Jag citerar i denna tråd mitt inlägg ifrån en
annan tråd som handlar om ''parasitsm/vampyrism'', dock så tror jag det berör samma ämne bara olika benämningar på detta ''fenomen''. Lite tillägg i detta inlägg då jag upptäckt att vissa detaljer är utelämnade och för att få det mer överensstämmande med Symbolisten:s topic. Dessutom har det hänt lite mer saker sedan denna händelse.
Jag hoppar in här i tråden och har en förbehållsam uppfattning kring detta fenomen, som TS beskriver som ''vampyrer''. (
I detta fall blir det negs.)
Jag har en bakomliggande historia fylld med erfarenheter ifrån astralplanet och med sömnparalyser.
Så jag är ganska van vid dylika upplevelser.
Dock efter att ha förkovrat mig i ämnen liknande detta så har man ju en del funderingar som det uppenbarligen finns vettiga förklaringar till. (Förklaringar, som är djupare än den etablerade psykologins förklaringsmodeller till olika psykologiska begrepp.)
''Drömmen'' jag var med om den natten, som närmast kan beskrivas som ''UKU'' är inget unikt för någon människa. (Scenariot varierar ju givetvis från gång till gång och från person till person.)
Men jag vill trots allt, dela med mig av upplevelsen och förhoppningsvis möjligen öka mitt förstående till detta subjekt.
''Drömmen'' involverade i att jag vakna upp i mitt ''rum''. Men det var något som inte stämde. Det var ommöblerat i rummet och omgivningen varierade i utseende så till den grad att jag blev fullständigt förvirrad av den konstant nyanserade miljön. (Ibland trädde jag in i platser som kändes bekanta ifrån tidigare astralresor.)
En viss temperaturförändring fanns att förnimmas i rummet.
Min hud var skållhet, och jag strosade runt i den ständigt nyanserade omgivningen. Jag fick syn på min lillebror som låg på sängen i mitt rum. Jag frågade givetvis hur det kom sig att han så plötsligt befann sig där. Han sa åt mig, att komma honom närmre, jag rörde mig sakta fram mot honom. Men han bytte helt plötsligt skepnad till ''entiteten'' som beskrivs i TS.
Entiteten överföll mig, och satte de huggtänder som den (o)lustigt nog var beskaffad med, i pannan på mig. Men det var inte blod tingesten sög ut, utan det kändes som att jag blev dränerad på ''energi''.
Jag blev givetvis chockad och förbannad men i samma takt som raseriet stegra sig, sög ju också entiteten gradvis ut mer energi desto mer förbannad jag blev.
Jag fick ändra taktik, till en mer kärleksfull. Och jag tala om för entiteten, hur mycket jag älskade denne. I samma takt som jag uttalade kärleksfulla faser, släppte varelsen greppet och jag vaknade upp med en konstig känsla i pannan, ett intensivt pirr.
Det verkar vara en av de mer primitiva parasiter som är knutna till det ''eteriska planet''.
Men att sådana angrepp liknande detta skulle kunna påverka mig till vardags finner jag inte helt osannolikt. För att motverka liknande eteriska angrepp, krävs såvitt jag förstår ett stabilt försvar.
Mig veterligen så upprätthåller man psykisk (chakra) balans genom chakrameditation, men är det tillräckligt för att försvara sig mot dessa psykiska angripanden''?
Tingesten verkar vara riktigt lömsk och bakslug och när man är som mest oförberedd så går den till attack. Entiteten som ibland dyker upp under meditation (Om det nu är samma varelse som jag är bekant med sen innan.) kan dessutom byta skepnad till en infernalisk och skräckinjagande ''fisk''. Som det sig bör så antar väl varelsen ett skräckinjagande utseende för att inhysa rädsla i mig, vilken är känslan som är varelsens favoritföda att livnära sig på.
Men jag var slug nog att inte låta mig skrämmas och föreställde mig mentalt, ett gigantiskt badkar med ''fisken'' i. Jag drog ur badkarsproppen och fisken sögs ner med vattenvirveln och försvann ner i avloppet och ur mitt mentala. Jag får väl se, kanske detta väsen återkommer i ny skepnad eller så är den konstant närvarande.
Ursäkta mig för ett lång och osammanhängande inlägg.
Mvh!