2007-11-22, 19:54
Medlem
Från NE:

hem`lighet subst. ~en ~er
ORDLED: hem-lig-het-en
• kunskap som bör vara förbehållen några få (invigda): receptet på läskedrycken är en väl bevarad ~; ~en bakom hans framgångar; det är ingen ~ att de inte tål varandra; avslöja en ~; jag har inga ~er för dig; får jag anförtro dig en ~; han gjorde ingen ~ av att han ogillade idén
BET.NYANSER: a) om oförklarlig företeelse: vulkanens ~ b) abstraktare det att ngt hålls hemligt: allt skedde i största ~
IDIOM: en offentlig ~ ngt som skall vara hemligt men är allmänt känt
KONSTR.: ~en (bakom el. med ngt), ~en (med ngn)
HIST.: sedan 1541
Citera
2007-11-22, 19:58
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Wordsworth
Men vad händer om tex den katolska kyrkan mfl skulle tappa sin trovärdighet?
Vi har redan en strulig värld och den skulle inte bli mindre strulig om alla plötsligt var medvetna om att de kristna/islamistiska mm värderingarna bara var fejk.

Det är det som är grejen med religion. Ingen inser helt plötsligt att religionen är osann. Det tar månader innan en kristen kan kallas ateist om det ska vara trovärdigt.
Citera
2007-11-22, 20:01
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Wordsworth
"The laws of attraction"

Jao. Men singularis - en attraktionslag
Citera
2007-11-22, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
Hejsan, jag har funderat lite på vad som kan vara världen största hemlighet? Alltså, om informationen skulle komma ut så skulle det skapa kaos. Någon sådan borde finnas? Som endast ett fåtal personer känner till.

Någon som har förslag, eller sidor att bidra med?

Att det inte finns någon mening. Våra naturliga instinkter förhindrar att vi förstår innebörden av det. Konsekvenserna borde egentligen vara, extremt milt uttryckt, dramatiska.
Citera
2007-11-22, 20:06
Medlem
Jag tror, helt ärligt, att någon eller några vet när en stor meteroit kommer att falla ner på jorden och bli jordens undergång..
Har tänkt på det ett par gånger, om någon skulle få reda på det, så skulle de väl knappast säga detta till allmänheten? Om det "läckte" så skulle hela jordens befolkning få panik..
Citera
2007-11-22, 20:31
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann Vändare
Jag tror, helt ärligt, att någon eller några vet när en stor meteroit kommer att falla ner på jorden och bli jordens undergång..
Har tänkt på det ett par gånger, om någon skulle få reda på det, så skulle de väl knappast säga detta till allmänheten? Om det "läckte" så skulle hela jordens befolkning få panik..

Visst, om det är inom en nära framtiden, då vi inte har en chans att göra något åt saken.
Citera
2007-11-22, 21:47
Medlem
Nicanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Du inser att sisådär 70% av sveriges befolkning redan tror det?

Visserligen men majoriteten av befolkningen tror ännu på en själ (?) och andra är istället politiska eller etiska utopister och anser att människor, eller livet som sådant, strävar åt ett visst håll. Endast ett fåtal lever med övertygelsen om att existensen är en parentes i intet.

Teorin om att vissa skulle känna till ett kommande meteroitnedslag tycker jag låter intressant.
Citera
2007-11-23, 14:52
Medlem
kudde1s avatar
Jag har en teori att vi lever ett stort rollspelk

Och alla tävlar om att ha mest pengar eller en mäktig post i världen.
När vi dör så vaknar vi på en stor planet med avancerad teknik, sen tar spelet bara en dag att spela fast det känns som flera år.
Citera
2007-11-23, 15:44
Medlem
r0cc0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kudde1
Jag har en teori att vi lever ett stort rollspelk

Och alla tävlar om att ha mest pengar eller en mäktig post i världen.
När vi dör så vaknar vi på en stor planet med avancerad teknik, sen tar spelet bara en dag att spela fast det känns som flera år.

Jag är lite inne på samma sak ;-)

Inte för att jag tror att det är så , men det är en kul tanke.
Fan vad snopet om man var en fet larv med VR-Hjälm på skallen.
Och allt man upplevt bara var fake :-)
Citera
2007-11-23, 15:56
Medlem
Nicanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0cc0
Jag är lite inne på samma sak ;-)

Inte för att jag tror att det är så , men det är en kul tanke.
Fan vad snopet om man var en fet larv med VR-Hjälm på skallen.
Och allt man upplevt bara var fake :-)

Ja, det vore tokigt.
Citera
2007-11-24, 16:02
Medlem
Kåwnans avatar
Meteorer, utomjordingar och att vi e larver som lirar dator spel skulle juh absolut vara stora hemligheter

Men om ja skulle gissa på en hemlighet skulle de no luta åt nått lite mer realistiskt, såsom en slags världsregering, alla dessa konspirations teorier me illimunati ordern, "the all seing eye" osv. Man kan juh inte förneka att de finns tecken som tyder på det. Även lite skumt att jag personligen nästan önskar att de finns en sån här stor hemlighet, nått som skulle skapa kaos och vända allas liv upp och ner då ja personligen tycker vardagen e lite små tråkig
Citera
2007-11-24, 21:02
Medlem
lill-mes avatar
Jag är övertygad, helt övertygad. Om att någon krabat där ute sitter inne på något riktigt jävla stort och revolutionerande. Men ingen tror på h*n.

Själv tror jag att hela jorden, är en testplanet för hur liv kan utvecklas. Så, d.v.s att utomjordingar har utvecklat alla evolution här på jorden, alla religioner för att se hur vi människor reagerar, handligar etc. Dom skickar iväg meteoriter för att se hur vi människor tar till våran kunskap för att lösa problematik. Sen är det folk maskerade, dom bär människodräkter typ. Finns överallt i vårat samhälle, kan vara killen på macken eller nere på bowlinghallen. Vilken som helst.

Well, om det var bevisat att det gick till på detta, skulle hela darwins teori brista, all jordens historia och religion skulle lösas samman. För i själva verket är vi bara brickor i ett stort spel/test åt utomjordingar. Därför kommer det ibland UFO's och sådant, för att checka till planeten.

Men men. Detta är vad jag tror, det är jag helt övertygad om. Har varit det i 7½ år nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in