2013-07-11, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
VGA remakes av äldre Sierra AGI eller SCI-baserade spel.

King's Quest IV i samma anda som gjorts av I, II, III. 2 olika amatörföretag är aktuella men var längesen nu man hörde minsta lilla update.

Police Quest II och III.

Leisure Suit Larry II och III.

Quest for Glory V de-make. Vore kul med det spelet i VGA.

Police Quest! Det var inte igår. Så mycket tid jag la ner på att försöka beställa sprit i baren..
Citera
2013-07-11, 10:19
Medlem
clas_ohlssons avatar
Det känns som om tråden är fylld till majoriteten med relativt nya spel. Resient Evil? Far Cry? Battlefield?

Nej, det kanske är en avspegling av åldern av de flesta i detta fora men jag skulle vilja se en remake av Marathon-serien, som jag spelade sönder som ung (både själv och via LAN). HALO räknade jag aldrig som en uppföljare, även om Bungie (och sedermera Microsoft) försökte få det till det, då den totala känslan som fanns i Marathontrilogin var så gott som obefintlig.

Känslan av hög puls samtidigt som man var nära på att skita på sig när man tog sig igenom modifikationen Marathon EVIL sitter fortfarande kvar i bakhuvudet...
Citera
2013-07-11, 10:23
Medlem
Simonlols avatar
Final Fantasy 7
Citera
2013-07-11, 11:41
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simonlol
Final Fantasy 7
Varför då?
Citera
2013-07-11, 12:06
Medlem
timoshenkos avatar
En remake på Metroid 2: Return of Samus hade suttit fint, likt man gjorde med Metroid 1 och Zero Mission.
Citera
2013-07-11, 16:21
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Det känns som om tråden är fylld till majoriteten med relativt nya spel. Resient Evil? Far Cry? Battlefield?

Nej, det kanske är en avspegling av åldern av de flesta i detta fora men jag skulle vilja se en remake av Marathon-serien, som jag spelade sönder som ung (både själv och via LAN). HALO räknade jag aldrig som en uppföljare, även om Bungie (och sedermera Microsoft) försökte få det till det, då den totala känslan som fanns i Marathontrilogin var så gott som obefintlig.

Känslan av hög puls samtidigt som man var nära på att skita på sig när man tog sig igenom modifikationen Marathon EVIL sitter fortfarande kvar i bakhuvudet...

Remaken av resident evil 1 till GCn var lysande, därför tror jag en remake av den ypperliga tvåan skulle vara bra.
Citera
2013-07-11, 16:26
Medlem
Juupps avatar
Jet set radio future! Skulle vara epic!
Citera
2013-07-11, 16:28
Medlem
Ess85s avatar
Grim Fandango, helt klart det bästa spelet jag haft nöjet att spela.
Citera
2013-07-12, 03:03
Medlem
Tshabalala.s avatar
HEROES III
Citera
2013-07-12, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85
Grim Fandango, helt klart det bästa spelet jag haft nöjet att spela.

Var Grim Fandang så bra? Vad handlade det spelet om egentligen? Kommer ihåg att det kon i slutet av 90-talet, ungefär samtidigt som LBA 2 kom. Har inte riktigt någon koll på vad det var för typ av spel! Kan du berätta om det? Jag har hört att det var ett väldigt bra spel iaf!
Citera
2013-09-04, 18:34
Medlem
Wertyms avatar
Jag skulle så gärna vilja se en remake av jet force gemini... Saknar det spelet otroligt mycket! Det var till Nintendo 64
Citera
2013-09-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Jag skulle så gärna vilja se en remake av jet force gemini... Saknar det spelet otroligt mycket! Det var till Nintendo 64 :)

Har haft Nintendo 64 men det spelet minns jag inte.... Måste kolla lite youtube Klipp på det..,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in