• 1
  • 2
2007-11-18, 19:33
Medlem
funderar på köpa cigarrer å bjuda på till nyår någon som har förslag på inte allt för dyra men helt ok ciggarer runt 20-30 kr st
Citera
2007-11-18, 20:03
Medlem
antonfs avatar
Jag vill nog hävda att det inte finns några helt okej cigarrer för 20-30 kr st.
Citera
2007-11-18, 20:12
Medlem
okej vad ska man lägg då ?
gör det mest för en lite kul grej så behöver ej vara värsta grejerna.
Citera
2007-11-18, 20:35
Medlem
Nxaus avatar
Om du inte har rökt cigarr innan (och därmed inte kan jämföra med något som så), så kan du väl ta de där lågbudgetvarianterna för 30-50 kronor?
Citera
2007-11-18, 22:59
Medlem
antonfs avatar
Cigarrer rutn 50 lappen brukar väl vara rätt okej om man inte har alldeles för höga krav på smak osv.
Citera
2007-11-18, 23:45
Medlem
När man bjuder på cigarrer på nyårsafton brukar omständigheterna göra att det egentligen är synd att bränna upp dyrare rökverk. Kika t.ex. på http://www.gandaf.com/cigarrer/cigarrlista.htm där bl.a. Don Tuto Toro faktiskt är helt ok! Annars finns det ju en del enkla Cubanska cigarrer till bra priser på http://www.cigarrlagret.nu/index.php?cPath=21_39 bl.a. Rafael Gonzales panatelas Extra. Slutligen finns ju Jose L Piedra Cazadores till bra pris just nu på http://www.whiskycenter.se/Cigarrbut...utik_Butik.htm
Citera
2007-11-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoffen
funderar på köpa cigarrer å bjuda på till nyår någon som har förslag på inte allt för dyra men helt ok ciggarer runt 20-30 kr st
Det är ett ord, förbannade 13-åring!
Citera
2007-11-18, 23:50
Medlem
Dharmas avatar
varför går inte ts bara till tobaksaffären och kollar, tar de som ser finast ut och går till kassan och betalar?

jag vet inte varför, men jag betvivlar att ts sitter och provsmakar tio viner\öl\spritsorter innan han knatar iväg till systemet och köper så varför ska det vara så komplicerat med cigarrer?
Citera
2007-11-19, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
...jag vet inte varför, men jag betvivlar att ts sitter och provsmakar tio viner\öl\spritsorter innan han knatar iväg till systemet och köper så varför ska det vara så komplicerat med cigarrer?
Jag vet inte vad/vem ts är men för egen del så är cigarrökning en helt annan nivå av njutning än att dricka öl! Vad det gäller val av vin och sprit så lägger jag nog ner nästan lika mycket tid på valet som när jag väljer cigarr då mitt primära mål är att njuta, inte att berusa mig!

Dessutom är det så att det i Sverige tyvärr finns en uppsjö av dåliga cigarrer i den nedre prisklassen och massor av icke prisvärda cigarrer i den övre prisklassen. Så, behovet av konsumentupplysning inom detta område anser jag nog vara ganska viktigt, förutsatt att man bryr sig dvs!
Citera
2007-11-19, 14:57
Medlem
Emols avatar
nått skit från lokala turken för 20-30spänn blir perfekt på nyårsafton
Citera
2007-11-19, 15:06
Medlem
wastes avatar
Hos lokala tobakshandlaren finns erbjudandet; "köp 3, betala för 2". Mycket smidigt när man skall handla till en större samling gäster. Han har dessutom La Paz Corona för 23:- eller Gran Corona för 29:- vilka är fetingstora, milda och lättrökta. Perfekt för nybörjaren eller sällanrökaren. Helt klart mitt val till nyår!

http://www.world-of-lapaz.com/eng/1-2-1_Corona.asp
Citera
2007-11-20, 00:41
Medlem
Kläppskogs avatar
Eftersom det är ett tag kvar till nyår hinner man ju få hem en beställning från USA. Där är prisbilden en helt annan.
Tips på en billig "skitcigarr" som inte alls är så dum och dessutom passar de flesta: W&D! Säljs i "bundle" hos Absolute Cigars. En låda sådana har jag alltid i humidoren just för tillfällen när mindre erfarna cigarrökare vill ha en cigarr mot kvällningen. Betalar 44 dollar för 25 stycken, om jag inte minns fel.
Den som på allvar menar att en cigarr inte kan vara bra om den inte kostar flera hundra borde titta på Cusano Corojo 1997. Välgjord kille, för pyttiga pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in