Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-11-22, 11:03
Medlem
Ram0n3ss avatar
Har möjlighet att få tag på Roche Iktorovil 2mg Svenska, tänkte ta dem mot ångest/sömnsvårigheter, men enligt fass så används de mot olika former av epilepsi, men skulle dessa fungera mot ångest och sömnsvårigheter?

Har redan roche valium 10 hemma, vilket är bäst? Samt vad är normala priser för 50st iktorovil 2mg?

Mvh
2007-11-22, 12:01
Bannlyst
Att använda iktrovil som insomnia går nog bra men emot ångest vet jag faktiskt inte tror faktiskt det blockerar lite men valium är ångestdämpande och lugnande så båda fungerar men valium bättre med ångest.

50st Iktrovil 2mg roche skulle säga runt 500-700kr, medans 100st går för 900-1200kr.
2007-11-22, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ram0n3s
Har möjlighet att få tag på Roche Iktorovil 2mg Svenska, tänkte ta dem mot ångest/sömnsvårigheter, men enligt fass så används de mot olika former av epilepsi, men skulle dessa fungera mot ångest och sömnsvårigheter?

Har redan roche valium 10 hemma, vilket är bäst? Samt vad är normala priser för 50st iktorovil 2mg?

Mvh
Tjena.
Jag har haft iktorivil utskrivet ca 1 år och lite till, 6 mg om dagen tar jag.
Att det används som enbart epeleptikum är skitsnack, jag vet flera som fått det mot ångest och oro.
En iktorivil 2 mg ska iaf tydligen motsvara 60 mg diazepam har jag läst någonstans.
Iktorivil slår stesoliden om du frågar mig.
2007-11-22, 12:10
Medlem
Ram0n3ss avatar
ok tack för svaret då fortsätter jag nog enbart med mina valium istället
2007-11-22, 12:15
Medlem
zerxezs avatar
lite sen me svar
2007-11-22, 12:17
Medlem
A-Dmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ram0n3s

att det står på fass att iktorivil används mot olika former av epilepsi betyder inte mer än just att det står på fass att dom används mot epilepsi.

det finns många mediciner som kors-används, så att säga, som används för ett ändamål dom inte är avsedda för egentligen (typ zyprexa mot grava sömnstörningar), iktorivil är grymma benzos, några av dom allra grymmaste, dom slår alla diazepam-preparat så det bara skriker om det. i alla fall mot ångest. mot sömnsvårigheter har jag aldrig använt mig av iktorivil, men jag kan inte föreställa mig att dom skulle fungera dåligt för det.
2007-11-22, 12:28
Jag har också Iktorivil utskrivet mot ångest o delvis sömnstörningar. Har haft det i 3-4 år, o tar 4 mg om dagen. Fungerar utmärkt!
2007-11-22, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 021/Whizzcomp
Att använda iktrovil som insomnia går nog bra men emot ångest vet jag faktiskt inte tror faktiskt det blockerar lite men valium är ångestdämpande och lugnande så båda fungerar men valium bättre med ångest.

50st Iktrovil 2mg roche skulle säga runt 500-700kr, medans 100st går för 900-1200kr.

tycker iktorevil funkar mycke bättre mot ångest än vallar och dom funkar bra att sova på med....
2007-11-22, 15:37
Medlem
lakritspipans avatar
Håller med om att Iktorivil slår Valium/Stesolid även när det gäller ångest. Iktorivil är riktigt potenta.
2007-11-22, 16:55
Medlem
Ram0n3ss avatar
Ok låter ju ändå som att iktrovil skulle vara ett bra alternativ.. Har sovit sen jag skrev första inlägget, fick ju hem vallarna idag och var tvungen att knapra en eller 2 extra bara för att kolla kvaliten.. hehe han inte känna så mkt förutom att jag insåg att sängen såg väldigt skön ut.

Varför jag gllar vallarna är ju för att jag kan ta dem på kvällen och ändå vara hur lugn som helt på dagen, de har ju lång halveringstid, hur är det med iktrovil? Långe eller kort halveringstid, hittar inte åt sidan som jag kollade det på förut.
2007-11-22, 17:03
Bannlyst
Ashton Manual

Där finns allting, tex halveringstider.

http://www.benzo.org.uk/manual/index.htm
2007-11-22, 17:09
Medlem
Ram0n3ss avatar
Bra sida!!

Tack!
  • 1
  • 2