2007-11-22, 10:46
  #1
Medlem
styler88s avatar
I denna tråd diskuteras gainers smak, innehåll samt pris. Håller er till topic!

jag är nu efter ett bra tags tränande och halsande av protte drinkar, redo att testa gainer. Då jag aldrig förr förtärt dett tillskott, så frågar jag nu er.

1: Vilken gainer har godast smak?
2: Vilket märker rekomenderas?
3: Vilket innehåll har då denna gainern, kohydrat, protein och fett mängd ? Samt om det finns någon annan specifik sammansättning av mineraler, aminosyror eller vitaminer.
4: Var kan gainern köpas, samt nuvarande pris.
Citera
2007-11-22, 10:52
  #2
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av styler88
I denna tråd diskuteras gainers smak, innehåll samt pris. Håller er till topic!

jag är nu efter ett bra tags tränande och halsande av protte drinkar, redo att testa gainer. Då jag aldrig förr förtärt dett tillskott, så frågar jag nu er.

1: Vilken gainer har godast smak?
2: Vilket märker rekomenderas?
3: Vilket inehåll har då denna gainern, kohydrat, protein och fett mängd ? Samt om det finns någon annan specifik sammansättning av mineraler, aminosyror eller vitaminer.
4: Var kan gainern köpas, samt nuvarande pris.

Jag brukar köpa det godaste proteintillskottet jag kan hitta och sen blanda ut det med dextropur/motsvarande.
typ 40g protein och 50-80g dextro.

Smakar visserligen sällan tiptop, men det get en prismässigt fin gainer som fungerar bra för mig.

Värt att tänka på är att många affärer tar i princip samma pris för 1/2/5 kilo protein som motsvarande mängd gainer - vilket alltså är total idioti.
Istället för att köpa 2 kg gainer så är det alltså rätt prisvärt att köpa 2 kg protein till samma pris och sedan blanda med 2-3 kg billigt dextropur/malto/annat.
Hej och hå så har man fem kilo gainer istället för två - till en merkostnad av ett par tior.
Citera
2007-11-22, 11:21
  #3
Medlem
Jonas_105s avatar
Twinlab Gainers fuel med jordgubbs smak är fin.
620kcal
33g protein
103g kolhydrater
11g fett
per servering
ett minus är priset
finns på gymgrossisten
Citera
2007-11-22, 12:12
  #4
Medlem
blackened57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas_105
Twinlab Gainers fuel med jordgubbs smak är fin.
620kcal
33g protein
103g kolhydrater
11g fett
per servering
ett minus är priset
finns på gymgrossisten

Håller med dej där, förutom att det ska vara choklad och inte jordgubb
Citera
2007-11-22, 14:12
  #5
Medlem
jonantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackened57
Håller med dej där, förutom att det ska vara choklad och inte jordgubb


Jag tyckte den smakade kött faktiskt
Citera
2007-11-22, 14:34
  #6
Medlem
blackened57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonanton
Jag tyckte den smakade kött faktiskt

Kött?
Jag måste kanondåliga smaklökar isåfall, för jag tycker den smakar gott efter träningen
Citera
2007-11-22, 15:36
  #7
Medlem
styler88s avatar
Köpte nyss en Self, New Active Whey Gainer vanilj - 4 kg. I Budo Fitness för 349kr.

Har inte smakat den ännu, så en rapport kommer senare i kväll.
Citera
2007-11-22, 16:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas_105
Twinlab Gainers fuel med jordgubbs smak är fin.
620kcal
33g protein
103g kolhydrater
11g fett
per servering
ett minus är priset
finns på gymgrossisten

känns spontant som aldeles för mycket kolhydrater i förhållande till protein. mer än 3ggr mer känns väldigt saftigt. om nu priset är ett minus borde det ju bli ännu mindre prisvärt med tanke på hur lite protein den innehåller (malto är ju billigt som tusan)
Citera
2007-11-22, 19:52
  #9
Medlem
styler88s avatar
Sådär, då ham man nu nyligen genomfört ett axel pass. Och efter träningen avsmakades den nya gainern. Förvånansvärt god må jag säga, men dock väldigt söt.

Rekommenderar utan tvekan denna gainer. Då detta är min första burk gainer, så blir betygsättningen något svår och orättvis. Men den får 4 av 5.
Citera
2007-11-22, 20:22
  #10
Medlem
Alladins avatar
Dalblads gainer med jordgubbssmak tycker jag är absolut bäst, choklad är inte så dum heller.
Citera
2007-11-22, 20:23
  #11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av styler88
Köpte nyss en Self, New Active Whey Gainer vanilj - 4 kg. I Budo Fitness för 349kr.

Har inte smakat den ännu, så en rapport kommer senare i kväll.

hur mycket kcal, protein, kollisar o fett / portion ?
Citera
2007-11-22, 21:35
  #12
Medlem
styler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligDag
hur mycket kcal, protein, kollisar o fett / portion ?



Näringsvärde per 100 g (portion)
Energi 380 kcal/1600 kj
Protein 30 g
Kolhydrat 57 g
Fett <1,8 g
Taurin 4 g
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in