2007-11-18, 15:08
Medlem
bingobennys avatar
Alltså, som jag har förstått det så har ju flashback forumet funnits ganska länge.. Back in the day när man surfade på 28k modem så minns jag att jag stötte på flashback sajten, vet dock inte om det fanns något forum då..

Hursomhelst nu till frågan, hur kommer det sig att dom flesta användare på forumet är medlemmar sen år som 2006-2007, ibland stöter man på någon moderator som blev medlem 2003 eller liknande. Har inte forumet funnits längre än så?
Citera
2007-11-18, 15:15
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingobenny
Alltså, som jag har förstått det så har ju flashback forumet funnits ganska länge.. Back in the day när man surfade på 28k modem så minns jag att jag stötte på flashback sajten, vet dock inte om det fanns något forum då..

Hursomhelst nu till frågan, hur kommer det sig att dom flesta användare på forumet är medlemmar sen år som 2006-2007, ibland stöter man på någon moderator som blev medlem 2003 eller liknande. Har inte forumet funnits längre än så?
Tror jag har sett trådar från 1999...brukar brevid användaren stå (old) antar att det betyder att de inte loggat in på flera år eller något.
Citera
2007-11-18, 15:16
Medlem
Står allt du vill veta här: http://www.flashback.se/flashbacks/net.php
Citera
2007-11-18, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Tror jag har sett trådar från 1999...brukar brevid användaren stå (old) antar att det betyder att de inte loggat in på flera år eller något.
Finns även trådar från 70-talet...
Citera
2007-11-18, 15:58
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miller_zero
Finns även trådar från 70-talet...

...e.Kr.
Citera
2007-11-18, 16:11
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingobenny

Forumet som det är idag är från april 2002. Så av folk som är aktiva nu kan de som tidigast ha registrerat sig då t.ex.: http://www.flashback.org/member.php?u=946

De användare som det står (old) på härstammar från det gamla forumet.
Citera
2007-11-18, 16:56
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Forumet som det är idag är från april 2002. Så av folk som är aktiva nu kan de som tidigast ha registrerat sig då t.ex.: http://www.flashback.org/member.php?u=946

De användare som det står (old) på härstammar från det gamla forumet.
Väldigt rolig läsning från dom som var med from 98, vilket tjafs men med en hjärtlig ton
Sköna klassiker som faktiskt är våra förfäder i dataåldern, förresten fanns väl knappt mer än amiga 5000 då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in