2007-11-25, 18:36
Medlem
bitternas avatar
Citat:
Om Sveriges nuvarande kurva fortsätter att peka neråt och inget radikalt händer så blir det nog svårt att nå VM.
Vårt anfall är riktigt bra, Zlatan o Elmander med Allbäck som reserv. Mittfältet ser ok ut och funkar ok. Det är ju våra försvarspelare som är fullständigt odugliga.

Allbäck lägger nog av efter EM.
Tillsammans med en del andra,som Ljungberg och Alexandersson
Citera
2007-11-25, 18:49
Medlem
Codens avatar
Portugal nästa bästa alternativet ur "skål 1"

Ska bli så kul att se Linderoth jaga ikapp Ronaldo på Råsunda och kapa honom jäms med fotknölarna.
50 spänn på att Ronaldo får MINST ett gult kort för gnäll på domaren under kvalet den överspända divan.
Jag tror Sverige har goda chanser att ta hem den här gruppen om vi hittar tillbaka till spelet vi hade i början av EM-kvalet.
Citera
2007-11-25, 18:53
Moderator
Gromguttens avatar
Brøt ut "Serbien vs Finland"-temat till en egen tråd.

http://www.flashback.org/showthread.php?p=9082237&posted=1#post9082237

/mod
Citera
2007-11-25, 18:53
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas

Finland har en del vassa och intressanta spelare i sin trupp.
I mål har dom Jääskeläinen (Bolton) och Antti Niemi (Fulham), i backlinjen Hyypiä (Liverpool) och Pasanen (Werder Bremen). På mittfältet har dom Tainio (Tottenham), Väyrynen (PSV) och i anfallet Forsell (Birmingham).

Helt hopplösa är dom inte.
Vad har hänt med Eremenko?
Citera
2007-11-25, 18:56
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vad har hänt med Eremenko?

Jag har bara hört namnet förut (ska tydligen vara en stor talang), men själv vet jag absolut noll om honom.
Citera
2007-11-25, 18:57
Medlem
Bokhyllan Billys avatar
Helt klart överkomlig grupp, även om det såklart blir tufft att gå vidare.
Det viktigaste var att slippa alla hembackande öststatslag, så jag är nöjd.
Citera
2007-11-25, 19:03
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Jag har bara hört namnet förut (ska tydligen vara en stor talang), men själv vet jag absolut noll om honom.
Han satte åtta pyttsar under förra VM-kvalet. Konstigt nog så var han inte med under EM-kvalet men hans bror nötte dock bänk i den finska truppen.
Citera
2007-11-25, 19:10
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Han satte åtta pyttsar under förra VM-kvalet. Konstigt nog så var han inte med under EM-kvalet men hans bror nötte dock bänk i den finska truppen.

MIsshandlad i Moskva:

http://hbl.fi/text/sport/2007/11/12/w7495.php?rss

Citat:
Ursprungligen postat av HBL
Alexei Eremenko junior missar de två sista EM-kvalmatcherna. Mittfältsstrategen blev misshandlad i Moskva i förrgår.

Ett brutet käkben betyder att Alexei Eremenko junior tvingas avstå från allt spel i nästan en månad.
– Dessvärre är världen full av galningar. Två typer kom emot ”Losa” på gatan och slog honom i ansiktet utan orsak. Tydligen var de missnöjda med resultaten i den ryska ligans sista omgång som spelades på söndag, säger Alexei Eremenko senior på Bollförbundets hemsida.
Eremenko junior har en liten operation framför sig, men någon bestående skada fick han inte av misshandeln.
– Det viktigaste är att han återhämtar sig. Han opereras i morgon och tvingas vila i många veckor.
Landslagstränaren Roy Hodgson fick beskedet i går.
– Jag hörde om nyheten av hans pappa. Hälsan är alltid viktig och vi hoppas att Alexei återhämtar sig så snabbt som möjligt. Vi är ledsna över det som skett och tankarna går till hans familj.
Citera
2007-11-25, 19:12
Bannlyst
Citat:
Om Sveriges nuvarande kurva fortsätter att peka neråt och inget radikalt händer så blir det nog svårt att nå VM.
Vårt anfall är riktigt bra, Zlatan o Elmander med Allbäck som reserv. Mittfältet ser ok ut och funkar ok. Det är ju våra försvarspelare som är fullständigt odugliga.

Finland har en del vassa och intressanta spelare i sin trupp.
I mål har dom Jääskeläinen (Bolton) och Antti Niemi (Fulham), i backlinjen Hyypiä (Liverpool) och Pasanen (Werder Bremen). På mittfältet har dom Tainio (Tottenham), Väyrynen (PSV) och i anfallet Forsell (Birmingham).

Helt hopplösa är dom inte.

Sverige ska tydligen inte satsat på en enda U23:a under detta kval? Undrar när Sebastian Larsson och Berg och möjligtvist Hysen få chansen i landslaget?

Nåt jag tycker Lagerbäck är lite feg på är att prova just nya spelare
Citera
2007-11-25, 19:57
Medlem
LastCaresss avatar
Trevlig grupp tycker jag, även om Danmark alltid gör mig nervös. Portugal är jag lite kluven inför, jävligt bra spelare på papperet men har de någon gång gjort en bra turnering de senaste åren? Nåja, det hade ju kunnat gå ännu mer åt helvete, med t.ex Kroatien eller varför inte Nordirland i samma grupp.

Med en Zlatan i topptrim, en backlinje och målvakt som gör sina jobb så ser jag det inte som en omöjlighet att Sverige vinner sin grupp, före Portugal.
Citera
2007-11-25, 20:02
Medlem
Geetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Trevlig grupp tycker jag, även om Danmark alltid gör mig nervös. Portugal är jag lite kluven inför, jävligt bra spelare på papperet men har de någon gång gjort en bra turnering de senaste åren? Nåja, det hade ju kunnat gå ännu mer åt helvete, med t.ex Kroatien eller varför inte Nordirland i samma grupp.

Med en Zlatan i topptrim, en backlinje och målvakt som gör sina jobb så ser jag det inte som en omöjlighet att Sverige vinner sin grupp, före Portugal.
Tvåa i EM 2004 och fyra i VM 2006 är väl inte så pjåkigt...
Citera
2007-11-25, 20:19
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Ska bli så kul att se Linderoth jaga ikapp Ronaldo på Råsunda och kapa honom jäms med fotknölarna.
50 spänn på att Ronaldo får MINST ett gult kort för gnäll på domaren under kvalet den överspända divan.
Jag tror Sverige har goda chanser att ta hem den här gruppen om vi hittar tillbaka till spelet vi hade i början av EM-kvalet.
Återigen, håller du Tjeckien av idag som bättre än Portugal? För mig oförklarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in