Citat:
Ursprungligen postat av alvans
Nej, det behöver inte vara NEGs, det kan ju vara något annat också. Men det tar mycket energi ifrån en att stiga upp på morgonen och direkt få ett klubbslag i huvudet...*dunka*dunka*.
Själv kan jag likna det med att pumpa upp ett cykeldäck, där varje pumpning blir mer och mer ont.
Det enda jag är rädd för nu, är att jag mår så här bra bara ett tag, och att allt så småningom återgår till som det var innan...
Nu hoppas jag bara att jag orkar ta itu med min IBS som jag haft i snart 30 år, och diabetes som konstaterades för ett år sedan.
Ha tillit till din egen inre läkande förmåga och frukta inte.
Om ångesten kryper på andas långa djupa andetag.
Denna övning kan hjälpa till:
Andas in 6 hjärtslag - håll andan 3 hjärtslag - andas ut 6 hjärtslag. Upprepa.
Fokusera alltså på dina egna hjärtslag när du andas in/håller andan/andas ut.
Du kan också visualisera dig själv omgiven av en klarblå omslutande/skyddande/lugnande sfär, ovanför hjässan lyser magnesium vit en tallrikstor brinnande sfär som pulserar av vitt ljus och fäller helande gnistor ned över dig.
Det är viktigt när man kämpar emot sådana här negativa ande-energier att inte falla in i deras illusoriska spiral av skrämsel-självtvivel-rädsla-begär-skuld-ångest.
Utan försöka fokusera på här och nu, se det positiva i vardagen, tro på sig själv och ta en dag i taget. Det otäcka och obehaliga som sker är som moln och väder som passerar, det kan skaka om, men det kan inte förändra det som är det innersta, som är ditt sanna jag.
Försök att inte bränna energi på saker som kan komma att ske utan ha tillit till oavsett vad som kommer, vad som sker så kommer man vara rustad att hantera det.