2007-11-25, 20:30
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geeten
Tvåa i EM 2004 och fyra i VM 2006 är väl inte så pjåkigt...

Just det ja, nåja. På något sätt känns det inte lika jävligt som t.ex Tyskland eller Italien.
Citera
2007-11-25, 20:56
Medlem
Geetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Just det ja, nåja. På något sätt känns det inte lika jävligt som t.ex Tyskland eller Italien.
Hehe det borde det inte göra heller, Tyskland och Italien kom ju trea respektive etta i vm...
Citera
2007-11-25, 20:58
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geeten
Hehe det borde det inte göra heller, Tyskland och Italien kom ju trea respektive etta i vm...

Precis min åsikt
Citera
2007-11-25, 22:41
Medlem
salleGs avatar
Tycker att vi fick en hyffsat bra grupp, stor chans att gå vidare. Portugal och danmark är vell lagen som ska vara svårast att slå på pappret. Lättast grupp måste iaf Grekland fått.

Skönt att England och Kroatien kom i samma grupp igen Jävla matcher det kan bli där :P
Citera
2007-11-25, 23:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
Bra lottning, jag ger den en "8" på en skala 1-10. Portugal är förstås bättre än oss, men jag tror de kommer att vantrivas på Råsunda, och ge oss 3 poäng där, samtidigt som de sopar banan med oss nere i Lissabon. Sedan blir det oavgjort i Köpenhamn och vinst hemma mot danskarna, och sen tar vi i stort sett alla poäng vi ska mot blåbären. Ungern är på svår dekis, men kan möjligen bli en svettig bortamatch. Danmark kommer att tappa någon mer poäng än oss mot de sämre lagen, och totalt sett ser jag ett resultat med Portugal som slutsegrare, knappt men klart före Sverige, som i sin tur är knappt men klart före Danmark. Tror inte vi behöver våndas så mycket, utan den riktiga pärsen kommer i play-offen efter seriespelet... där kan lottningen bli helt avgörande.

Av grupperna var det bara 1 som definitivt såg enklare ut än vår. Mycket trevligt. Andra länder får det mindre skoj

EDIT: läste en del tidigare inlägg -- Portugal är både bättre än Spanien och bättre än Sverige. Såg ni inte VM 2006, knäppgökar?

- F.G
Citera
2007-11-25, 23:18
Medlem
Sverige kommer missa VM om inte Zlatte själv för oss till slutspelet.
Citera
2007-11-25, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
som i sin tur är knappt men klart före Danmark.

Citat:
Tror inte vi behöver våndas så mycket, utan den riktiga pärsen kommer i play-offen efter seriespelet... där kan lottningen bli helt avgörande.
Håller med. Det är rena lotteriet. Kan bli Israel likväl som det kan bli England.
Citera
2007-11-25, 23:25
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram

Håller med. Det är rena lotteriet. Kan bli Israel likväl som det kan bli England.

Hellre England än Israel.
Citera
2007-11-25, 23:27
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
MIsshandlad i Moskva:

http://hbl.fi/text/sport/2007/11/12/w7495.php?rss
Nu när du säger det minns jag ju att jag läste om det när det hände. In genom det ena örat och ut genom det andra som man säger.
Citera
2007-11-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Hellre England än Israel.
Har vi vunnit mot England någon gång de senaste åren? Nej, de vill jag inte möta.

Hur menar du med "knappt men klart" förresten?
Citera
2007-11-25, 23:30
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Har vi vunnit mot England någon gång de senaste åren? Nej, de vill jag inte möta.

Hur menar du med "knappt men klart" förresten?

England är sämre än sämst, de kan ju inte ens ta sig till EM.

Knappt men klart är en fin gammal idrottsfloskel, som betyder att även om tabellen indikerar en ganska jämn historia, så var det aldrig något snack om vilket lag som skulle bli 1:a, 2:a och 3:a.

Det jag beskriver är i princip en upprepning av EM-kvalet, med några lag utbytta. Känns som ett ganska troligt scenario, faktiskt.

- F.G
Citera
2007-11-25, 23:34
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salleG
Skönt att England och Kroatien kom i samma grupp igen Jävla matcher det kan bli där :P

I den gruppen tror jag England kommer att ha säkrat första platsen inför sista omgången då Kroatien möter England och Kroatien måste ta minst ett poäng för att klara andra platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in