Citat:
Ursprungligen postat av eearl
Kladhest: Tack för ett sjyst, bidragande svar. Den är alltså helt bortblåst numera(depers.)? Fan vad skönt det msåste vara!
Har du några konkreta tips att ge för att påskynda förbättringen eller återhämtandet? Jag befinner mig inte än i stadiet där som du beskrev.. jag räknar med att ta det tar uppemot 5 år att få det att gå bort ungefär. Och hur man ska stå ut under tiden är ju ett stort jävla frågetecken.

Speciellt det där med att försöka leva ett normalt svensson liv. Begär inte mkt,
Gick det mkt upp och ner för dig? Vet du vad det var som triggade igång det, var drugs inblandat?
För mig känns det som att allt helvete periodvis ökar.. starkare & starkare depersonaliserings-känningar, periodvis kanske.. jag tror då i alla fall det. Fast man lägger sällan märke till dom minimala förbättringarna som säkert också sker periodvis. Gick det upp o ner för dej under perioden du tillslut blev helt kry? Dvs. att du kändes som att allt gick åt fel håll, konstant.
Vänder förhoppningsvis snart för mig....
Prio.1 är att börja bearbeta all ångest & panikångest jag lidigt av för länge. Tror inte antideprissiva är särskilt effektiva när man samtidigt lider av depersonalisering. Har provat ett helt gäng olika och dom har snarare skjälpt än hjälpt, ex. aldrig mått sämre sen under perioden under en av dom..
Ja det här känslolösa, (mar)drömms tillståndet blir rätt outhärdligt i längden... får väl försöka diciplinera sig trots att allt är åt helvete alltför ofta.
Ja, min despersonalisation är helt totalt borta. Kan väl hända någon enstaka dag att den kommer tillbaka, men i små mängder att man inte tänker på det såvida man inte känner efter.
Det brukade gå väldigt upp och ner för mig, vissa dagar kunde vara lite bättre, men i helhet så känndes det bara som om det blev värre och värre hela tiden. Såklart så kände jag efter hela tiden, vilket inte hjälper ett dugg heller, inte heller hjälper det för någon av er att läsa på dom hära forumen, snarare tvärtom. Det är säkert en slags tryghet för er att komma hit och läsa om andras symptom. Sånt skit ska bort. Jag vet att det är ett HELVETE men inga jävla trygghets tillflykter.
Det finns bara ett sätt att påskynda botandet. Jag kommer låta som en dryg kärring från vårdcentralen med självklara och "nyttiga" tips.
- Behandla din panikångest, ångest, oro eller vad det nu är ni har.
- Sluta läsa på forum om sånna hära problem. Det förvärrar det bara.
- Sitt inte innomhus framför datorn hela tiden. Ni har säkert kännt någon person som aldrig kan sitta hemma, utan måste alltid vara iväg och träffa människor, gå på stan och hålla sig sysselsatt, och man undrar bara hur fan ORKAR HAN!? ... bli sån
- Ät rätt mat, rök inte, snusa inte, knarka INTE och framför allt fixa en strikt dygnsrytm.
- Förstå att det är en del av dig just nu, du kan gråta och leta hur jävla mycket som helst efter svar men det hjälper inte.
Så om någon tror på mig, och anpassar sig efter detta så förväntar jag mig inget svar från den personen. Utan han/hon är ute och håller sig frisk
Med andra ord, det är dags att lägga "rock'n'roll" livet på hyllan och ta hand om din kropp ett tag.