2020-11-29, 11:29
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Lotto's extramiljoner på Andra Chansen, denna gång 15 extra en miljon-vinster, börjar bli ett skämt. Det har nu delats ut vid ett flertal gånger och inte en enda har gått till Lund.

Oddsen för det borde ändå var ganska stor. Av de 15 i går gick 3 till Kalmar, 2 till Öland, 2 till Trollhättan och sedan 8 andra orter.

Men alltså Kalmar och Öland, det skiljer en bro, fick 5 miljoner ihop av 15. De är inte speciellt många invånare ihop heller. Vad är oddsen för det? Men ingen till Lund!

Fick ivf trösta mig med 5 rätt på Lotto 1 vilket gav hela 76 kr. Bästa hittills någonsin för mig i antal rätt på Lotto. Man blev allt lite smånervös under dragningen. Jag satte de tre första numren i rad, då började hjärtat dunka lite extra. Han tänka att det kanske äntligen var min tur!

https://www.svenskaspel.se/lotto/andra-chansen/vinnare

Det var endast södra delen av Sverige som fick miljonerna. Ingen jämn spridning likt förra dragningen. Jag bor i norra Dalarna och vi fick en vinst förra dragningen, dock längre söderut i länet.

Extrachansen är ett smart drag av svenska spel att få fler att spela men ändå inte dela ut fler miljoner. Själv brukar jag spela 1-3 rader onsdag och lördag året runt. Nu spelar jag runt 20 rader per dragning tillfälligt under extrachansen. Chansen att bli dragen är lika liten som en ordinarie dragning, dvs 1:6 miljoner.
Citera
2020-11-30, 00:54
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Det var endast södra delen av Sverige som fick miljonerna. Ingen jämn spridning likt förra dragningen. Jag bor i norra Dalarna och vi fick en vinst förra dragningen, dock längre söderut i länet.

Extrachansen är ett smart drag av svenska spel att få fler att spela men ändå inte dela ut fler miljoner. Själv brukar jag spela 1-3 rader onsdag och lördag året runt. Nu spelar jag runt 20 rader per dragning tillfälligt under extrachansen. Chansen att bli dragen är lika liten som en ordinarie dragning, dvs 1:6 miljoner.

Beroende på hur många rader du har ja. Säg att du kör system 12, onsdag och lördag, lotto 1 och lotto 2 plus joker i tio veckor, det ger 31680 chanser på tio veckor (kostar visserligen 95240 kr).

Man hinner (om jag räknat rätt) få ihop nästan 100 tusen chanser till dragningen i maj.
Citera
2020-12-01, 19:13
Medlem
Harry_s avatar
jaha då vart någon 3 115 721 kr rikare idag
https://www.svenskaspel.se/lotto/resultat
själv fick jag noll
Citera
2020-12-09, 22:13
Medlem
4+1 på Lotto 2 idag, +1 ger ju inget extra där, och hela 20 kr rikare.

Det var faktiskt en lycklig vinnare idag på Joker som fick in alla 7 nummer och vann 10'000'000 kr på 10 satsade kr. Det har bara hänt några gånger, så det är ganska unikt. Grattis till vinnaren!
Citera
2020-12-09, 22:28
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
4+1 på Lotto 2 idag, +1 ger ju inget extra där, och hela 20 kr rikare.

Det var faktiskt en lycklig vinnare idag på Joker som fick in alla 7 nummer och vann 10'000'000 kr på 10 satsade kr. Det har bara hänt några gånger, så det är ganska unikt. Grattis till vinnaren!

Jag fick 5+1 på lotto och fyra rätt på joker med mitt system

Jag har själv i alla år funderat över "hur gör man för att pricka sju rätt på lotto och sedan två på joker och få drömvinsten?"

3,1 miljoner på lotto 1 ser jag. Kaffepengar idag. Betalat skulder och sedan kontantinsats till att bygga hus och sedan poff så är pengarna är slut.
Senast redigerad av Mittpunkt 2020-12-09 kl. 22:31.
Citera
2020-12-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag fick 5+1 på lotto och fyra rätt på joker med mitt system

Jag har själv i alla år funderat över "hur gör man för att pricka sju rätt på lotto och sedan två på joker och få drömvinsten?"

3,1 miljoner på lotto 1 ser jag. Kaffepengar idag. Betalat skulder och sedan kontantinsats till att bygga hus och sedan poff så är pengarna är slut.
Bra för dig, gratulerar. Skulle säga att det är nog svårare att sätta Joker än Drömvinsten. Men allt handlar om tur. Skulle gärna vunnit 3,1 miljoner, det skulle ändrat mitt liv till det bättre!
Citera
2020-12-13, 00:17
Medlem
5 rätt igen på Lotto 1, gav 121 kr. Bara 2 veckor sedan senast.

3 rätt på Jokern, men mitt i. Nu börjar det närma sig!
Citera
2020-12-13, 09:45
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
5 rätt igen på Lotto 1, gav 121 kr. Bara 2 veckor sedan senast.

3 rätt på Jokern, men mitt i. Nu börjar det närma sig!

Det är det jag skriver. Man ska ha tre rader

En rad med låga nummer, en rad med blandat och en rad med höga nummer.

Oftast när det dras sådana nummer som det gjorde igår på Lotto 1 så får oftast ingen sju rätt eftersom folk inte har en rad med höga nummer bara - folk blandar.

Jag kör system 9 och har fyra nummer över tjugo, två nummer under tio och tre nummer mellan tio och tjugo.
Senast redigerad av Mittpunkt 2020-12-13 kl. 09:48.
Citera
2021-01-30, 21:08
Medlem
psykosnyckels avatar
Vafan är det med lotto 2?!, det vinner fler på lotto2 i alla kategorier från 4 rätt till drömvinsten även om man är tvungen vara med på lotto1 för att vara med på lotto2, har sett det här flera gånger. totalt logiskt omöjligt, är det scientologerna som ger vinsterna till sig själva eller vad helskotta. & varför spelar typ 5 tusen pers på varje keno1 varje dragning & vinner tänk hur många som spelar det totalt inklusive de som valt fel.
Senast redigerad av psykosnyckel 2021-01-30 kl. 21:13.
Citera
2021-01-30, 21:10
Medlem
4 rätt på Lotto 2 gav hela 18 kr. Var nära på ytterligare 2 rätt där det föll precis bredvid mina nummer. Samma otur som på Eurojackpot.

Nästa gång blir det kanske bättre!
Citera
2021-01-30, 21:12
Medlem
psykosnyckels avatar
Citat:
4 rätt på Lotto 2 gav hela 18 kr. Var nära på ytterligare 2 rätt där det föll precis bredvid mina nummer. Samma otur som på Eurojackpot.

Nästa gång blir det kanske bättre!
Då får du allt gå med i scientologerna först.
Citera
2021-02-10, 19:36
Medlem
Nu gav Lotto 1 ordentligt med pengar. 7 rätt gav 16'666'167 kr till en vinnare.

3 rätt till mig som mest gav inget i återbäring.

Lotto 1

32 26 22 10 12 21 15
17 11 16 25

Lotto 2

31 13 9 34 15 33 19
20 12 2 35

Joker

5 5 2 0 4 2 2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto