hans kopplingar inom filmvärlden med hans personlighet etc... något jag misstänker få saknar tendens till då dom ser film överlag.
Citera
2007-09-08, 18:53
Medlem
Morientess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Självklart är jag det, har ingen anledning att sitta och ljuga.

Menade att folk gillar Pulp Fiction som ett exempel som flera gör men hur många känner egentligen till regissören och personen under ytan, mycket av den fanbas man ser av folk är bara en flock wannabe-pretto-cineaster som inte känner till mycket film men tror dom är smarta och inne ifall dom gillar Pulp... och Tarantino i fråga, jag tillhör den skaran som ser hans filmer som jag anser att man bör göra och känner till hans kopplingar inom filmvärlden med hans personlighet etc... något jag misstänker få saknar tendens till då dom ser film överlag.
Du däremot, är en riktig cineast.
Citera
2007-09-08, 19:24
Medlem
lol, sluta se efter vem som har gjort filmen, QT skulle kunna sitta och skite på ett uteass en film och dessa QT-nördar skriker mästerverk. J

Jaaaaaaaaaaa, reso-dogs och pulp var skitbra, men den här suger så inniiiiiii-helvetel!

Använda hjärnnad kids, ni fick inte den för att tro på allt skit som finns på tv!
Citera
2007-09-08, 19:28
Medlem
beyonds avatar
Vilka jävla vattenskallar...
Citera
2007-09-08, 19:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
lol, sluta se efter vem som har gjort filmen, QT skulle kunna sitta och skite på ett uteass en film och dessa QT-nördar skriker mästerverk.

Varför ska man inte bry sig om vem som regisserat verket? Känns ju bara som ett självhån genom att sätta sig och spendera 2 timmar helt i onödan på skräp som du kunde ha gjort annat på, delvis att först ta reda på vem regissör och skådespelare är så man slipper onödigt lidande i slutändan.

Sen återkommer detta alltid att oavsett vad så hade det varit ett mästerverk, jag tvivlar däremot på ditt exempel men har sett filmer i mästerverksstatus där man nyttjar t.ex analens krafter som du nämnde, fast ur en annan regissörs synvinkel och på så vis blir det bra. Jag tvivlar på att Tarantino skulle kunna göra en bra film om att sitta på toa och alla fans hyllar honom, visst han har potential men finns nog bättre skapta för det.

Inse också att jag var ironisk i en del meningar så du inte börjar anfalla mig med att vara dryg och för seriös.
Citera
2007-09-08, 22:35
Bannlyst
Plågsamt tråkig film.
Ovanligt dålig dialog för att vara Tarantino.
Citera
2007-09-08, 23:12
Bannlyst
Okej nu har jag precis sett på Death Proof, den var riktigt cool. Helt klart var Kurt Russel bäst som Stuntman Mike. Bäst var sista biljaketn. Skön stämning i filmen, skitig och cool med andra ord.
Citera
2007-09-09, 15:15
Medlem
Flakons avatar
Den var bra, men inte som jag förväntat mej. Hade gärna, som många andra, sett lite mer action och mindre dialog. Ingen dålig film, men knappast på min top 10.

Nu hoppas jag att Planet Terror levererar lite mer action!
Citera
2007-09-09, 15:33
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Ovanligt dålig dialog för att vara Tarantino.
Det glömde jag påpeka, instämmer helt i detta, det är ju hans styrka annars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in