2005-07-21, 18:44
Medlem
Lost dreamers avatar
Som flera redan antytt så är det säkerligen så att Gessle får mer pengar av andra anledningar än att han själv inte vill dela med sig eller "snåla" gentemot sina vänner. Scenario: Bolaget och div arrangörer betalar ut 40 mille till gessle av olika anledningar, såsom att han skrivit låtarna och andra grejer, de andra får två mille var och det har Per inget med att göra.
Borde han då ge dem andra typ 10 miljoner var av sina egna pengar?
Nej, jag tycker inte han bör göra det.
Knappast att han sitter på kakan i den här 50-miljonersutdelningen; det var ju inte från hans egna pengar heller!
Citera
2005-07-21, 18:44
Medlem
Jole25s avatar
ja säger bara en sak,per gessle betalar skatt i sverige o det är anmärkningsvärt för en artist...
Citera
2005-07-21, 19:04
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
ja säger bara en sak,per gessle betalar skatt i sverige o det är anmärkningsvärt för en artist...

Det kan vi nog alla enas om, är förbannat originellt. Smart? Kanske inte privatekonomiskt, men föredömligt ur ett moraliskt perspektiv. Särskilt konstigt med tanke på att han som sagt är känd för att vara "ekonomiskt medveten".
Citera
2005-07-21, 19:38
Medlem
ghetto-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25

Han lär inte ha särskilt mycket pengar i Sverige, utan det mesta lär finnas utanför Sverige.

I övrigt tycker jag att det är jäkligt fult av trummisen att hålla på som han gör. Men han har alltid varit en gnällspik, så det är väl inte särskilt konstigt.
Citera
2005-07-21, 19:54
Medlem
Jag tycker detta är ett oerhört intressant ämne. Mera psykologi än skvaller. Kiss har ju nämnts och i musikforat diskuterar man snubben i Nirvana/Foo Fighters. (Grohl?)

Jag tog upp Europe men där var det ju managern Ertman som ansågs blåsa bandet förutom Jocke. Han försvarde sig med att i NHL finns det spelare vars enda uppgift är att försvara Gretsky och vara busar mot motståndarna. Men man ska vara förbannat tacksam att få spela med Gretsky.

Om PG (inget favvo hos mig dock eller Gyllene för den delen!) nu verlar vara sur kanske han har anledning. Det kanske är gammalt gnäll som legat emot honom då han tycker att han dragit tyngsta lasset hela tiden och dom inte fattat det.

Som påpekades ovan så blir det så här när det blir mer pengar än nån hade räknat med från början. Jämför biskådisarna i Seinfeldt som började sura efter några säsonger.
Citera
2005-07-21, 21:16
Medlem
bofhs avatar
De kanske skulle klara sig ganska bra utan herr Gessle. Titta på Pink Floyd, de klarade sig bra utan Roger Waters. Genesis klarade sig bra utan Peter Gabriel, de lät bara trummisen sjunga istället. Small Faces klarade sig bra utan Steve Marriott...efter vissa modifikationer;-)
Citera
2005-07-21, 21:24
Medlem
Lost dreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofh
De kanske skulle klara sig ganska bra utan herr Gessle. Titta på Pink Floyd, de klarade sig bra utan Roger Waters. Genesis klarade sig bra utan Peter Gabriel, de lät bara trummisen sjunga istället. Small Faces klarade sig bra utan Steve Marriott...efter vissa modifikationer;-)

intressanta exempel, och jag håller med; men jag ser dessa grupper som undantag, men väldigt intressant som sagt.
Låt höra om resterande gubbarna i Gyllene tider gör nåt dunderbra, vore ju nåt att förundras till.
Citera
2005-07-21, 21:34
Medlem
Sun Ras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Men vad fan, han vadar ju fram i stålars och så ska han stjärta sina gamla kompisar. För pengar! Vilken kompis.
http://www.expressen.se/index.jsp?a=407414

Jo, men du glömmer ju det viktigaste

Citat:
Men enligt Expressens källa är det över nu.
-Gyllene Tider är slut som fenomen live och på skiva.

Nu hoppas jag bara att regering och riksdag tar sitt ansvar och inför ett definitivt förbud mot allt offentligt framförande av all Per Gessle-relaterad musik.

Och förresten: Micke skall vara glad för de där två millarna han fick. Det är få förunnat att tjäna så mycket påett simpel sommarjobb. Har dessutom svårt för att tro att den gode Micke drar in så mycket stålar i vanliga fall...
Citera
2005-07-21, 21:40
Medlem
Anemis avatar
Jag tycker, utan insyn i turnéers ekonomi, att Gessle kunde ha gett sina vapendragare en liten bonus när nu konserterna gick över förväntan bra. (Förutsatt att han är i en sådan position att han kunde göra en sådan sak, skattetekniskt och revisorövertalningsmässigt.) Han lär ju inte skall vara på väg till fattighuset å det snaraste.

För övrigt anser jag att all musik som har den mannens bild på konvolutet är en så själlös smörja att det är helt hemskt. Gnälligt och pinsamt på alla vis. Jävla sydamerikaner som köper hans Roxette-skivor, jävla svenskar som har GT-nostalgitrippar.
Citera
2005-07-21, 21:44
Medlem
colds avatar
Per Gessle är inte så jävla trevlig privat. tvärtom. Sedan skiter jag i om de splittrars, då har dom bara gjort oss en tjänst
Citera
2005-07-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ra
Nu hoppas jag bara att regering och riksdag tar sitt ansvar och inför ett definitivt förbud mot allt offentligt framförande av all Per Gessle-relaterad musik.

AMEN!

Jag tycker nog att gessle kunde ha delat med sig LITE mera faktiskt, vad hade han varit om inte gyllene tider funnits? Ingenting.

Sen är det kanske idiotiskt att sitta och argumentera om sånt här på ett forum på internet när det kan finnas mängder av olika anledningar till ett sånt här "bråk" som vi aldrig kommer få insyn i, oavsett om det nu gäller pengar eller nåt annat.

SyQuest
Citera
2005-07-21, 21:57
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
Jag tycker, utan insyn i turnéers ekonomi, att Gessle kunde ha gett sina vapendragare en liten bonus när nu konserterna gick över förväntan bra. (Förutsatt att han är i en sådan position att han kunde göra en sådan sak, skattetekniskt och revisorövertalningsmässigt.) Han lär ju inte skall vara på väg till fattighuset å det snaraste.

För övrigt anser jag att all musik som har den mannens bild på konvolutet är en så själlös smörja att det är helt hemskt. Gnälligt och pinsamt på alla vis. Jävla sydamerikaner som köper hans Roxette-skivor, jävla svenskar som har GT-nostalgitrippar.

Äntligen en människa som håller med mig Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in