Förstår inte riktigt det här, satt med XP förut och mitt Creative X-Fi Extreme Audio och allt var frid och fröjd. Sen installerade jag Vista x64 i somras och upptäckte till min förvåning att ljudet svajade på något underligt sätt när jag spelade musik. Lite svårt att förklara med det är precis som om när det blir lite kräm i låten så "slås" ljudet tillbaka och så här håller den på, fram och tillbaka. Låter lite som ett gammalt svajigt kassetband.
Well, sen åkte Vista x64 ut och in med XP igen, allt var frid och fröjd tills nu i höstas då jag ville ge det en sista chans (det hade även kommit ut nya drivrutiner för ljudkortet vid denna tidpunkt om jag inte minns fel) och in åkte Vista igen, samma jävla sak.
Alltså kan man väl utesluta att det är fel på högtalarna, det som gör det hela lite underligt är att det låter som ett analogt problem det med svajet, men vad vet jag? Jag menar digitalt då borde det väl bli klick eller nått annat skit?
Ingen som har någon idé om vad det kan vara eller har varit med om samma sak och lyckats lösa det? Jag har fan provat i princip allt.
Bytt moderkort och det mesta andra med (dock inte pga detta).