• 1
  • 2
2007-11-19, 22:51
Medlem
Hej!

Jag har en Hd ready tv som har 1024 * 768 i maxupplösning. Går det att få in riktigt bra bild på den så att man kan kasta datorskärmen? Just nu när jag kör via S-videokabel så blir texten för suddig för att kunna läsa men jättebra vid film. Någon som har ngt förslag?
Citera
2007-11-19, 22:55
Medlem
Tror en dvi/vga till hdmi sladd funkar bra. Sök på "dvi hdmi" på www.kjell.com tex.
Citera
2007-11-19, 22:56
Medlem
Vad har du för TV (Märke, model)?
Har du en ny TV så brukar det står det i TV manualen hur TV tillverkaren helst vill att du gör för att få bra bild. TV tillverkaren brukar ha manualen på deras hemsida om du inte hittar den.
Citera
2007-11-19, 22:59
Medlem
herons avatar
Nej, med den upplösningen lär det inte bli bra hur du än gör.
Citera
2007-11-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Vad har du för TV (Märke, model)?
Har du en ny TV så brukar det står det i TV manualen hur TV tillverkaren helst vill att du gör för att få bra bild. TV tillverkaren brukar ha manualen på deras hemsida om du inte hittar den.

Har en Philips. Riktigt sjysst vid tv-tittande!
Citera
2007-11-19, 23:03
Medlem
tyvärr var det som jag trodde :P. Fan att man var så sugen när LCD-Tv kom, lät ju framtidssäkert med HD-Ready =(
Pallar ju inte punga fram 10k igen för att kunna använda den som en datorskärm
Citera
2007-11-19, 23:07
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simcha
tyvärr var det som jag trodde :P. Fan att man var så sugen när LCD-Tv kom, lät ju framtidssäkert med HD-Ready =(
Pallar ju inte punga fram 10k igen för att kunna använda den som en datorskärm
Vad är det för tv-modell?
Citera
2007-11-20, 06:46
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heron
Nej, med den upplösningen lär det inte bli bra hur du än gör.

Skitsnack!!!

1024x768 räcker långa vägar för att få bra bild till film mm.

Beroende på ingångar på tvn så ska du använda dvi,vga eller hdmi.
Citera
2007-11-20, 12:26
Medlem
herons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Skitsnack!!!

1024x768 räcker långa vägar för att få bra bild till film mm.

Det skiter väll för i helvete jag i, han ska använda den som dator-skärm/tv. Att han får bra bild när han kollar på film har han redan skrivit. Kan du inte läsa?
Citera
2007-11-20, 16:58
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heron
Det skiter väll för i helvete jag i, han ska använda den som dator-skärm/tv. Att han får bra bild när han kollar på film har han redan skrivit. Kan du inte läsa?

Varför svarar du ens i tråden om du skiter i det?

Han kör s-video nu och kommer få extremt mycket bättre bild om han kör dvi eller vga.

Byt blöjor, smörj in stjärten med barnolja och kom tillbaka när du lugnat ner dig.
Citera
2007-11-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Varför svarar du ens i tråden om du skiter i det?

Han kör s-video nu och kommer få extremt mycket bättre bild om han kör dvi eller vga.

Byt blöjor, smörj in stjärten med barnolja och kom tillbaka när du lugnat ner dig.

Har ingen dvi eller vga, bara hdmi. Men såg på mitt jobb idag att vi har vga till hdmi adapter. Kanske en sån?

Det jag är missnöjd med är inte bilden vid film. Då blri bilden jättebra! Endast att använda enbart som datorskärm. Kan inte alls få samma skärpa som jag kan få med datorskärm vad gäller bokstäver. Nästintill oläsbart. Medans min kompis som har en full-hd tv får hur grym bild som helst. Ser ut som att sitta vid vilken dator som helst. Visserligen kör han med vga... men tänkte om det gick att fixa på ngt höger?

Det är en sån här tv jag har: http://www.gametronics.se/default.aspx
Citera
2007-11-21, 06:44
Medlem
Max Powers avatar
För att köra vga till hdmi krävs en adapter som gör om den analoga signalen till digital. Inte att föredra då dessa är dyra.

Det du behöver är en dvi till hdmi-sladd. Då kommer texten bli lätt att läsa. Men du bör sitta 2 meter ifrån eller mer, annnars kan det bli pixligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in