2007-11-23, 23:48
Medlem
FNGs avatar
Kukars, det var redan länkat dit...
Citera
2007-11-23, 23:55
Medlem
mats.nystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miller_zero
Okej, Mats.
Hur vore det att googla?

http://tinyurl.com/yr8gzv

Jävligt ful teknik av dig miller.

Först anklaga för troll och därefter, när du ser att så inte är fallet, nedvärdera.
Din teknik suger.
Citera
2007-11-24, 00:00
Medlem
mats.nystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Tillagningen är nog inte ens hälften så knepig och kunskapskrävande som själva styckningen.
Den bör du nog ha klar för dig innan du frågar efter recept.
Kanske du bör höra efter i Jaktforumet först?
Kan inget om hundkött,
men en misstanke jag har är att det bör hänga ett tag.
Vi svenskar är nog rätt bortskämda med bra kött,
till skillnad från en hel del gulingar som gärna käkar Fido a la Skosula.

Så, det var mitt on topic-svar.
Och nu till det förväntade OT-svaret:

Jag vet att du snackar skit nu,
men oavsett, och kanske enbart pga din smärtsamt dåliga humor/brist på finurlig trådstart,
så önskar jag din tik att hon får smaska på dina varma inälvor ikväll.

Klart du vet att jag snackar skit, jag skrev det i första inlägget.

Rent teoretiskt är det ändå intressant - finns det svenska husmansrätter man skulle kunna tillaga av hund, trots att det är tabu i västvärlden att avända denna råvara.

Jag skulle aldrig någonsin lyfta min hand över min hund - och det förstår alla som har ens Arne Hegerfors-nivå på sin humor.
Och skulle min tik vilja äta mina inälvor skulle hon få göra det, oavsett om jag startat en tråd med henne som alibi eller ej.
Citera
2007-11-24, 00:03
Medlem
Mimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Det är inte sådär väldigt vanligt att man äter hund ens i Kina utefter vad jag förstår. Jag har själv försökt att finna någon restaurang som serverat det utan större lycka. Men en koreansk vän påstår att det åtminstone tidigare var förhållandevis vanligt i Korea. En google-sökning gav följande recept:
http://wolf.ok.ac.kr/~annyg/english/e5.htm

Att koka det länge för att bryta ner köttet verkar vara hemligheten.

fyyyy faaan va viiiidriiigt!
Citera
2007-11-24, 00:05
Bannlyst
Edit: Inte värt att ens kommentera tramset.
Felkorv med andra ord.
Citera
2007-11-24, 00:24
Bannlyst
känns som att mala ner köttet och göra hot dogs vore det naturliga alternativet?
Citera
2007-11-24, 00:27
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
känns som att mala ner köttet och göra hot dogs vore det naturliga alternativet?

Haha förr eller senare skulle väl det tipset komma! Här finns förresten en ganska färsk tråd om att äta hund:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=484438
Citera
2007-11-24, 00:37
Medlem
Riddarens avatar
Hund ska inte vara särskilt gott har jag hört från ett antal håll. Men visst, är du fattig och behöver protein eller bara hatar hunden tillräckligt mycket spelar det väl mindre roll. Styck hunden i små tärningar och frys in dem. Sedan sväljer du dem helt enkelt utan att tugga. Borde vara rätt smärtfritt för dina smaklökar. Det är i alla fall så jag skulle göra under pistolhot. Skulle hällre käka människokött om jag skall vara helt ärlig, och då hjärnan eller levern (om den kommer från en nykterist dvs.).

Själva slakten ser jag inga problem med. Borde inte vara konstigare än att flå och stycka en hare.
Citera
2007-11-24, 00:54
Medlem
mats.nystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Det är inte sådär väldigt vanligt att man äter hund ens i Kina utefter vad jag förstår. Jag har själv försökt att finna någon restaurang som serverat det utan större lycka. Men en koreansk vän påstår att det åtminstone tidigare var förhållandevis vanligt i Korea. En google-sökning gav följande recept:
http://wolf.ok.ac.kr/~annyg/english/e5.htm

Att koka det länge för att bryta ner köttet verkar vara hemligheten.

Nej, det är förvisso sant.
Jag hängde runt i Vietnam i ett par månader. Och även om det är ett land som framställs som ett hundätande land, så var det bara riktigt,riktigt gamla människor som åt hund där.

Men för att på något sätt återknyta till frågan så kan jag ju berätta att de rätter de åt där (med hund) oftast var traditionella vietnamesiska grytor.
Citera
2007-11-24, 01:04
Medlem
mats.nystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Hund ska inte vara särskilt gott har jag hört från ett antal håll. Men visst, är du fattig och behöver protein eller bara hatar hunden tillräckligt mycket spelar det väl mindre roll. Styck hunden i små tärningar och frys in dem. Sedan sväljer du dem helt enkelt utan att tugga. Borde vara rätt smärtfritt för dina smaklökar. Det är i alla fall så jag skulle göra under pistolhot. Skulle hällre käka människokött om jag skall vara helt ärlig, och då hjärnan eller levern (om den kommer från en nykterist dvs.).

Själva slakten ser jag inga problem med. Borde inte vara konstigare än att flå och stycka en hare.

Känslor för hundar var inte frågan.
Utan huruvida det finns "svenska" rätter man lika gärna skulle kunna tillaga av hund.
I min mening så är inte köttkuber en rätt, utan ett sätt att få i sig protein.

Och huruvida man hellre äter människokött framför hund är inte heller frågan.

Så. För sista gången.... Jag använde min hund som alibi för att ställa en seriös fråga kring våra svenska rätter utifrån perspektivet vilka rätter som hundkött (som kött - inte som husdhur) skulle passa till.

Har ni inte lust att diskutera detta - ge åtminstone fan i att gå off topic och moralisera.
Citera
2007-11-24, 01:53
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats.nystrom
Känslor för hundar var inte frågan.
Utan huruvida det finns "svenska" rätter man lika gärna skulle kunna tillaga av hund.
I min mening så är inte köttkuber en rätt, utan ett sätt att få i sig protein.

Och huruvida man hellre äter människokött framför hund är inte heller frågan.

Så. För sista gången.... Jag använde min hund som alibi för att ställa en seriös fråga kring våra svenska rätter utifrån perspektivet vilka rätter som hundkött (som kött - inte som husdhur) skulle passa till.

Har ni inte lust att diskutera detta - ge åtminstone fan i att gå off topic och moralisera.

Det finns ju inget att säga om saken. Hundkött ska vara helt värdelöst och passar därför inte till något som ska vara gott. Den svenska husmanskosten är ju inte inriktad på att dölja smaker utan snarare tvärt om. Indiskt är väl det bästa alternativet om du absolut känner att du måste äta din hund. De är ju mästarna på att dölja undermåliga ingredienser. Hade personligen grav jävla ångest efter varje måltid jag intog i det landet. Kändes som att det kunde varit vad som helst i grytan så att säga. Smutsiga jävla undermänniskor som tillber råttor…
Citera
2007-11-24, 02:13
Medlem
Är det inte i Korea som man brukar tillaga hund...? skämt åsido...ge fan i hunden...!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in