2007-11-18, 22:12
Medlem
roccs avatar
De enda spelen jag drabbats av illamående över är Halflife och samtliga
uppföljare med samma grafiktyp. Efter sådär 1 timmes spel är jag tvungen att
stänga av. Känns i princip exakt likadant som åksjuka.
Citera
2007-11-18, 22:23
Medlem
MaZtoRs avatar
Portal kan jag bara spela 10 minuter innan jag mår riktigt dåligt. Crysis klarar jag runt 1 timme.
Citera
2007-11-18, 22:23
Medlem
LadyTieras avatar
Jag har kört med åksjuketabletter.
Citera
2007-11-18, 22:25
Medlem
Jag har själv kännt av detta en gång när jag försökte lära mig Bunnyjumpa i Kingpin och snurrade runt runt i säkert en timme för att försöka få upp farten..

Jag var tillslut tvungen att gå ut och ställa mig och shipa efter luft för jag höll verkligen på att spy inne vid datorn

Jag har även som barn haft en tendens till åksjuka ifall jag skulle åka längst bak i bussen samt att jag är känslig när jag åker karuseller och blir ofta illamående efter 2 åk på raden Trist för det är ju jävligt kul med karuseller ända tills man börjar må dåligt!
Citera
2007-11-18, 22:29
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Jag har kört med åksjuketabletter.
Låter som ett dåligt skämt, tillräckligt dåligt för att faktiskt funka.

Du menar att du spelar efter att ha intagit en (eller flera !!!) åksjukepiller och att det funkar?
Citera
2007-11-18, 22:38
Bannlyst
Det är väl spel som "gungar" lite när man går, som vissa blir åksjuka av?
För spelen som ni rabblat upp som ni blir åksjuka av, är spel som gungar... tex goldeneye, blabla och dittan.
Citera
2007-11-18, 23:00
Medlem
RickardGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Det är väl spel som "gungar" lite när man går, som vissa blir åksjuka av?
För spelen som ni rabblat upp som ni blir åksjuka av, är spel som gungar... tex goldeneye, blabla och dittan.

Nja Jag har aldrig mått dåligt av något spel förutom Battlefield Vietnam,
kunde nästan spy efter jag spelat det ett tag och kände mig yr.

Men det spelet gungar ju dock inte, föutom kanske när man flyger Huey då.
Citera
2007-11-18, 23:03
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr G
För min del var det när jag "körde" svävaren, fy för bövelen va det blev jobbigt. Tråkigt när ett roligt spel får den effekten, men, jag får göra som andra :
Sitta längre från skärmen samt pausa ofta, så skall det väl lösa sig när problemet uppstår nästa gång.

Hjälpte inte för mig. Jag klarade det inte och dog hela tiden. Jag lade ner spelet då utan att ha klarat det.
Citera
2007-11-18, 23:04
Medlem
De flesta verkar sammankoppla det med åksjuka, men jag har inte haft åksjuka en enda gång under min livstid. Måste väl vara något annat som är orsaken ? ? ?
Tror att det finns en annan anledning bakom detta. Kan det ha med ljusen att göra ? som jag tidigare nämnde. ?
Citera
2007-11-18, 23:19
Medlem
jakoebs avatar
Jag blev spyfärdig och yr av att spela halo 3, har aldrig haft åksjuka eller dylikt. Min kompis som jag lirade med blev också yr och spyfärdig, men han blir väldig lätt åksjuk. Tog ca. 6-7 timmar lir i sträck innan det började. Dock så klarade vi spelet då som tur var.
Jag skulle gärna vilja ha en vettig förklaring till detta samt källa.
Dock så läste jag ett eller två inlägg tidigare i tråden på sida 1 som verkade vettiga.
Citera
2007-11-19, 09:16
Medlem
Yules avatar
Känner igen det du beskriver. Jag mår också illa av att spela/ och titta på (när andra spelar) vissa spel. Jag tror det är för att det går så fort. Man blir liksom åksjuk...
Citera
2007-11-19, 09:21
Medlem
Kärringar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här