2007-11-23, 15:13
Medlem
Finns det en skriven alt. oskriven regel att man inte får bumpa årsgamla trådar?
Folk blir ju direkt hatiska om man gör det
Citera
2007-11-23, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Puff
Finns det en skriven alt. oskriven regel att man inte får bumpa årsgamla trådar?

Eh, bry dig inte om dem. De (Och jag ) vill bara ha en större siffra i antalet inlägg.
Citera
2007-11-23, 15:28
Bannlyst
Citat:
Knappast nu längre, förr har det funnits.. Men nu när sök har ändrats och "ska vara så" att relevans går före datum lär vi fortsätta se en ökning av gammeltrådar.. Kilcka på 'sök' uppe i listen och skriv in payson får du se vad vi kan vänta oss i fortsättningen.. motiveringen att det ska vara så här är att om nån söker på google får man upp relevanta trådar och inte de senaste.. jag tycker den "nya" sök, eller man kanske ska kalla den "den relevanta sök", suger.. samma med den omvända sorteringen på sökresultaten när jag söker på mitt nick..

ska bli intressant att se om någon mod delar ut någon tillsägelse för bumpade trådar i fortsättningen, det vore ju generalfel..
Citera
2007-11-23, 15:31
Medlem
Emp-snubbes avatar
Smarta bumpningar i alla ära men hur ofta ser man dessa? Ofta är det någon skitbumpning. Någon som har skrivit "haha" eller "precis så tycker jag" i en tråd som ingen har ens sett åt på fyra år. Iallafall jag stör mig på detta. Lägger man till något relevant i en diskussion ser jag inga problem med detta fenomen.
Citera
2007-11-23, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe
Smarta bumpningar i alla ära men hur ofta ser man dessa? Ofta är det någon skitbumpning. Någon som har skrivit "haha" eller "precis så tycker jag" i en tråd som ingen har ens sett åt på fyra år. Iallafall jag stör mig på detta. Lägger man till något relevant i en diskussion ser jag inga problem med detta fenomen.
typexempel
Citera
2007-11-23, 15:34
Medlem
TTKs avatar
Det beror ju på bumbpningens kvalité också.

Att bumpa en fem år gammal tråd för att besvara trådstartarens fråga eller säga något i stil med "bra gjort" eller "fyfan vad du är idiotisk" är ju bara dumt. Att fortsätta en diskussionen i en tråd som senast användes ett år sen är det inte nödvändigtvis något fel på.
Citera
2007-11-23, 15:34
Medlem
Emp-snubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
typexempel
Det där var ju iallafall on topic. Vissa skriver bara något annat skit.
Citera
2007-11-23, 15:37
Bannlyst
Citat:
Det där var ju iallafall on topic. Vissa skriver bara något annat skit.
Jo, men det kommer likt förbannat sluta i en trådlåsning/kastning samt om det upprepas i en tillsägelse.. Användaren i det fallet är flerårig men med få posts så det är inte otroligt att han sökt men missat datumet, alltså knappast gjort sig skyldig till något generalfel..

Jag tycker den nya sökordningen är helt uppåt väggarna, det måste folk hålla med om, annars är det nåt fel..
Citera
2007-11-23, 15:38
Medlem
Emp-snubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Jo, men det kommer likt förbannat sluta i en trådlåsning/kastning samt om det upprepas i en tillsägelse.. Användaren i det fallet är flerårig men med få posts så det är inte otroligt att han sökt men missat datumet, alltså knappast gjort sig skyldig till något generalfel..

Jag tycker den nya sökordningen är helt uppåt väggarna, det måste folk hålla med om, annars är det nåt fel..
Jo det kan jag hålla med om. Får man fråga varför de gamla trådarna fortfarande är öppna? Varför inte låsa allihopa och bara låta dem vara arkiverade? Dvs så att någon kan läsa o starta en ny likadan om det är något.
Citera
2007-11-23, 15:44
Medlem
meons avatar
Citat:
Jo det kan jag hålla med om. Får man fråga varför de gamla trådarna fortfarande är öppna? Varför inte låsa allihopa och bara låta dem vara arkiverade? Dvs så att någon kan läsa o starta en ny likadan om det är något.

Just det.
Kan ju vara en idé att automatiskt låsa alla trådar som inte postats i på säg tre år.
Då kan de som blir inspirerade av en gammal tråd starta en ny på samma tema.
Citera
2007-11-23, 16:48
Medlem
Megalomanias avatar
Varför skulle det på något vis vara fel att bumpa gamla trådar? Så länge det man skriver hör till ämnet så finns det inga nackdelar med en bump alls.

Tråden äskling länkade till låstes t ex. inte för att den bumpades, utan för att ämnet som sådant hör hemma under ett annat forum och där finns det redan en mycket större tråd.
Citera
2007-11-23, 16:57
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Men det är ju för att de är idioter utan liv som har börjat betrakta FB som sitt hem. Vad skulle du tycka om nån kom hem till dig och började möblera om, utan att fråga dig först?

Dagens i-landsproblem som säger mer om Flashbackanvändaren än den som bumpar en gammal tråd för att lägga till ett "höhö" på slutet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in