2005-07-21, 09:58
Medlem
Balkongståarns avatar
Men vad fan, han vadar ju fram i stålars och så ska han stjärta sina gamla kompisar. För pengar! Vilken kompis.
http://www.expressen.se/index.jsp?a=407414
Citera
2005-07-21, 10:36
Medlem
Dennos avatar
Money talks bullshit walks?

Gissar att mycket vill ha mer. Tror aldrig att Per sett sig som mindre än den mest värdefulla i GT.
Citera
2005-07-21, 10:40
Medlem
Skulle varit interssant att få höra vad Per sa till Expressen i sin helhet, de lösrykta citaten är nästan lite för spydiga/kaxiga för att komma från en så slipad affärsman som Per då allt som lämnar honom får ses som mycket väl genomtänkt...
Citera
2005-07-21, 11:30
Medlem
snuttes avatar
Artiklen kändes väldigt vinklad för att kunna fylla ut blaskan med lite "bråk"...
Citera
2005-07-21, 11:40
Medlem
Fyra Loosers och ett Geni

Micke "Syd" är syrak. På Per Gessle! Förra sommaren fick "syd" åka landet runt på ett segertåg utan motstycke i svensk musikhistoria. Oförglömliga minnen och 2 miljoner rikare. Inte illa pinkat för en småfet, medelålders & halvhyfsad studiotrummis.
Micke "syd" hade kunnat ersättas av gissningsvis 1000 lika kompetenta trumslagare med en veckars varsel. Men gnäll på för faan!
Att Per Gessle är en världartist som i mina ögon gav sina GT-polare chansen att liva upp vardagstristessen verkar inte tränga in i Micke "syds" skalle.
Nåja nu har ju "Syd" cash på banken och kan grilla oxfilé istället för flintastek när han sitter med sin, sanningen att säga, rätt fula kärring.
Micke "syd" skulle behöva en realitycheck ganska akut!

Tillägg innan ni ger er på mig.

- Gyllene Tider & Roxette har varit och är försäljningssuccér! Per Gessle är oerhört skicklig på att hitta melodier som fastnar (då och då farligt nära plagiat iofs men det är en annan historia) och skulle sälja avsett vem han valde att spela in musik med. JAG tycker den här sortens musik är platt och intetsägande. Jag laddar ner de låtar ungarna gillar och så är det med det.
Dock; om Per Gessle är popvärldens Zlatan är Micke "syd" Magnus Erlingmark.
Skillnaden i lön känns i detta perspektiv ganska given.

- Vänskapen GT-medlemmarna emellan var för ett år sedan tydligen tillräckligt stark för en Sverigeturné tillsammans. Nu är Per Gessle paria.
Givetvis är säkerligen Per Gessle inte utan fel. Efterhängsna rykten har ju genom åren hävdat att mannen är "ekonomiskt medveten"...
Men vem bekostade förra årets turné? Hur såg kontrakten ut? Vad var lovat? Vem hade tagit eventuella ekonomiska smällar? Vems kontakter har utnyttjats? mm. mm.
Svara på alla dessa frågor och det blir kanske aningen lättare att skönja hur "okamratlig" Gessle har varit.
Citera
2005-07-21, 11:47
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Men vad fan, han vadar ju fram i stålars och så ska han stjärta sina gamla kompisar. För pengar! Vilken kompis.
http://www.expressen.se/index.jsp?a=407414

Resten av gyllenetider är ju enbart ett kompband bakom PG och skall vara glada att de fick 2 mille , är ju trotts allt ett ok garge för ett par spelningar.
Citera
2005-07-21, 11:52
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Resten av gyllenetider är ju enbart ett kompband bakom PG och skall vara glada att de fick 2 mille , är ju trotts allt ett ok garge för ett par spelningar.

Eller var det så att det var bandet GT som engagerades, inte Per G och GT?
Hur som helst, att tjafsa om pengar när man är rik som ett jäveltroll är i mina ögon småaktigt.
Citera
2005-07-21, 11:59
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Eller var det så att det var bandet GT som engagerades, inte Per G och GT?
Hur som helst, att tjafsa om pengar när man är rik som ett jäveltroll är i mina ögon småaktigt.

Fråga dig hur itressant GT vore utan PG så har du nog svar på din första fråga.

Pengarbiten är som Nightfighter redan så förträffligt förklarat troligen avgjort långt innan den första spelningen gjordes och är det någon som är småsint så är det väll herr syd som i efterhand kommer och gnäller.
Citera
2005-07-21, 12:07
Medlem
Vad tror ni om vinkligen i artikeln, verkar det inte lite orutinerat av Gessle att svara så kaxigt som det framställs? Gessle som den affärsman han är vet väl hur man skall svara i såna lägen?
Citera
2005-07-21, 12:33
Medlem
Jag trodde det först handlade om Per Gyllenhammar!

För oss verkar det handla om pengar men det är nog från PGs sida prestige och proportion till allt det han gör för bandet och medlemmarna. Antagligen har senaste turnén och skivorna varit mkt mer arbetskrävande och psykologiskt pressande för honom än för andra i bandet.

påminner lite om Europe, eller?
Citera
2005-07-21, 12:41
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfighter
Micke "Syd" är syrak. På Per Gessle! Förra sommaren fick "syd" åka landet runt på ett segertåg utan motstycke i svensk musikhistoria. Oförglömliga minnen och 2 miljoner rikare. Inte illa pinkat för en småfet, medelålders & halvhyfsad studiotrummis.
Micke "syd" hade kunnat ersättas av gissningsvis 1000 lika kompetenta trumslagare med en veckars varsel. Men gnäll på för faan!
Att Per Gessle är en världartist som i mina ögon gav sina GT-polare chansen att liva upp vardagstristessen verkar inte tränga in i Micke "syds" skalle.
Nåja nu har ju "Syd" cash på banken och kan grilla oxfilé istället för flintastek när han sitter med sin, sanningen att säga, rätt fula kärring.
Micke "syd" skulle behöva en realitycheck ganska akut!

Om inte Syd vill bjuda Per på sitt bröllop, big deal. Även om man gjort en turné ihop behöver man ju inte vara dödspolare. Menar du att Syd skulle bjuda Per på sitt bröllop bara för att var tacksam? Om jag gifter mig lär jag inte bjuda särskilt många kollegor från jobbet.
Citera
2005-07-21, 13:25
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Fråga dig hur itressant GT vore utan PG så har du nog svar på din första fråga.
Okej, jag frågar mig:
"Hur intressant vore GT utan Per Gessle??"
Jag svarar:
"Jag har svårt att tänka mig nåt mer ointressant än GT över huvud taget."

Citat:
Pengarbiten är som Nightfighter redan så förträffligt förklarat troligen avgjort långt innan den första spelningen gjordes och är det någon som är småsint så är det väll herr syd som i efterhand kommer och gnäller.
Det är väl ungefär detta jag är ute efter. Han får 40 mille, de andra 2 var. Hade han inte kunnat säga; "Åokejj, g´abba´, jag ha ju masso´me miljone´, så va fa-an, vi kan väl dela lika?" Nej då, jag ska ha fem gånger mer än ni andra, tillsammans!
Att det sen är märkligt att gnälla som en liten tjej när man fått 2 mille för en insats om några timmar är en annan diskussion.
(´-tecknet symboliserar hans outhärdligt fåniga "r".)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in