2007-11-19, 23:19
Bannlyst
En sak som är lite rolig är att när jag sitter på min tabletop och spelar ex doom wolfenstein 3d och flera sånna gamla spel så blir jag väldigt lätt åksjuk och det kan sitta i i flera dagar efter =/. Men spelar jag det på min laptop så är det tvärt om, jag kan spela i timtals.

Fast nu när jag tänker på det så börjar jag må illa =(
Citera
2007-11-20, 00:02
Medlem
Mullvadens avatar
Ni som bli illamående; i vilka spelmiljöer är det? Har ni testat att sitta i ett fullt upplyst rum en bra bit i från skärmen och gärna spela på en mindre skärm än vanligt? Det kan även vara bra att inte ha för högt ljud då man inte "lever sig in" i spelet (och kanske därmed mår illa) lika lätt då.
Citera
2007-11-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden
Ni som bli illamående; i vilka spelmiljöer är det? Har ni testat att sitta i ett fullt upplyst rum en bra bit i från skärmen och gärna spela på en mindre skärm än vanligt? Det kan även vara bra att inte ha för högt ljud då man inte "lever sig in" i spelet (och kanske därmed mår illa) lika lätt då.

Har testat att sitta i ett upplyst rum, med dämpat ljud och sittande långt ifrån skärmen. Hjälpte faktist lite, illamåendet kom, men det dröjde lite längre än vanligt.
Citera
2007-11-20, 15:41
Medlem
jag blir sjukt illamående av spyro the dragon till psx hahah det är sjukt! känns som att jag ska spy!
Citera
2007-11-20, 17:02
Medlem
Kænner igen detta fenomen. Vet att det ær lite olika beroende på spel. Minns att Vietcong 1 & 2 hade en grafik som stack i mina øgon och framkallade huvudværk. Håller också med om att de gamla spelen Doom etc ær riktigt jobbiga att spela idag.

Tror också att det kan ha med uppdateringsfrekvensen. Minns att jag ændrade på min gamla dator från 60hz till 100hz och då blev det betydligt behagligare før øgonen.
Citera
2007-11-20, 17:14
Medlem
Mullvadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortaza
Har testat att sitta i ett upplyst rum, med dämpat ljud och sittande långt ifrån skärmen. Hjälpte faktist lite, illamåendet kom, men det dröjde lite längre än vanligt.
Trist att det ändå kom Annars brukar det just vara dålig spelmiljö som är problemet...
Citera
2007-11-20, 18:11
Medlem
ViceSquads avatar
Mår du illa och blir yr av spel så bör du skaffa glasögon.
Citera
2007-11-20, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViceSquad
Mår du illa och blir yr av spel så bör du skaffa glasögon.

Jag har redan glasögon och linser. Samma sak händer vid användning av båda.
Citera
2007-11-20, 18:29
Medlem
roaders avatar
Spel >>>> Medicin och hälsa.

// Mod
Citera
2011-07-31, 17:21
Medlem
3 - 4 års bumpning jaoo
Citera
2011-08-12, 18:39
Medlem
donaukinds avatar
Spelade nyss Prey. Kändes som om jag skulle spy efter bara 10 minuter

Andra spel jag märkt detta i är,

Wolfenstein
Doom
Morrowind
Battlefield 1942
samt COD

Är lite tråkigt när man spelar med polare.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in