Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Jag har ubuntu på min dator och behövde också XP, för ett program som krävde det.
Jag stängde av dator, satte i CD-skivan, startade upp den och började partitionera ett ledigt och oanvänt utrymme för installationen. Den kopigerade filer och sade att den skulle startas om för att installationen skulle kunna genomföras, men när jag startat om datorn så hänger sig alltid XP-installationen i början.
Så, jag kan inte installera XP eller starta upp mitt ubuntu på datorn, eftersom datorn automatiskt startar upp XP-installationen.
Att jag tar ur XP-CD´n hjälper inget, den försöker ändå installera XP. Jag antar att det ligger någon inställning i bios att XP ska försöka installeras vid uppstort, hur kan jag komma runt detta.?
när den kopierat filer och och det är klart, datorn startar om, då behöver du väll igentligen inte skivan längre..eller? om du sätter i skivan igen och "trycker på valfriknapp" vid uppstartet så maskinkonfigurationer å d där tjaffset läses in igen borde den väll "börja om från början" om du fattar..? kanske inte jag som fattar