• 1
  • 2
2007-11-17, 13:05
Medlem
Mr.CroMes avatar
Igår så startade jag med HackThisSite.org och lirade tills idag och har fått ihop (410 Points).
Nu kan ni väl dela av er hur mycket ni har och hur länge ni lirat

//*CroME*
2007-11-17, 13:10
Medlem
Har väl klarat av de flesta uppdragen, dock så ska man inte fokusera för mycket på det eftersom det finns en hel del spoilers ute. Men det är en mycket lärorik sida, mycket bra artiklar där.
2007-11-17, 13:42
Medlem
xobs avatar
den verkar nere nu så jag kan inte kolla
2007-11-17, 13:56
Medlem
rahanjams avatar
Så du testade sidan jag tippsade om..
Nice, testa try2hack.nl också, om den kommer upp igen.
Mycket grymt, har klarat alla levels, med lite hjälp vid sidan av.
Gillar den stort, tycker även att den är lite utav vad man kan kalla, svårare än hackthissite uppdragen,,
2007-11-17, 14:02
Medlem
Mr.CroMes avatar
Nu har jag kommit upp på 505 poäng men sitter fast på realistic 8 där jag ska rensa loggar. Har redan löst det där med cookies och ändra hans namn och skickat över cashen. Känner på mig att jag börjar bli trött så jag kommer övergå till nån anna uppgift.

**/CroME\**
2007-11-17, 14:05
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.CroMe
Nu har jag kommit upp på 505 poäng men sitter fast på realistic 8 där jag ska rensa loggar. Har redan löst det där med cookies och ändra hans namn och skickat över cashen. Känner på mig att jag börjar bli trött så jag kommer övergå till nån anna uppgift.

**/CroME\**

ok, men vad tänkte du diskutera?
2007-11-17, 14:10
Medlem
Mr.CroMes avatar
Hur långt ni har kommit? Och nån kanske behöver hjälp så vi kan ge lite tips här till varandra?
te.x jag behöver hjälp med Basic 6 och om jag klarar av det så har jag hela basic avklarat!

You have recovered his encrypted password. It is:

2573<8<=

Your encrypted string is: '2696@=BD'

Har försökt knäcka skiten i flera timmar nu men inget funkar! Det har med Ascii och göra iallafall tror jag!

EDIT:

Så nu har jag hela Basic delen avklarad
2007-11-17, 14:53
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.CroMe
Hur långt ni har kommit? Och nån kanske behöver hjälp så vi kan ge lite tips här till varandra?
te.x jag behöver hjälp med Basic 6 och om jag klarar av det så har jag hela basic avklarat!

Värt att uppfinna hjulet när HackThisSite har funnits i flera år och erbjuder hjälp både via deras forum samt IRC-kanal.
2007-11-17, 15:20
Medlem
Mr.CroMes avatar
Jag behöver inte mina saker besvarade jag vill helst försöka själv ett bra tag innan jag vill ha hjälp. Jag lär mig sakerna så bäst jag gör dom själv!
2007-11-17, 17:01
Medlem
lill-mes avatar
Mr.CroMe, du har ju inte gjort alla de där lvls själv. När du senast i förrgår ville lära dig "hacking" och börja programmera. Ingen chans att någon utan större kunskaper kan klara dekryptera och speciellt realistic mission 8. Kanske till 2an, med SQL-injection. Men inte längre.

Lilla bluffare
2007-11-17, 17:04
Medlem
Razzaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lill-me
Mr.CroMe, du har ju inte gjort alla de där lvls själv. När du senast i förrgår ville lära dig "hacking" och börja programmera. Ingen chans att någon utan större kunskaper kan klara dekryptera och speciellt realistic mission 8. Kanske till 2an, med SQL-injection. Men inte längre.

Lilla bluffare

Han kanske tog en "crash course"
2007-11-17, 18:17
Medlem
Mr.CroMes avatar
Dom kanske har irc kanal som ger tips på vad man ska göra? finns to.m kompis google till ascii och cabel&abel och sql?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in