Om jag förstått det rätt handlar de här olika organisationerna, typ Bandidos, HellsAngels mm om inte så mycket om att mekka med motorcyklar och åka små motorcykelutflykter utan om grovt kriminella som får bli med i nån sorts gemenskap där man som grupp kan syssla med tung kriminalitet? Det är det som är kärnan, liksom?
Vad exakt är det man sysslar med för kriminella aktiviteter, är det allt möjligt som går att tjäna pengar på?
Knark vet jag att de pysslar med. För många år sen kände jag till några som höll på lite med knarkaffärer och då var det hells angels inblandade. Killen blev blåst på massa pulver som var helt skitdåligt, men fick storstryk när han tjafsade emot HA - snubbarna. Och liknande har man ju hört, som även inbegriper mord kring schaskiga knarkuppgörelser.
..Ligger såna här "organisatiner" bakom all narkotikahandel i sverige?
Ligger de bakom såna här tattaraktiga brott på lokal nivå som går ut på att pressa pengar ur privatpersoner som är egna företagare utan koppling till maffian?
Säljer de stulna bilar till polska hor-baroner i Estland?
Det är lite svårt att få nån samlad information, för t ex. sidor som wikipedia utmålas t ex Hells Angels som en motorcykelklubb och inget annat, inte som en maffiaverksamhet!! Det är mycket snack om klubbarna, och det är spännande och häftigt tydligen, men lite snack om vad som egentligen gör