2007-11-22, 19:29
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Varför finns det någonting?

Den ultimata filosofiska frågeställningen (läs: hemligheten).
Citera
2007-11-22, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Det är nog inte någon hemlighet. Alla (som nte är kristna) vet att den Judeo-Kristna teologin bara är för att kontrollera människor. Och troende lyssnar inte när man pekar ut det för dom.
Men vad händer om tex den katolska kyrkan mfl skulle tappa sin trovärdighet?
Vi har redan en strulig värld och den skulle inte bli mindre strulig om alla plötsligt var medvetna om att de kristna/islamistiska mm värderingarna bara var fejk.
Citera
2007-11-22, 19:32
Medlem
Kheperas avatar
Frågan får mig i alla fall att tänka på den högst ovetenskapliga och tillika absurda filmen "The Secret". (Med tillhörande bok, förstås.)
Citera
2007-11-22, 19:32
Medlem
Emp-snubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Wordsworth
Men vad händer om tex den katolska kyrkan mfl skulle tappa sin trovärdighet?
Vi har redan en strulig värld och den skulle inte bli mindre strulig om alla plötsligt var medvetna om att de kristna/islamistiska mm värderingarna bara var fejk.
Fyfan tänk er konfrontationerna mellan de som inser fakta och de som vägrar släppa sin tro oberoende av alla bevis.
Citera
2007-11-22, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Frågan får mig i alla fall att tänka på den högst ovetenskapliga och tillika absurda filmen "The Secret". (Med tillhörande bok, förstås.)
"The laws of attraction"
Citera
2007-11-22, 19:39
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe
Om det bevisades att det inte fanns någon form av liv efter detta. Alltså att man bara var död så skulle i princip hela världen iallafall till en början gå in i en djup depression. Fyfan.

Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Varför finns det någonting?

Den ultimata filosofiska frågeställningen (läs: hemligheten).

De som är troende har svar på båda dessa, så att motbevisa dem att ingen gud finns, är som sagt det mest kaosbringande.
Citera
2007-11-22, 19:44
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
Hejsan, jag har funderat lite på vad som kan vara världen största hemlighet? Alltså, om informationen skulle komma ut så skulle det skapa kaos. Någon sådan borde finnas? Som endast ett fåtal personer känner till.

Någon som har förslag, eller sidor att bidra med?

Mvh
Anton

Jag är ledsen, men om jag talade om detta för dej här på ett publikt forum, så vore det ju inte längre någon hemlighet.
Citera
2007-11-22, 19:44
Bannlyst
Att kvinnor och män inte är så olika trots allt?
Citera
2007-11-22, 19:45
Medlem
Pyrokemis avatar
Ruskigbuss; Självklart så menar du rent teoretiskt, du har ju endast en teori.
Citera
2007-11-22, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe
Om det bevisades att det inte fanns någon form av liv efter detta. Alltså att man bara var död så skulle i princip hela världen iallafall till en början gå in i en djup depression. Fyfan.

Du inser att sisådär 70% av sveriges befolkning redan tror det?
Citera
2007-11-22, 19:48
Medlem
Emp-snubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Du inser att sisådär 70% av sveriges befolkning redan tror det?
Dom tror det. Men dom vet inte. Alla hoppas på att något annat finns. ÄR det uteslutet blir slutet mer deprimerande.
Citera
2007-11-22, 19:53
Bannlyst
Om det kom ut att utomjordingar fanns på vår planet skulle det skapa ett stort kaos kan jag tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in