2007-11-22, 15:16
Bannlyst
Hej. Varje gång jag spelar ett spel på datorn så hänger den sig så att jag måste starta om. Det har alldrig varit så förut. Vad kan det bero på, och avad kan jag göra åt det?
Citera
2007-11-22, 15:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kanske dammråttor som orsakar detta.

Plocka av sidokåpan och rengör miljön med en viss försiktighet.
Citera
2007-11-22, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kanske dammråttor som orsakar detta.

Plocka av sidokåpan och rengör miljön med en viss försiktighet.

Den var inne på service för inte så länge sen
Citera
2007-11-22, 15:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du hänvisar absolut inget om din hårdvara eller mjukvara.Att sätta fingret på ditt problem är omöjligt utan en viss inblick på din utrustning.

Men börja med att scanna igenom datorn med ett uppdaterat antispyware / antivirusprogram.

Hämta hem te.x Hiren´s Boot CD eller Ultimate Boot CD och börja din felsökning på hårdvaran.

Kontakta serviceföretaget som du hade din dator hos och frågar om dom gjorde något onormalt.
Citera
2007-11-22, 15:38
Medlem
Snurrar fläktarna?
Citera
2007-11-22, 15:45
Medlem
AkdoV_TulosbAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpliffenNr1
Hej. Varje gång jag spelar ett spel på datorn så hänger den sig så att jag måste starta om. Det har alldrig varit så förut. Vad kan det bero på, och avad kan jag göra åt det?

Hade samma fel som du, när man hade spelat en stund, det var fläktarna som inte snurrade klokt, efter jag bytte dom fungerade datorn klokt, kolla det.
Citera
2007-11-22, 15:48
Medlem
dahfinns avatar
kolla om fläkten på grafik-kortet funkar, har samma problem..
Funkar bra vanligtvis, men så fort jag spelar till exempel cs så kan ja spela i max 10 min innan datorn hänger sig..

Har tagit bort sidan på chassit (stavning?), och använder en vanlig fläkt som står på golvet, funkar finfint!
Citera
2007-11-22, 16:03
Bannlyst
Fläkten är ny
Citera
2007-11-22, 16:50
Medlem
Pjosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpliffenNr1
Fläkten är ny

Att fläkten är ny betyder inte att den går.
Citera
2007-11-22, 17:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Krånglar din dator? Söker du hjälp? Tänker du posta i forumet? Läs detta först.

Använd sökfunktionen

Varför sitta och vänta på svar om din fråga redan är besvarad? Sök först. Hittar du inget kan du gå vidare till punkt 2.

Beskriv ditt problem

För att få hjälp måste du beskriva ditt problem så utförligt som möjligt. Kom ihåg att våra medlemmar inte är synska, utan måste utifrån din information försöka spåra vad felet kan vara. Ju bättre information du ger desto större chans är det att någon kan hjälpa dig att lösa problemet. Besvara följande frågor:

Vad är problemet?
När inträffar problemet?
Har du någon aning om vad som orsakar problemet?

Beskriv ditt system

För att kunna göra en kvalificerad gissning måste medlemmarna veta vad du har för delar i din dator.
Skriv allt du känner till om just ditt system. Är vissa delar okända för dig så skriv det, då slipper folk fråga.
Använd gärna följande mall:

Operativsystem:
Processor:
Processorkylare:
Moderkort:
Minne:
Grafikkort:
Hårddisk:
Nätaggregat:
Övrig kylning:
Övriga komponenter:
Temperaturer:

Var trevlig och tillmötesgående!
Kom ihåg att medlemmarna tar av sin tid för att hjälpa just dig. Ju trevligare du är i forumet,
desto fler kommer att vilja hjälpa!

Denna skrev jag en gång i tiden.Följ punkterna så får du eventuellt fortare hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in