2007-11-21, 08:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Missförstå mig inte, kul att fler å fler upptäcker Fb. MEN oftast verkar det som om dessa nya använder FB som något sort Google när man inte hittar vad man skall. Ser flera tråder dagligen som är totalt onödiga (och som givetvis låses) där TS frågar i fel forum, fel saker eller bara allmänt inte förstår hur det går till. Jag personligen tycker att det har blivit lite sämre på FB senaste tiden.. Typ TS skapar ett nytt ämne där han efterfrågar en film.. istället för som bekant i den stora "vad heter filmen?" tråden.. Är det så svårt som ny användare att läsa igenom reglerna? Är det kanske att dom inte ens har fyllt 18 och inte har det minsta vett i skallen? För samtliga alla dessa nya feltrådar har flera saker gemensamt: TS är nyligen reggad och har väldigt få inlägg..

Hur skall vi komma till rätta med det här frågar jag både användare och moderatorer??
Citera
2007-11-21, 09:21
Medlem
Rastapappans avatar
Det dom behöver göra är att andvända "Sök".
Men jag håller med dig. Alla dessa "Hjälp med mattetal pl0x!!!11oneoneone!" är rätt störande. Dom ska klara sin skolgång själva.
Citera
2007-11-21, 09:32
Medlem
jimideths avatar
kan man inte lägga nån sorts begränsing på detta. t.ex. att man inte får skapa en ny tråd, (endast posta inlägg) innnan man varit medlem i x antal månader eller postat x antal inlägg?
Citera
2007-11-21, 10:08
Medlem
Megaforces avatar
Det som är mer störande att vissa personer (framförallt en viss person) skapar en massa troll för att skapa nya debatter om ofta påhittade saker eller för att diskutera med sig själv (som i skvaller-tråden).
Citera
2007-11-21, 12:23
Medlem
Carl Serungs avatar
samtliga inlägg är väldigt vettiga (för en gångs skull..)
Citera
2007-11-21, 13:37
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimideth
kan man inte lägga nån sorts begränsing på detta. t.ex. att man inte får skapa en ny tråd, (endast posta inlägg) innnan man varit medlem i x antal månader eller postat x antal inlägg?
Det skulle lösa problem tvärs över hela forumet! Mycket bra idé, vi skulle slippa alla dessa nya medlemmar som inte anser det ovärdigt att söka - en vecka mellan det att man blivit medlem och kan posta tills det att man kan starta en tråd (alltså totalt 10 dagar) skulle nog få många att tänka om.
Citera
2007-11-21, 13:41
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Det skulle lösa problem tvärs över hela forumet! Mycket bra idé, vi skulle slippa alla dessa nya medlemmar som inte anser det ovärdigt att söka - en vecka mellan det att man blivit medlem och kan posta tills det att man kan starta en tråd (alltså totalt 10 dagar) skulle nog få många att tänka om.

Jag håller med. Dock löser det inte trollproblemet helt eftersom många av de troll-identiteter som är i farten nu är skapade för länge sedan (typ i somras eller i förra året).
Citera
2007-11-21, 13:51
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine

Fast och andra sidan kanske det skulle bli ännu värre - nya användare skulle bumpa upp valfri tråd och ställa sin fråga där istället "eftersom de inte kunde starta en ny tråd"

Ja, jag är en cyniker
Citera
2007-11-21, 13:54
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Fast och andra sidan kanske det skulle bli ännu värre - nya användare skulle bumpa upp valfri tråd och ställa sin fråga där istället "eftersom de inte kunde starta en ny tråd"

Ja, jag är en cyniker
Bumpar de valfri tråd så låses den alternativ så får användaren en varning och sitt inlägg borttaget. Bumpar de en tråd som behandlar det ämnet som de vill ta upp är det väl ingen fara?
Citera
2007-11-21, 13:59
Medlem
Herr_Oins avatar
Jag vet själv hur det var i början, jag har själv startat ett par trådar som låsts genom tiderna (när jag var ung).

Men många nya lirare startar en tråd med en förklaring/frågeställning/åsikt på kanske två rader. Det är väldigt störande.

Truman däremot är en väldigt bra trådskapare.
Citera
2007-11-21, 14:03
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimideth

Eller en counter på sök-funktionen; när man sökt minst 100 gånger, då får man börja posta inlägg.

/Fordie
Citera
2007-11-28, 20:27
Medlem
Rastapappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Eller en counter på sök-funktionen; när man sökt minst 100 gånger, då får man börja posta inlägg.

/Fordie

100 är lite mycket :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här