2012-11-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novus.
Sådant här är intressant att läsa om, men man tvingas alltid ifrågasätta det så fort den rationella delen av hjärnan sätter igång. Hur ska man kunna veta om det är hallucinationer skapade av psykiska problem, eller om det är faktiska "varelser"? Jag är nog för rationell för att kunna tro på sådant här, får hoppas att det inte drabbar mig också bara!

Om det kan bekräftas av utomstående (dvs. mediala personer som är specifikt tränade att lokalisera dessa lisvformer) så är det inte hjärnspöken. Dessa kommer då kunna bekräfta var energin/livsformen exakt är lokaliserad i din energikropp, och vilka chakran som är involverade.

Det finns ofta ett samband mellan blockeringar i chakran (energiknutpunkterna i din energikropp) och dräneringar/parasiterande i energikroppen.
Sedan kan det ofta rör sig om flera sorters graderade parasitväsen, som kan vara kopplade till en starkare mörk kraft. Men detta ser den healer som bearbetar din energi.
Citera
2013-03-07, 14:03
Medlem
LGDs avatar
Jag citerar i denna tråd mitt inlägg ifrån en annan tråd som handlar om ''parasitsm/vampyrism'', dock så tror jag det berör samma ämne bara olika benämningar på detta ''fenomen''. Lite tillägg i detta inlägg då jag upptäckt att vissa detaljer är utelämnade och för att få det mer överensstämmande med Symbolisten:s topic. Dessutom har det hänt lite mer saker sedan denna händelse.

Jag hoppar in här i tråden och har en förbehållsam uppfattning kring detta fenomen, som TS beskriver som ''vampyrer''. (I detta fall blir det negs.)
Jag har en bakomliggande historia fylld med erfarenheter ifrån astralplanet och med sömnparalyser.
Så jag är ganska van vid dylika upplevelser.
Dock efter att ha förkovrat mig i ämnen liknande detta så har man ju en del funderingar som det uppenbarligen finns vettiga förklaringar till. (Förklaringar, som är djupare än den etablerade psykologins förklaringsmodeller till olika psykologiska begrepp.)
''Drömmen'' jag var med om den natten, som närmast kan beskrivas som ''UKU'' är inget unikt för någon människa. (Scenariot varierar ju givetvis från gång till gång och från person till person.)
Men jag vill trots allt, dela med mig av upplevelsen och förhoppningsvis möjligen öka mitt förstående till detta subjekt.

''Drömmen'' involverade i att jag vakna upp i mitt ''rum''. Men det var något som inte stämde. Det var ommöblerat i rummet och omgivningen varierade i utseende så till den grad att jag blev fullständigt förvirrad av den konstant nyanserade miljön. (Ibland trädde jag in i platser som kändes bekanta ifrån tidigare astralresor.)
En viss temperaturförändring fanns att förnimmas i rummet.
Min hud var skållhet, och jag strosade runt i den ständigt nyanserade omgivningen. Jag fick syn på min lillebror som låg på sängen i mitt rum. Jag frågade givetvis hur det kom sig att han så plötsligt befann sig där. Han sa åt mig, att komma honom närmre, jag rörde mig sakta fram mot honom. Men han bytte helt plötsligt skepnad till ''entiteten'' som beskrivs i TS.
Entiteten överföll mig, och satte de huggtänder som den (o)lustigt nog var beskaffad med, i pannan på mig. Men det var inte blod tingesten sög ut, utan det kändes som att jag blev dränerad på ''energi''.
Jag blev givetvis chockad och förbannad men i samma takt som raseriet stegra sig, sög ju också entiteten gradvis ut mer energi desto mer förbannad jag blev.
Jag fick ändra taktik, till en mer kärleksfull. Och jag tala om för entiteten, hur mycket jag älskade denne. I samma takt som jag uttalade kärleksfulla faser, släppte varelsen greppet och jag vaknade upp med en konstig känsla i pannan, ett intensivt pirr.

Det verkar vara en av de mer primitiva parasiter som är knutna till det ''eteriska planet''.
Men att sådana angrepp liknande detta skulle kunna påverka mig till vardags finner jag inte helt osannolikt. För att motverka liknande eteriska angrepp, krävs såvitt jag förstår ett stabilt försvar.
Mig veterligen så upprätthåller man psykisk (chakra) balans genom chakrameditation, men är det tillräckligt för att försvara sig mot dessa psykiska angripanden''?

Tingesten verkar vara riktigt lömsk och bakslug och när man är som mest oförberedd så går den till attack. Entiteten som ibland dyker upp under meditation (Om det nu är samma varelse som jag är bekant med sen innan.) kan dessutom byta skepnad till en infernalisk och skräckinjagande ''fisk''. Som det sig bör så antar väl varelsen ett skräckinjagande utseende för att inhysa rädsla i mig, vilken är känslan som är varelsens favoritföda att livnära sig på.
Men jag var slug nog att inte låta mig skrämmas och föreställde mig mentalt, ett gigantiskt badkar med ''fisken'' i. Jag drog ur badkarsproppen och fisken sögs ner med vattenvirveln och försvann ner i avloppet och ur mitt mentala. Jag får väl se, kanske detta väsen återkommer i ny skepnad eller så är den konstant närvarande.
Ursäkta mig för ett lång och osammanhängande inlägg.

Mvh!
Senast redigerad av LGD 2013-03-07 kl. 14:15.
Citera
2013-03-07, 14:34
Medlem
Min första fråga är om du har råkat ut för entiteten sedan dess?
Har du bemött den med kärlek tidigare?

Den attackerar dig uppenbarligen när du sover och ditt försvar är svagare. Jag uppmanar dig starkt att köpa en drömfångare, de fungerar faktiskt.
Sen uppmanar jag dig att meditera över ett starkare skydd innan du somnar, en riktigt vitt skinande och stor aura med ett skal på lägg på långa vita taggar på auran också om du vill.

Men stärk det naturliga beskyddet innan du somnar..
Senast redigerad av Tina... 2013-03-07 kl. 14:38.
Citera
2013-03-07, 15:35
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...

Den attackerar dig uppenbarligen när du sover och ditt försvar är svagare. Jag uppmanar dig starkt att köpa en drömfångare, de fungerar faktiskt.
Sen uppmanar jag dig att meditera över ett starkare skydd innan du somnar, en riktigt vitt skinande och stor aura med ett skal på lägg på långa vita taggar på auran också om du vill.

Vad du än gör, meditera för helvete inte! Jag läste i en annan tråd att det är jättefarligt!

Om du nu ska köpa något så köp braj. Till skillnad mot drömfångare har det i alla fall någon effekt.
Senast redigerad av Kobold 2013-03-07 kl. 15:37.
Citera
2013-03-07, 16:14
Medlem
electric_boogies avatar
Någon här som kan hänvisa till en duktig healer/shaman/exorcist?

En närstående till mig har haft problem med detta i 7 år nu, och har fått hela livet förstört pga dessa s.k. astralparasiter...
Citera
2013-03-07, 18:15
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Vad du än gör, meditera för helvete inte! Jag läste i en annan tråd att det är jättefarligt!

Det är väldigt bra att meditera.Meditationsstunder rekommenderas faktiskt i arbetslivet.Att stilla sinne och uppnå harmoni.Någonting som Tina... tex skulle kunna använda sig utav för att försöka stävja upp sin aggresivitet.Rekomenderas.
Citera
2013-03-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av electric_boogie
Någon här som kan hänvisa till en duktig healer/shaman/exorcist?

En närstående till mig har haft problem med detta i 7 år nu, och har fått hela livet förstört pga dessa s.k. astralparasiter...
Monica Bloomberg, googla schamansk healing. Peruanska schamaner kommer hit också snart. Det kostar 1300 kr men det kan det ju verkligen vara värt i ett sådant läge.
Citera
2013-03-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det är väldigt bra att meditera.Meditationsstunder rekommenderas faktiskt i arbetslivet.Att stilla sinne och uppnå harmoni.Någonting som Tina... tex skulle kunna använda sig utav för att försöka stävja upp sin aggresivitet.Rekomenderas.
Nej, här låter vi känslorna flöda...
Citera
2013-03-07, 19:42
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Nej, här låter vi känslorna flöda...
Varför då,vill du inte ha lite hjälp?
Citera
2013-03-07, 23:11
Medlem
LGDs avatar
Citat:

Inte sedan det senaste mötet med den här "fisken" som uppenbarade sig i mitt "mentala seende". Besöket var ganska långvarigt rent visuellt men efter att jag använde mig av ett taktiskt mentalt defensiv. Så fick jag väck bilden av den vad jag antar är "för tillfället". Och för att svara på din andra fråga så har jag mött på sådana här ting vid tidigare skeden. Speciellt under ut ur kroppen upplevelser. Då man inte är helt medveten om att det verkligen är en sådan upplevelse eller inte. Men dessa har jag bemött med kärleksfulla fraser, och då har dessa skepnader, vid varje tillfälle, förtvinat bort. Så det verkar vara ett effektivt tillvägagångssätt för att hålla "angriparna" på behörigt avstånd.
Förövrigt så ska jag ha en gammal drömfångare liggandes någonstans. Vet inte av vilken orsak jag köpte den i första hand. Men varför inte ge det ett seriöst försök, hellre att den kommer till användning än att den ligger någonstans och samlar på damm.

Tack för tipset!

Mvh.
Senast redigerad av LGD 2013-03-07 kl. 23:47.
Citera
2013-03-10, 00:56
Medlem
LGDs avatar
Jag har nu kollat igenom tråden lite mer ordentligt. Och jag uppfattar att det som är symptomatiskt för ett negs-angripande är klockrent överensstämmande med precis det jag upplever och har upplevt det senaste åren. Jag har genomgått perioder av djupa depressioner som uppkommit främst under sommartider, depressionerna saknar tydlig orsak. Men inte nu längre, då jag nu troligen förstått att den utlösande faktorn till depressionerna, de negativa tankemönstrena, skuldkänslorna och självmordstankarna kan vara länkat till negs-angripanden. (Eller vad man nu behagar att kalla dessa för.)
Vad jag glömt att förtälja och som symbolisten beskriver, så upplever jag ett hårt tryck för tinningen, ungefär som att någon med sina pekfingrar trycker mot tinningen på bägge sidor.
Ofta upplever jag detta innan jag ska somna, att någon tilltalar mig vid namn.
När detta sker så brukar det tätt efter dyka upp mentala bilder på olika scenerier, vissa visualiseringar är totalt oskyldiga andra är av mer elakartad art. Ansikten med mänskligt utseende som uppträder på ett hotfullt vis, exempelvis - markerar/gapar/slår/hånler mot mig.
För inte så längesen hamna jag i sömnparalys, där sa väsande monsterliknande röster åt mig att jag hade tumör, detta upprepade dom på ett nästan mässande sätt. Det var extremt obehagligt
Men jag lät inte rädslan överta utan överkom den stegrande ångesten och lät hjärtat rusa.
Det kändes bokstavligt talat som att hjärtat skulle klappa sönder bröstkorgen.

Det har även hänt en natt att jag har teleporterats direkt ifrån sömnparalys, till okända mörka ställen, jag drabbades den gången av sinnesförvirrning. Det var en mycket grådaskig sfär där jag blev plågad av ondsinta skratt som hånade mig. Jag gick runt för att leta efter platser där det var belyst, men så fort jag närmade mig en dörr som stod på glänt som genom springan visade att där fanns ljus. Så teleporterades jag bort till andra mystiska ställen, mycket plågsam upplevelse. (Varje gång jag teleporterades uppkom ett klassiskt teleporteringsljud, om ni förstår vad jag menar.)

Detta sker i regel under vintertidsperiod, Januari - Mars. Sen tar depressionsperioderna över vid april/maj och slutar oftast vid september/oktober. Så visst finns det ett tydligt mönster.
Senast redigerad av LGD 2013-03-10 kl. 01:12.
Citera
2013-03-10, 08:22
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Monica Bloomberg, googla schamansk healing. Peruanska schamaner kommer hit också snart. Det kostar 1300 kr men det kan det ju verkligen vara värt i ett sådant läge.

Monica Bloomberg som bara råkar vara din läromästare. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om du får kickbacks från henne för att du rekommenderar hennes "tjänster" här.

Monica Bloomberg är en charlatan, kvacksalvare och bedragare och du är hennes lille hantlangare. Att du inte skäms!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in