Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-19, 15:33
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Surfade runt lite idag och hamnade på The Englishshop, såg attdom hade vinägerchips där så jag köpte några påsar. Sedan såg jag en läsk som hette Irn Bru, blev nyfiken på denna och googlade på den. Det verkade som om denna dryck är väldigt populär i Skottland, så jag köpte en på test. Får se om jag frå grejorna i veckan.

Är det någon här som smakat denna dryck? I så fall, är den god?
Citera
2007-11-19, 15:46
Medlem
barkeepers avatar
Ja...

Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi_max
Surfade runt lite idag och hamnade på The Englishshop, såg attdom hade vinägerchips där så jag köpte några påsar. Sedan såg jag en läsk som hette Irn Bru, blev nyfiken på denna och googlade på den. Det verkade som om denna dryck är väldigt populär i Skottland, så jag köpte en på test. Får se om jag frå grejorna i veckan.

Är det någon här som smakat denna dryck? I så fall, är den god?
...jag har smakat den och nej, den ar inte god. Sot som fan. Pastas hjalpa mot bakfylla, men det har jag inte markt nagot av. Den ar ganska otack, faktiskt.
Citera
2007-11-19, 20:24
Medlem
the_dude82s avatar
varför inte öppna en och smaka själv? . återkom sen med omdöme
Citera
2007-11-20, 07:51
Medlem
tetZIXs avatar
Drack denna dryck ibland under mina år som oerfaren yngling i Skottland. Kanske mest för att alternativet ofta var någon dålig cola.

Har en sorts vag citrussmak i kombination med tuggummisötma som är svår att placera. Kyler man ner den till strax innan nollpunkten blir den nästan drickbar.

Skottlands marknadsmässiga motsvarighet till Trocadero. Fast Trocadero är god.
Citera
2007-11-20, 08:01
Medlem
Smakar ungefär som gamla läsken Portello, eller möjligen Pommac fast den är nog sötare.

Den är verkligen inget speciellt alls, en vanlig jävla läsk med fruktsmak.
Citera
2007-11-20, 08:17
Medlem
tetZIXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
gamla läsken Portello

Ja, båda har ungefär samma sirapssöta smak.
Citera
2007-11-20, 09:06
Bannlyst
De försökte ju lansera den ordentligt i Sverige nån gång 2002 eller när det nu var. Kommer ihåg att den var god, eller... De två första burkarna var goda, sen kände man bara slisket.
Citera
2007-11-20, 12:35
Medlem
Quorthons avatar
Tycker den smakar som en blandning mellan Trocadero och Portello ungefär. Jag gillar smaken.
Citera
2007-11-20, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Smakar ungefär som gamla läsken Portello, eller möjligen Pommac fast den är nog sötare.

Den är verkligen inget speciellt alls, en vanlig jävla läsk med fruktsmak.
Tycker den är skitgod, väldigt lik portello. Polarens stomma som är skotte dricker inget annat än Absolut och Irn bru, hon kör det till maten istället för vin..
Citera
2007-11-20, 14:07
Medlem
tetZIXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle-gusaf
Tycker den är skitgod, väldigt lik portello. Polarens stomma som är skotte dricker inget annat än Absolut och Irn bru, hon kör det till maten istället för vin..

Antar maten är Deep-fried Mars Bars? http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_Fried_Mars_Bar

Skulle inte bli förvånad iaf. Skottarnas kulinariska förmågor är ytterst varierande.
Citera
2007-11-20, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tetZIX
Antar maten är Deep-fried Mars Bars? http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_Fried_Mars_Bar

Skulle inte bli förvånad iaf. Skottarnas kulinariska förmågor är ytterst varierande.

Nej hon var grym, brukade äta sunday roast där, stek, potatismos, gravy, Yorkies, ugnstekt potatis och rot selleri, dock brukade efterrätten vara jelloshots
Citera
2007-11-20, 20:33
Medlem
mogs avatar
Tycker också att den är grymt god, kanske inget jag dricker mycket av. Men en 33 cl burk går lätt ner.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in