2013-07-08, 12:13
Medlem
skogssames avatar
Battlefield 1942 BF Vietnam ! Dom 2 och det bästa är att bf1942 remake kommer ut 2015
Citera
2013-07-08, 12:21
Medlem
StefPhoenixs avatar
VGA remakes av äldre Sierra AGI eller SCI-baserade spel.

King's Quest IV i samma anda som gjorts av I, II, III. 2 olika amatörföretag är aktuella men var längesen nu man hörde minsta lilla update.

Police Quest II och III.

Leisure Suit Larry II och III.

Quest for Glory V de-make. Vore kul med det spelet i VGA.
Citera
2013-07-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogssame
Battlefield 1942 BF Vietnam ! Dom 2 och det bästa är att bf1942 remake kommer ut 2015 :D

Är du allvarlig?! Kommer det komma ut en remake på Battlefield 1942 Road to Rome?! I så fall vill jag se bevis på detta! Länka något så jag får se att det stämmer! Det vore ju rena drömmen i så fall! Hoppas att de kommer införa systemet likt Battlefield 3 att man kan låsa upp massa vapen, sikten et cetera!

Ska vänta på detta med spänning!

Att göra en Remake på Doom 2 vore ju inte heller helt illa! Fast jag trivs rätt bra med Doom 3 och expansionen till Doom 3!
Citera
2013-07-08, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Jag menar större karta och flashigare grafik. Pastelligare pasteller, eldigare eld, blankare bilar. En remake skulle ju så klart förutsätta att allt är större och bättre, inte bara att dom lägger ett filter på samma spel. Fler öar, fler uppdrag, ännu mer frihet.

Jo! Det håller jag helt med om! Jag tycker att GTA VICE CITY samt GTA SAN ANDREAS är de säga GTA spelen som har gjort och om jag ska vara helt ärlig skulle jag vilja se en remake på båda två! Visst var GTA 4 schysst och delvis expansionerna till det spelet också men jag tyckte dock att huvudkaraktären "Niko" var lite av en stel tråkig ryss. Tyckte set var mer karisma och "go" i Carl och Tony Vercetti...
Citera
2013-07-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don Toro
Som sagt tidigare A link to the past - Zelda.

Sedan skulle jag vilja se en ny version av Jagged Alliance 2.

Det första Red Alert tycker jag också skulle vara roligt. Det saknade helt sci-fi twist och var roligt men simpelt.

Det var ju lite det som just gjorde Red Alert unikt - inget jävla Science Fiction bla bla utan rent heligt krig i andra världskrigets anda! Sedan kom ju Tiberian Sun och det spelet gjorde verkligen så att det blev Science Fiction anda med Super Weapons etc...
Citera
2013-07-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieboy
Doom, Doom 2, Final Doom. Med grafik i klass med crysis typ och ge dom gamla låtarna en modernare touch. Jävligt onödigt, men fan vad nice det vore :p. Så man verkligen kan slakta demonerna på olika sätt, skjuta av ben, huvud och sådant. Såga dom mitt itu med motorsågen.

Annars skulle jag vilja se remake av Resident Evil 2 och 3 till PS3.

Håller med om att det skulle vara coolt om de gjorde en he remake serie av Doom 1, Doom 2 och Final Doom! Det skulle vara riktigt glassigt faktiskt! Lirade ju Doom 1 och 2 när jag var 11-12 år så det skulle ju verkligen bli en underbar känsla att återuppleva de minnena med moderna touch gällande grafik också musik!
Citera
2013-07-08, 19:53
Medlem
gulaLejonets avatar
vad sägs om en remake på Donkey Kong?
Citera
2013-07-08, 20:15
Medlem
Masturblijas avatar
Vill se en grym remake på resident evil 2.
Citera
2013-07-08, 20:24
Medlem
Grus-i-skons avatar
"The Legend of Kyrandia: Hand of Fate" (eller hela trilogin för den delen) vore riktigt nice att se en remake av. Älskade verkligen det spelet.
Citera
2013-07-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet

Det skulle verkligen inte vara fel! Donkey Kong har alltid varit ett av mina favoritspel! Spelade redan det i slutet av 80-talet. Har lirat alla tre spelen på Super Nintendo samt när det kom it på Nintendo 64!
Citera
2013-07-08, 22:45
Medlem
Skulle vilja se en remake på spelet "pirates".. med bättre grafik, gameplayet i sig kan vara precis som back in the day.
Citera
2013-07-08, 23:33
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet

Menar du klassikern på G&W? Finns ju den lysande Mario vs Donkey Kong på GBA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in