2007-11-20, 15:27
Medlem
Kläppskogs avatar
Någon mer än jag som har variabel smak?

Köpte en bundle med billiga Pedromo Fresco i somras, när jag ändå tog hem ett gäng lite skönare cigarrer.
Brukar alltid slänga med något billigt wildcard med ordern. Smakar det bra är det en trevlig överraskning - blir man inte nöjd funkar det alltid som bjudcigarr till nyår när folk ändå bara är packade.

Provade en sån kille för någon månad sedan, men den smakade verkligen skit. Puffade inte ens i mig den, utan övergav den snabbt åt sitt öde i askfatet. Synd, men inget att gräma sig över.

Av någon anledning blev jag sugen på att ge Pedromon en andra chans just i detta nu. Således sitter jag och puffar på en sådan när jag skriver det här, och faktiskt - den är riktigt trevlig!

Så - är det någon annan som känner att smaken varierar? Gårdagens favorit kanske inte är något vidare i dag? Konjakscigarren funkar dåligt efter en fisksoppa? Sommarfavoriten går inte alls på vintern?

Har tidigare märkt att cigarrer ofta mår bra av något års lagring i humidoren, och har även läst lite om fenomenet. Nu har Pedromon legat ett halvår i humidoren, vilket inte borde påverka nämnvärt.

Jag kanske får omvärdera Pedromo Fresco från usel fyllebjudcigarr till helt okej framför-datorn-när-man-egentligen-borde-jobba-men-bara-surfar-på-flashback-cigarr.
Citera
2007-11-20, 15:38
Medlem
Kläppskogs avatar
Hmm... Jag kanske förhastade mig där. Efter att ha kommit halvvägs på cigarren så börjar jag tröttna. Nu börjar den bli besk och tjock i smaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in