2007-11-21, 17:48
Medlem
Hur ser det ut när ett barn föds egentligen? Jag har aldrig sett det. Finns det nån film?
Citera
2007-11-21, 23:59
Medlem
seriouss avatar
OM det finns, det är väl bara att söka. Såg det en gång och vill inte göra det igen. Barn? Nej tack

www.google.com
sökord: childbirth video
Citera
2007-11-22, 14:59
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Som åskådare (pappa) kan jag säga att det är en vacker upplevelse. Givetvis är det kladdigt och för modern är det mycket smärtsamt. Tycker inte om att titta på förlossningsfilmer, men mina egna barns förlossningar var något helt annat. Man får en annan mental närhet när det är det egna barnet. Dock vill jag påpeka att jag inte detaljstuderade själva passagen genom förlossningskanalen, utan som de flesta fäder stod vid modern och tittade snett neråt. Däremot fick jag i uppdrag att kontrollera och godkänna ihoplappningsarbetet efteråt.

Kanske inget för den som har problem att se blod, viket jag inte har.

Kan dessutom påpeka att själva ungen får ett groteskt utseende i sådana där filmer. Fettet som det har på huden gör att barnet ser kritvitt ut, vilket det inte gör i verkligheten. Förmodligen är det kamerabelysningen som messar upp allt. I en normal förlossningssal är det ganska dämpat ljus.
Citera
2007-11-22, 16:16
Medlem
pollenpers avatar
Stor humor är det när barnmorskan kommer i förlossningsrummet iklädd stort slaktarförkläde i galon och gummistövlar.

Men som salen såg ut efteråt så var det rätt klädsel.
Citera
2007-11-22, 16:20
Medlem
Hon bajsar troligen av allt krystande, detta mörkas för att hålla skenet av förlossning som nåt vackert uppe.
Citera
2007-11-22, 16:21
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Stor humor är det när barnmorskan kommer i förlossningsrummet iklädd stort slaktarförkläde i galon och gummistövlar.

Men som salen såg ut efteråt så var det rätt klädsel.

Håller med. Fast det var ju inte kaskadblödningar och sprutande á la Linda Blair, direkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in