En sak som är lite rolig är att när jag sitter på min tabletop och spelar ex doom wolfenstein 3d och flera sånna gamla spel så blir jag väldigt lätt åksjuk och det kan sitta i i flera dagar efter =/. Men spelar jag det på min laptop så är det tvärt om, jag kan spela i timtals.
Fast nu när jag tänker på det så börjar jag må illa =(
Ni som bli illamående; i vilka spelmiljöer är det? Har ni testat att sitta i ett fullt upplyst rum en bra bit i från skärmen och gärna spela på en mindre skärm än vanligt? Det kan även vara bra att inte ha för högt ljud då man inte "lever sig in" i spelet (och kanske därmed mår illa) lika lätt då.
Ni som bli illamående; i vilka spelmiljöer är det? Har ni testat att sitta i ett fullt upplyst rum en bra bit i från skärmen och gärna spela på en mindre skärm än vanligt? Det kan även vara bra att inte ha för högt ljud då man inte "lever sig in" i spelet (och kanske därmed mår illa) lika lätt då.
Har testat att sitta i ett upplyst rum, med dämpat ljud och sittande långt ifrån skärmen. Hjälpte faktist lite, illamåendet kom, men det dröjde lite längre än vanligt.
Kænner igen detta fenomen. Vet att det ær lite olika beroende på spel. Minns att Vietcong 1 & 2 hade en grafik som stack i mina øgon och framkallade huvudværk. Håller också med om att de gamla spelen Doom etc ær riktigt jobbiga att spela idag.
Tror också att det kan ha med uppdateringsfrekvensen. Minns att jag ændrade på min gamla dator från 60hz till 100hz och då blev det betydligt behagligare før øgonen.
Har testat att sitta i ett upplyst rum, med dämpat ljud och sittande långt ifrån skärmen. Hjälpte faktist lite, illamåendet kom, men det dröjde lite längre än vanligt.
Trist att det ändå kom Annars brukar det just vara dålig spelmiljö som är problemet...