2007-11-19, 21:50
Medlem
Metals avatar
Tjena!

Jag har problem med datorn, det är så att ibland när jag håller på med datorn så hör man att fläkten i datorn börjar gå på högvarv och datorn blir seg.
När jag kollar i aktivitetshanteraren så är det svchost som ligger och strular.
Den går upp och tar 50-60% utav cpukraften även fast jag inte gör något alls på datorn!

Någon som vet vad problemet är?
Citera
2007-11-19, 22:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Antar att du har kört igenom datorn med ett uppdaterat antispyware / antivirusprogram?
Citera
2007-11-19, 23:41
Medlem
Metals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Antar att du har kört igenom datorn med ett uppdaterat antispyware / antivirusprogram?

Jepp.
Citera
2007-11-20, 00:21
Medlem
Ondkvists avatar
Det är nog bara Windows/Microsoft Update eller Windows Defender som härjar lite utan att ta hänsyn till att man faktiskt använder maskinen till annat för stunden. Eländet kan ta en stund emellanåt.

Men om processen käkar CPU orimligt länge så är det nog dags att köra lite diagnos på det hela.
Citera
2007-11-20, 00:27
Medlem
Metals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Det är nog bara Windows/Microsoft Update eller Windows Defender som härjar lite utan att ta hänsyn till att man faktiskt använder maskinen till annat för stunden. Eländet kan ta en stund emellanåt.

Men om processen käkar CPU orimligt länge så är det nog dags att köra lite diagnos på det hela.

Okej, får testa att låta det hålla på en stund då.
Man tycker ju att det borde komma upp något innan det sätter igång med sånt.
Tack iaf
Citera
2007-11-20, 00:36
Medlem
Precis som Ondkvist säger är det min erfarenhet att det är windows update som är boven. Vill du slippa detta så stänger du av automatisk uppdatering av windows, och det enda som har verklig effekt på cpu hoggandet är att välja "Turn off automatic updates". De andra mitt-i-mellan alternativen fortsätter att hetsa stackars cpu'n. Glöm dock inte att manuellt uppdatera windows med jämna mellanrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in