2010-11-13, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alvans
Oj, jag glömde visst en sak...

Har två härliga raggdollkatter, av vilken den ena alltid brukar väcka mig genom att envist slicka mig i pannan och hårfästet...men i morse lade den sig snällt bredvid mig istället. Kanske han märkte att den lille gargoylen var borta och inget fanns att jaga där i huvudet???

Djur är ofta väldigt kloka och kärleksfulla.
Citera
2010-11-13, 16:03
Medlem
alvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Djur är ofta väldigt kloka och kärleksfulla.

Ja, du har så rätt.

Idag mår jag så mycket bättre i kroppen. Skakningarna och vibrationerna har upphört under natten och ingen huvudvärk alls när jag vaknade. Kroppen känns lättare och jag har fortfarande ett fånigt lyckligt leende i ansiktet.
Citera
2010-11-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ja, du har så rätt.

Idag mår jag så mycket bättre i kroppen. Skakningarna och vibrationerna har upphört under natten och ingen huvudvärk alls när jag vaknade. Kroppen känns lättare och jag har fortfarande ett fånigt lyckligt leende i ansiktet.

Skönt att höra. Det verkar som Steve har plockat bort ganska stora attachments eftersom att du upplever förändringen som så markant.
Citera
2010-11-13, 21:33
Medlem
echelonxs avatar
Jag har själv tung dunkande huvudvärk (fjortisdunkadunka) när jag vaknar och ställer mig upp men jag tror inte det är negs. Tur att det löser sig för dig Alvans.
Citera
2010-11-14, 15:33
Medlem
alvanss avatar
Citat:
Skönt att höra. Det verkar som Steve har plockat bort ganska stora attachments eftersom att du upplever förändringen som så markant.

Jag tror att det jag upplever nu är vad som skulle varit normalt för mig om jag inte burit på den här skiten så länge. Min sambo ser faktiskt lite nyförälskad ut...*s*

Fan tro't, men det känns nästan lite som att ha blivit religiös!!! *skoja bara*
Citera
2010-11-14, 15:42
Medlem
alvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Jag har själv tung dunkande huvudvärk (fjortisdunkadunka) när jag vaknar och ställer mig upp men jag tror inte det är negs. Tur att det löser sig för dig Alvans.

Nej, det behöver inte vara NEGs, det kan ju vara något annat också. Men det tar mycket energi ifrån en att stiga upp på morgonen och direkt få ett klubbslag i huvudet...*dunka*dunka*.
Själv kan jag likna det med att pumpa upp ett cykeldäck, där varje pumpning blir mer och mer ont.

Det enda jag är rädd för nu, är att jag mår så här bra bara ett tag, och att allt så småningom återgår till som det var innan...

Nu hoppas jag bara att jag orkar ta itu med min IBS som jag haft i snart 30 år, och diabetes som konstaterades för ett år sedan.
Citera
2010-11-14, 18:00
Medlem
Citat:
Nej, det behöver inte vara NEGs, det kan ju vara något annat också. Men det tar mycket energi ifrån en att stiga upp på morgonen och direkt få ett klubbslag i huvudet...*dunka*dunka*.
Själv kan jag likna det med att pumpa upp ett cykeldäck, där varje pumpning blir mer och mer ont.

Det enda jag är rädd för nu, är att jag mår så här bra bara ett tag, och att allt så småningom återgår till som det var innan...

Nu hoppas jag bara att jag orkar ta itu med min IBS som jag haft i snart 30 år, och diabetes som konstaterades för ett år sedan.

Ha tillit till din egen inre läkande förmåga och frukta inte.

Om ångesten kryper på andas långa djupa andetag.
Denna övning kan hjälpa till:
Andas in 6 hjärtslag - håll andan 3 hjärtslag - andas ut 6 hjärtslag. Upprepa.
Fokusera alltså på dina egna hjärtslag när du andas in/håller andan/andas ut.

Du kan också visualisera dig själv omgiven av en klarblå omslutande/skyddande/lugnande sfär, ovanför hjässan lyser magnesium vit en tallrikstor brinnande sfär som pulserar av vitt ljus och fäller helande gnistor ned över dig.

Det är viktigt när man kämpar emot sådana här negativa ande-energier att inte falla in i deras illusoriska spiral av skrämsel-självtvivel-rädsla-begär-skuld-ångest.

Utan försöka fokusera på här och nu, se det positiva i vardagen, tro på sig själv och ta en dag i taget. Det otäcka och obehaliga som sker är som moln och väder som passerar, det kan skaka om, men det kan inte förändra det som är det innersta, som är ditt sanna jag.
Försök att inte bränna energi på saker som kan komma att ske utan ha tillit till oavsett vad som kommer, vad som sker så kommer man vara rustad att hantera det.
Citera
2010-11-14, 19:22
Medlem
alvanss avatar
Citat:
Ha tillit till din egen inre läkande förmåga och frukta inte.

Om ångesten kryper på andas långa djupa andetag.
Denna övning kan hjälpa till:
Andas in 6 hjärtslag - håll andan 3 hjärtslag - andas ut 6 hjärtslag. Upprepa.
Fokusera alltså på dina egna hjärtslag när du andas in/håller andan/andas ut.

Du kan också visualisera dig själv omgiven av en klarblå omslutande/skyddande/lugnande sfär, ovanför hjässan lyser magnesium vit en tallrikstor brinnande sfär som pulserar av vitt ljus och fäller helande gnistor ned över dig.

Det är viktigt när man kämpar emot sådana här negativa ande-energier att inte falla in i deras illusoriska spiral av skrämsel-självtvivel-rädsla-begär-skuld-ångest.

Utan försöka fokusera på här och nu, se det positiva i vardagen, tro på sig själv och ta en dag i taget. Det otäcka och obehaliga som sker är som moln och väder som passerar, det kan skaka om, men det kan inte förändra det som är det innersta, som är ditt sanna jag.
Försök att inte bränna energi på saker som kan komma att ske utan ha tillit till oavsett vad som kommer, vad som sker så kommer man vara rustad att hantera det.

Tack du kloka Symbolist,
Jag känner mig omgiven av en varm och trygg atmosfär nu, och de övningar jag fått från Steve liknar det du skriver om här. Det är rent otroligt hur bra jag mår!

Jag skickade nyss ett mail till honom om mina kroppsliga tillkortakommanden, d.v.s IBS och diabetes 2.
Han svarade att han normalt inte behandlar medicinska tillstånd, men han vill gärna försöka med mig ändå, eftersom jag svarat så bra på behandlingen hittills.

Oj, vilken tur jag har som "halkade" in här och började nysta i min egen trassliga tråd!

Kram & tack
Citera
2010-11-14, 21:30
Medlem
echelonxs avatar
Det är tråkigt at höra att du har de diagnoserna. Du måste komma ihåg att Steve tydligt säger på sin sida att för rena medicinska tillstånd så ska du gå till en läkare. Han tar bara bort NEGs. Sen har han en fru som utför healing.

Jag vet inte hur det är när man behandlas från UK på distans men i Sverige så får endast legitimerade läkare behandla diabetes.

Jag säger bara så för att du inte ska bli besviken.

Sen måste du komma ihåg att du kan få en ny parasit om du har otur.
Citera
2010-11-14, 21:46
Medlem
Citat:
Tack du kloka Symbolist,
Jag känner mig omgiven av en varm och trygg atmosfär nu, och de övningar jag fått från Steve liknar det du skriver om här. Det är rent otroligt hur bra jag mår!

Jag skickade nyss ett mail till honom om mina kroppsliga tillkortakommanden, d.v.s IBS och diabetes 2.
Han svarade att han normalt inte behandlar medicinska tillstånd, men han vill gärna försöka med mig ändå, eftersom jag svarat så bra på behandlingen hittills.

Oj, vilken tur jag har som "halkade" in här och började nysta i min egen trassliga tråd!

Kram & tack

Vad jag tror att han åsyftar är att det kan vara så att du har en obalans i din energikropp som i sin tur kan ha koppling till IBS och Diabetes (Diabetes typ 2?).

Många negs verkar inrikta sig på mag/tarmkanalen av någon anledning, Robert Bruce skriver i det i sin bok att personer som fått entiteterna borttagna ofta har rapat kraftigt.
Kanske är det för att det ligger nära solar plexus och störningar i solar plexus sägs leda till sjukdomar.

Vad du skulle kunna göra förutom den hjälp du får av Steve är att tala med en akupunktur/akupressör eller en ayurveda expert, för värdefulla tips.
Detta bör givetvis inte exkludera vanlig medicinsk behandling men kan ju vara ett bra komplement.
Citera
2010-11-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Det är tråkigt at höra att du har de diagnoserna. Du måste komma ihåg att Steve tydligt säger på sin sida att för rena medicinska tillstånd så ska du gå till en läkare. Han tar bara bort NEGs. Sen har han en fru som utför healing.

Jag vet inte hur det är när man behandlas från UK på distans men i Sverige så får endast legitimerade läkare behandla diabetes.

Jag säger bara så för att du inte ska bli besviken.

Sen måste du komma ihåg att du kan få en ny parasit om du har otur.

All astral healing kan utföras oberoende av avstånd. Det beror bara på hur skicklig helaren är.

Jag håller med dig om att man ska överlåta medicinsk behandling till läkare, men som sagt akupunktur ex kan vara ett bra komplement om det nu finns en obalans i energikroppen (som också är kopplad till den borttagna entiteten).

Ja, dessvärre är det så att om man tagit bort en entitet så kan det locka dit en annan. Det är viktigt att stärka auran (ex göra Ljusets Torn som jag beskrev eller ännu hellre LBRP).
Viktigt också att stärka självkänslan och den egna tilliten.
Citera
2010-11-14, 23:26
Medlem
alvanss avatar
IBS är en sjukdom man får lära sig att leva med. Jag har gjort diverse plågsamma undersökningar av och till under snart 30 år. Det finns ingen bot. Det finns heller ingen effektiv medicin, men Imodium har jag på stående recept, så det tar jag dagligen. Tyvärr verkar man bli immun mot det verksamma ämnet i dem, så ofta gör det ingen skillnad.

Min diabetes valde vi (min läkare och jag) att i ett första steg försöka med ändring i mina kostvanor. Jag äter bra mat och lagar det mesta själv från grunden. Ändringen består mest i att äta ofta och lite.

Tyvärr ligger mina värden väl högt nu ( 15,1 mmol fastande), så vid nästa besök blir det nog tablett-/eller Insulinbehandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in