Hur gör man? Det jag har nu är alldeles för brant, och svänger för mycket. Finns det ritningar någonstans, eller någon bra bok?
Klarar man det själv, fastän man inte är så duktig på att snickra? Jag vill göra den med raka trappsteg, och låta den gå längre ut i hallen för att den ska bli mindre brant.
Behöver även förslag på halkfria mattor att klä in den i, ej textil.
Förutsatt att de passar i måtten. Men fördelen med dem är att de är färdigsågade och bara behöver monteras på plats. Det finns dock även halvfabrikat som kan tillsågas så att de passar in. Det är nog ett sådant som behövs här.
Vet man inte vad man gör så kanske man ska undvika det ändå? Man vill ju inte trampa igenom den
Kolla med någon trapptillverkare kanske. På www.olssonstrappor.nu kan du fylla i en offertförfrågan så får du lite koll på vad det skulle kosta.
(Det kostar ju inget att fråga)
har varit med och byggt ett par trappor, fy fan säger jag bara... Inge mer, nästa gång det blir till en ny trapp nånstans så blir det nån som verkligen sysslar med det hela...
Magiska nummret är 63 centimeter iaf... Steg + höjd + steg ska bli 63...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!