Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-11-22, 17:13
Medlem
Sheiks avatar
Tjena alla nikotinister!

Måste bara fråga om jag är den enda människan i världen som lider av tvångstanken att "snörningen" på portionssnusen måste ligga ut, dvs mot läppen och inte tandköttet.

Min teori var förr att "snörningen" hindrade en mikrodel av nikotinet att ta sig in i blodomloppet och att snusen på så vis inte skulle ge full effekt. Detta har självklart gått över styr då jag måste plocka upp mobilen och lysa på snusen ifall det är för mörkt för att se, ibland tar jag även ut snusen för att kontrollera att den låg rätt.

Lider ni av samma tvångstanke eller kanske någon annan tobaksrelaterad tvångshandling?
Citera
2007-11-22, 17:18
Medlem
Maldorors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Tjena alla nikotinister!

Måste bara fråga om jag är den enda människan i världen som lider av tvångstanken att "snörningen" på portionssnusen måste ligga ut, dvs mot läppen och inte tandköttet.

Min teori var förr att "snörningen" hindrade en mikrodel av nikotinet att ta sig in i blodomloppet och att snusen på så vis inte skulle ge full effekt. Detta har självklart gått över styr då jag måste plocka upp mobilen och lysa på snusen ifall det är för mörkt för att se, ibland tar jag även ut snusen för att kontrollera att den låg rätt.

Lider ni av samma tvångstanke eller kanske någon annan tobaksrelaterad tvångshandling?

Ja, jag röker alltid med filtret på cigaretten vänt mot mig av någon anledning.
Citera
2007-11-22, 17:24
Medlem
Borde inte läppsidan ta upp mer nikotin än tandköttet? Om det är som jag tror borde väl snörningen då ligga inåt dvs mot tandköttet. Vilket i sin tur borde leda till att du är kass.

För övrigt blockar nog inte snörningen någonting =/
Citera
2007-11-22, 17:47
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Que?
Borde inte läppsidan ta upp mer nikotin än tandköttet? Om det är som jag tror borde väl snörningen då ligga inåt dvs mot tandköttet. Vilket i sin tur borde leda till att du är kass.

För övrigt blockar nog inte snörningen någonting =/

Stämmer säkert, ingen aning. Men det har snarare med att göra att det känns som om tandköttsdelen tar in mer nikotin.
Citera
2007-11-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Tjena alla nikotinister!

Haha, jag lider faktiskt av exakt samma tvångstanke! Har hänt ett flertal gånger att jag på kvällen liggandes i min säng,
redo att lägga in en prilla tänder lampan bara för att kolla så att "rätt" sida ligger mot tandköttet.

Så du är inte ensam!
Citera
2007-11-23, 17:38
Medlem
fleshrippers avatar
Haha samma här
Fast jag kallar det söm.
Citera
2007-11-23, 18:36
Medlem
antonfs avatar
Jag kollar aldrig det, jag tar bara o slänger in den. Det smakar ju likadant oavsett
Citera
2007-11-23, 20:54
Medlem
Jag är tvärtom! Måste alltid ha snörningen MOT tandköttet, snörningen känns som en sorts baksida av portionen, och måste därför ligga inåt i munnen.
Citera
2007-11-23, 22:45
Medlem
GaletAnonyms avatar
Haha! Trodde jag var ensam om det, nu snusar jag inte portion längre men då jag gjorde så var man tvungen att ha den "släta" sidan mot tandköttet
Citera
2007-11-23, 23:47
Medlem
Sömmen skall vara utåt, annars skaver de mot tandköttet och det gör ont.
De små flikarna skall också vara vikta åt samma håll som sömmen, utåt mot läppen, för att även där minska obehag.
De små flikarna har en tendens att åka in mellan tandköttet och tanden, det var inte så kul när en rätt bastant flik tandkött hade rivits loss av sig självt :S

Fyfan vad det sved.

Nu skall jag kolla på Knight Rider, om någon vet vart det finns subbar kan ni PM'a.
Fel forum, men jag kan inte hålla mig
Citera
2007-11-24, 00:05
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Detta är ett faktum jag aldrig tänkt på de få gånger jag snusat portion. Jag lägger på tungan helt enkelt och trycker upp den. Möjligtvis att jag vill ha den på tvären för att den ska kännas lite större, annars har jag svårt att veta om jag har snus inne. Två stycken är ju ett alternativ också. Men som sagt jag köper bara den manuella modellen.
Citera
2007-11-24, 00:36
Moderator
Falukropps avatar
Alla har vi väl våra små snusritualer. Jag lägger den på tungan, viker den dubbel med hjälp av tunga/tänder, så sömmen hamnar i mitten, och petar in den på plats med snibbarna uppåt.

Det mesta nikotinet lär väl ändå tas upp genom den snussås man sväljer. Har mycket svårt att tro att nån nämnvärd del av det tas upp genom slemhinnan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in