2012-06-17, 01:14
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Hallå!
Har samlat på mig en del självförsvarsartiklar från exempelvis TD, DX och PA men kan för mitt liv inte hitta en front-stilett till ett humant pris.
Jag hittade:
http://www.dealextreme.com/p/butane-lighter-with-push-out-tool-knife-6795
Dock har det utgått från sortimentet!

Ända jag kan finna är fula och svindyra knivar likt denna:
http://www.priceangels.com/Heavy-Duty-Filp-Out-Style-Stainless-Steel-Outdoor-Pocket-Knife-s90291.html

Någon bra detektiv som är villig att hjälpa mig i jakten?

Ah vafan, även andra självförsvarsartiklar är välkomna att nämnas..!

Kolla Aliexpress. Det som inte går att hitta där finns inte, typ.

/#LOUDmouth#
2012-06-18, 08:19
Medlem
Westridges avatar
La in en beställning på Focalprice och DX igår på exakt samma pryl. Ska bli intressant och se vilken som levererar först.
Det var första gången från FocalPrice. Har börjat tröttna på DX när man får vänta minst 5-6 veckor på grejer därifrån.
2012-06-24, 21:45
Bannlyst
Kan någon hjälpa mig en liknande produkt http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=100322&titl e=Belkin%20TuneBase%20FM&

Fast från DX/Pricefocal? Jag kan bara finna FM-sändare fast inte med någon IPOD laddare.

Har förövrigt tänkt köpa denna MP3 http://www.focalprice.com/EM161O/4GB_18_MP4_Player_MP3_Multimedia_Player_Orange.htm l

En pirat version av Ipod. Någon som har den? Är den bra? Det ser bra ut i recensionerna förövrigt.
Senast redigerad av Lamela 2012-06-24 kl. 22:16.
2012-06-25, 18:38
Medlem
zonedisks avatar
Fick hem en order från PriceAngels idag.
Order date:
2012-06-07

Shipping date:
2012-06-11

Så exakt 2 veckor från det att ordern lämnade PA, antar att det tog sådan lång tid mellan order och shipping date för att dom inte skickar ut varor under helgen?
2012-06-27, 00:22
Medlem
vonOlofs avatar
Flaskhals i Hongkong just nu

Från ett par olika Kinasäljare har jag fått samma meddelande:

Prylar som skickas via Hongkong staplas på hög och skeppas vidare med markant tröghet, beroende på många inställda transportflyg till Europa den senaste veckan.

Försändelser som skickas via riks-Kinas postverk har inte drabbats av liknande, utan där verkar det flyta på i sedvanlig maklig takt.
2012-06-28, 19:05
Medlem
zonedisks avatar
Kan meddela att jag fick hem min wlanadapter + antenn från DX i går, leveranstiden var på exakt 2 veckor från att statusen var shipping.

Fungerar riktigt bra dessutom!
Har iofs än så länge bara provat den lite smått i min stationära dator som inte är så långt från routern, är bara drygt 10meter med tjockt betonggolv i mellan routern och datorn. Är dock gigantisk skillnad till vad jag vet att jag får ut med det inbyggda wlankoretet i laptopen.

Kan ladda ner/streama 720P-material utan problem, i onlinespel pingar jag detsamma som när jag använder kabel och enligt TPtest går det somsagt fort. Men av någon anledning tycks hemsidor ladda oroande långsamt. Någon som vet vad som kan vara anledningen till detta?
2012-06-30, 13:18
Medlem
Thwarters avatar
Statusen har nu ändrats till "Shipped". Hur lång tid kommer det att ta på ett ungefär innan försändelsen kommer? Får man den i brevlådan eller får man hämta ut den?
2012-06-30, 13:39
Medlem
cap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thwarter
Statusen har nu ändrats till "Shipped". Hur lång tid kommer det att ta på ett ungefär innan försändelsen kommer? Får man den i brevlådan eller får man hämta ut den?

Är brevet större än 3 cm i höjden så kommer de att skickas en avi till dig.
2012-06-30, 18:45
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cap0
Är brevet större än 3 cm i höjden så kommer de att skickas en avi till dig.
Fick ett paket nu i veckan från DX som är 4 x 13,5 x 39 cm(utan det fodrade kuvertet, mätte precis) och det gick rakt ned i brevlådan. Konstigt då alla andra paket jag beställt från DX(både stora och små) har jag fått avi på och fått hämtat ut på närmaste postombud.
2012-07-12, 15:19
Medlem
Nord88s avatar
Om jag beställer något som fastnar i tullen, har jag då rätt att skita i att hämta ut det helt och hållet? Tullkostnaderna blir dyrare än det jag har beställt.
2012-07-12, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Fick ett paket nu i veckan från DX som är 4 x 13,5 x 39 cm(utan det fodrade kuvertet, mätte precis) och det gick rakt ned i brevlådan. Konstigt då alla andra paket jag beställt från DX(både stora och små) har jag fått avi på och fått hämtat ut på närmaste postombud.
Jag har fått alla möjliga storlekar inpressade genom brevlådan, samtidigt som småsaker fått hämtas på posten. Det avgörande har varit värdet på innehållet. Minns inte var brytpunkten är, men över ett värde skickar DX grejerna som rekommenderat brev, och då måste man hämta det på posten. Visst kan paketet vara för stort för att gå in i lådan, men det är inte vad som är avgörande i de flesta fall. Märkligt nog.
B!
2012-07-12, 18:46
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Visst kan paketet vara för stort för att gå in i lådan, men det är inte vad som är avgörande i de flesta fall. Märkligt nog.
B!
Märkt att posten har börjat försöka dela ut även stora brev, detta året har de varit mer vanligt att de ringt på dörren pga stora brev än att jag fått avi att hämta från ombud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in