2007-11-17, 15:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Den tilläts vara kvar enbart för att chatten inte fanns. Så när den webbaserade irc klienten kom igång ordentligt skulle den låsas

Men vad är det som hindrar både Sover Alla och chatten att finnas?
Citera
2007-11-17, 16:03
  #14
Bannlyst
Det enda jag kan se och det som troligen kommer ske är att Sover alla kommer vara öppen till dess att det finns delkanaler?
Citera
2007-11-17, 17:31
  #15
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Den tilläts vara kvar enbart för att chatten inte fanns. Så när den webbaserade irc klienten kom igång ordentligt skulle den låsas
Men vi sköter ju oss o gör ingen förnär, så snälla LT kan inte beslutet ändras eller röstas om mellan er mods?
Hoppas ni föstår att inte alla kan hantera en vanlig chatt, jag tex. Försökt följa admins guide, istallerat varenda icr klient o ändå funkar det ej..
Håller tummarna för att den får vara kvar, o stängs den blir jag fanimig ledsen.
Citera
2007-11-17, 17:35
  #16
Medlem
Ruskigbusss avatar
Det kommer ju en web-klient till chatten, så ingen skall behöva installera något program som de inte vill.

Inget beslut är ristat i sten, men jag tror nog att behovet av en chatt-tråd är betydligt mindre när man via sin web-läsare kan chatta.

Förhoppningsvis kommer också flera kanaler, där man kan samla sina vänner och chatta med dem.

Jag inser väl också skillnaden mellan en tråd där ens inlägg finns kvar och kan läsas av nostalgiska skäl långt senare, och en chat där inläggen är borta när sessionen är slut - om man nu inte väljer att spara dem, men å andra sidan - vi är ju ändå ett diskussionsforum, så trådarna har ju levt farligt hela tiden.
Citera
2007-11-17, 17:47
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Det kommer ju en web-klient till chatten, så ingen skall behöva installera något program som de inte vill.

Inget beslut är ristat i sten, men jag tror nog att behovet av en chatt-tråd är betydligt mindre när man via sin web-läsare kan chatta.

Förhoppningsvis kommer också flera kanaler, där man kan samla sina vänner och chatta med dem.

Jag inser väl också skillnaden mellan en tråd där ens inlägg finns kvar och kan läsas av nostalgiska skäl långt senare, och en chat där inläggen är borta när sessionen är slut - om man nu inte väljer att spara dem, men å andra sidan - vi är ju ändå ett diskussionsforum, så trådarna har ju levt farligt hela tiden.

Det är helt klart att Flashback är ett diskussionsforum i första, andra och tredje hand, men just därför så tycker jag att man gott och väl kan ha en tråd där man kan lägga upp fötterna på bordet och få tramsa, ventilera (kalla det vad man vill) ja bara snacka lite skit rent allmänt, det blir så mycket mer personligt där än i en chattkanal.


Skrota chatten istället och låt Sover Alla leva vidare.
Citera
2007-11-18, 05:40
  #18
Medlem
ikhs avatar
Sållar mig till den skara som gärna har kvar chatten (tråden). Jag har aldrig sett det positiva med den tråden, tills att jag själv började skriva i den. Mycket trevligt folk och man får sällskap genom natten.

/mvh ikh
Citera
2007-11-18, 06:19
  #19
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Jag har ännu inte skrivit i "Sover alla"-trådarna, men rätt vad det är dyker jag nog upp där under mitt nattugglande. Om inte trådarna försvinner, vill säga.
Jag hoppas de kan få leva vidare, då jag tror de har ett stort värde för ett inte obetydligt antal användare.
Citera
2007-11-18, 06:52
  #20
Medlem
Gerras avatar
Formatet på diskussionerna i ett forum i vBulletin-stuk av den här typen är ju överlägset det på de diskussioner som sker i en IRC-kanal. Det är lättare att hänga med om debatten inte måste föras i realtid, om man kan söka i chattarna via vanliga sökmotorn, om man kan identifiera deltagarna via avatar och inte enbart via användarnamn, osv.

Däremot så bör inte de regelrätta chattrådarna blandas med några andra trådar alls. Inför en avdelning för chattrådar i vilka diskussionen får föras helt fritt, oavsett rubrik på tråden. Ingen kvalitetskontroll öht. Då slipper dessa trådar fucka med senaste-inlägg-spalten till höger, eller på något annat vis irritera användare som inte är inblandade i chattandet.

Om risk föreligger för att chattar svampar ner resten av forumet, sökfunktionen, eller något i den stilen så borde det väl gå att fixa på nåt klurigt vis som inte innebär att chattandet behöver förpassas helt härifrån. Om det inte går att undvika den typen av besvär så tycker jag nog att Sover Alla kan strypas, dö, och förpassas till IRC:en. I annat fall så håller jag alltså med TS; Låt IRC:en komplettera forumet
Citera
2007-11-18, 09:21
  #21
Medlem
HjarterDams avatar
Håller med om att sova alla tråden bör finnas kvar.
Den har ju räddat mitt liv. Mycket skönt folk som hänger där och alltid god stämning.
Citera
2007-11-18, 14:43
  #22
Medlem
Lite statistik så vi vet vad vi pratar om.

Sover alla är uppdelat på tolv (12) trådar.

I skrivandets stund ligger det totala antalet inlägg på Etthundraåttiofemtusen tvåhundratjugofyra (185 224).

Antalet visningar ligger på en miljon fyrtioniotusen femhundrafem (1 049 505) stycken.

Första tråden startades 2004-02-03 av LadyT.


Självklart ska Sover alla leva vidare!
Citera
2007-11-18, 19:24
  #23
Medlem
Trådarna ska vara kvar, punkt slut. Jag kan inte se någon som helst anledning till att de ska försvinna.
Citera
2007-11-19, 00:38
  #24
Medlem
toMishs avatar
Jag tycker också den kan vara kvar. Det är ju kul att se vad man har skrivit i efterhand, och vad andra har svarat på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in