2007-11-19, 12:58
Bannlyst
Efterföljaren till Vista ska tydligen heta Windows 7, iaf på planeringstadiet.

Hade inte hört om detta alls förrän IDG nyhet idag: http://www.idg.se/2.1085/1.131704

Tror ni Microsoft kommer att lyckas bättre denna gången och inte göra samma misstag som med Vista? Är det någon som sitter på en bra blogg/nyhets sida med information om Windows 7? Kan ju tänka mig att de inte sipprat ut mycket alls men iaf så kan vi ju samla ihop en del information här.

Tagit från Wikipedia.org
Citat:
Windows 7, tidigare känd under arbetsnamnen Blackcomb och Vienna, är Microsofts kodnamn på den planerade ersättaren till Windows Vista. De lösa planerna pekade på en lansering kring 2009–2012 där det senaste pekar på slutet av 2009 och början av 2010. I operativsystemet planeras flera saker som ursprungligen var tänkta för Windows Vista, framför allt filsystemet WinFS.

Troligen kommer namnet "7" från Windows Vistas Windows-version 6 och XPs version 5 Arbetsnamnet Blackcomb kommer som de andra OS-relaterade arbetsnamnen inom Microsoft från en skidort i British Columbia.

Microsoft vill ännu inte ge ut någon mer information om den nya Windows-versionen. Mycket fokuseras just nu på Vista.
Citera
2007-11-19, 13:24
Medlem
pirates avatar
MS snackar som vanligt och sprider sina lovord.
En full optimerad win XP lär slå många av de nya OS som MS kommer ut med.
Eller varför inte en bra linux dist(?).

Men men jag tror att dom fortfarande kommer att hålla sin stora befästning när det gäller os.
Citera
2007-11-19, 13:32
Bannlyst
Vista disten slukar prestanda något enormt på min dator, känns som man köpt en gammal rishög och då gav jag ändå 13000kr för denna för 1mån sen.

Får bli att installera XP eller Ubuntu för att få tillbaks den förlorade prestandan. Tycker inte heller att Vista tillför något nytt som jag är i behov av och har upplevt aldelles för många och tråkiga buggar.

Hoppas Windows 7 inte är ett lika slukande system av prestanda iaf.
Citera
2007-11-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zacay
Får bli att installera XP eller Ubuntu för att få tillbaks den förlorade prestandan. Tycker inte heller att Vista tillför något nytt som jag är i behov av och har upplevt aldelles för många och tråkiga buggar.

Ubuntu, är hur bra som helst. Jag saknar inte VISTA för fem öre.
Citera
2007-11-19, 14:00
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Vista disten slukar prestanda något enormt på min dator, känns som man köpt en gammal rishög och då gav jag ändå 13000kr för denna för 1mån sen.

Hoppas Windows 7 inte är ett lika slukande system av prestanda iaf.
Då måste du känna dig riktigt lurad, för på min två år gamla AMD X2 med 1,8 gig RAM flyter det på hur fint som helst. Och jag gav bara 8 000 för datorn då.
Citera
2007-11-19, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Då måste du känna dig riktigt lurad, för på min två år gamla AMD X2 med 1,8 gig RAM flyter det på hur fint som helst. Och jag gav bara 8 000 för datorn då.
Antar att vi har olika definitioner för jag är väldigt nöjd med det pris jag sen fick av El giganten. Glömde ta med att de sänkte priset plus att ja prutade och moms så jag kom undan med den för 9500kr tror ja de var.
Citera
2007-11-19, 14:06
Medlem
KulanZs avatar
Citat:
Efterföljaren till Vista ska tydligen heta Windows 7, iaf på planeringstadiet.

Hade inte hört om detta alls förrän IDG nyhet idag: http://www.idg.se/2.1085/1.131704

Tror ni Microsoft kommer att lyckas bättre denna gången och inte göra samma misstag som med Vista? Är det någon som sitter på en bra blogg/nyhets sida med information om Windows 7? Kan ju tänka mig att de inte sipprat ut mycket alls men iaf så kan vi ju samla ihop en del information här.

Tagit från Wikipedia.org

Hur menar du med "inte göra samma misstag som med Vista? Du får gärna utveckla det.

Edit: Efter att läst artikeln hos idg förstår jag vad du menar. Dock bör det vara tvärtom, att utveckla nytt istället för att leva kvar i de gamla.
Citera
2007-11-19, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KulanZ
Hur menar du med "inte göra samma misstag som med Vista? Du får gärna utveckla det.
Det var mer en induviduell åsikt från min sida men syftade mest på prestandan och buggarna.
Citera
2007-11-19, 14:28
som sagt, hoppas det blir bättre.
Citera
2007-11-19, 14:40
Medlem
Citat:
Det var mer en induviduell åsikt från min sida men syftade mest på prestandan och buggarna.

Buggarna? Trots att Windows XP har haft snart 7 år på sig att mogna så släpps det fortfarande betydligt fler fixar till Windows XP SP2, än till Vista.

Jämför bara de viktiga/kritiska säkerhetsupdateringarna senaste året:

* Windows XP with SP2: 41
* Windows Vista: 14
Citera
2007-11-19, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Buggarna? Trots att Windows XP har haft snart 7 år på sig att mogna så släpps det fortfarande betydligt fler fixar till Windows XP SP2, än till Vista.

Jämför bara de viktiga/kritiska säkerhetsupdateringarna senaste året:

* Windows XP with SP2: 41
* Windows Vista: 14
Jo men datum påverkar inte vilker OS jag kör utan de som funkar bäst.
Citera
2007-11-23, 10:44
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Antar att vi har olika definitioner för jag är väldigt nöjd med det pris jag sen fick av El giganten. Glömde ta med att de sänkte priset plus att ja prutade och moms så jag kom undan med den för 9500kr tror ja de var.
Vad jag menar är att Vista flyter på utan några som helst problem på min snart två år gamla dator, så du har antingen något fel i din installation, eller så har du köpt en dator till grymt överpris. Att du sen vill salta historien genom att säga att du gav 13 när det i själva verket landade på strax under 10 är en annan sak... Hur som helst, har du en dator som är köpt det senaste året eller så, samt har lver en gig RAM så ligger inte eventuell seghet i Vista i sig, utan då är det något annat som spökar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in