2007-11-21, 12:08
Medlem
Har två partioner på hårddisken. Nu vill jag bara ha en igen. Samtidigt funderar jag på att ominstallera Windows XP för att bli av med en massa skräp. Frågan är då om det kommer bli en partion automatiskt eller om man kommer ges möjlighet att fixa det under installationen eller om det inte har något med varandra att göra?
Citera
2007-11-21, 12:09
Medlem
skgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald Hårfagre
Har två partioner på hårddisken. Nu vill jag bara ha en igen. Samtidigt funderar jag på att ominstallera Windows XP för att bli av med en massa skräp. Frågan är då om det kommer bli en partion automatiskt eller om man kommer ges möjlighet att fixa det under installationen eller om det inte har något med varandra att göra?

Om du installerar om XP kan du fixa till partionerna som du vill, ja.
Citera
2007-11-21, 12:15
Medlem
Tack för snabbt svar! Kan du specificera mer när valmöjligheten uppstår så jag inte missar detta gyllene tillfälle.
Citera
2007-11-21, 12:17
Medlem
tjaboooos avatar
Personligen tycker jag det låter dumt att köra med 1 partition, kör du med 2 kan du spara allt känsligt på andrapartitionen och behöver då inte tänka på säkerhetskopiering om windows skulle krasha och måste formateras om.

Bootar du med xpskivan tar du bara bort dom 2 partitioner du har och skapar en ny.
Citera
2007-11-21, 17:46
Medlem
Jag vill leva livet fullt ut utan skyddsnät. Därför bara en partion. Riktiga män kör med en partion. Trygghetsnarkomaner har två eller till och med flera partioner. Och så är det så svårt att installera spel när root-katalogen eller om det är tempfilen hamnar på c och program och resten hamnar på D. Inte hjälpte det att ändra på inställningarna på uppackningsprogramet Winrar heller. Så nu vill jag ha allt på ett och samma ställe.
Citera
2007-11-21, 17:49
Medlem
Kan det här vara till hjälp?
http://pcsupport.about.com/od/operat...xpclean1_7.htm
Citera
2007-11-21, 17:59
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald Hårfagre
tempfilen hamnar på c

Riktiga män pekar permanent om tempkatalogens placering till den enhet/partition som är vettigast för ens system. ;)
Citera
2007-11-21, 18:08
Medlem
tjaboooos avatar
Duktiga män vet hur man använder winrar utan att strula med tempfiler... hahahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in