2007-11-16, 00:41
Medlem
Hade tnkt att brja spela p Lotto men vet inte hur man gr... Vet att man gr ner till en spelbutik eller www.svenskaspel.se och fyller i en massa siffror, men frstr inget. Ngon som kan bertta lite hur det funkar ? Skulle uppskattas
Citera
2007-11-16, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndskefulle
Hade tnkt att brja spela p Lotto men vet inte hur man gr... Vet att man gr ner till en spelbutik eller www.svenskaspel.se och fyller i en massa siffror, men frstr inget. Ngon som kan bertta lite hur det funkar ? Skulle uppskattas
Jtte ltt.. Jag har tagit en printscreen frn svenskaspel.se och visar med ringar vilka alternativ du har. Kupongen i butiken ser lika ut.

http://img248.imageshack.us/img248/1405/lottomv0.jpg

1: Hr kryssar du i om du vill spela bde Lrdag & Onsdag, eller du kanske bara vill vara med p Lrdag s vljer du bara Lrdag o.s.v.

2: I Lotto kr dom tv dragningar hr kan du vlja om du vill vara med i bda eller bara i frsta. Du har ju dubbel chans att vinna men det kostar ocks dubbelt.

3: Joker! Hr vljer du om du vill ha med Joker. Fr att vinna den dr drmvinsten mste du ha 7 rtt p lotto & 2 rtt p joker. Joker kostar 10kr, du kan sjlv vlja nr, sg bara till kassan innan du lmnar in s fixar hon de.

4: Hr kan du kryssa i om du vill att datorn ska vlja ut nr, annars vljer du sjlv ut 7 egna nr mellan 1 - 35. D bockar du allts inte i Huxflux.

5: I butiken finns det olika kuponger, 1 vecka, 5 veckor, 10 veckor. vill du kra lotto varje lrdag i 5 veckor vljer du en sn kupong s slipper du springa ner varje helg s att sga.

Slutligen: Du ska allts vlja 7 nr av 1 - 35. Du kan vinna p 4 rtt 5 rtt 6 rtt 6 + 1 tillgg och 7 rtt. Dom drar frst 7 nr sen drar dom 4 st Tillggsnr. Har du tex d 6 st av dom 7 dom drog och ett av dom 4 st Tillggsnr, s har du allts vunnit p 6 + 1 tillgg. Tillggsnr blandar du inte in i sjlva lottonr (7st).

Lycka till.
Citera
2007-11-16, 08:34
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndskefulle
Du skojar va
Citera
2008-10-06, 19:53
Medlem
mraskers avatar
Svenskaspel stter ett vinsttak p 10miljoner den 22:a oktober!!! D knns det inget kul att spela dr. Vad finns det fr konkurenter till Lotto??

Det borde ju finnas massvis av spelbolag med liknade spel? Men som inte har ngot jvla vinsttak p "futtiga" 10miljoner

Kravet r att det ska finnas p svenska
Citera
2008-10-06, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrasker
Svenskaspel stter ett vinsttak p 10miljoner den 22:a oktober!!! D knns det inget kul att spela dr. Vad finns det fr konkurenter till Lotto??

Det borde ju finnas massvis av spelbolag med liknade spel? Men som inte har ngot jvla vinsttak p "futtiga" 10miljoner

Kravet r att det ska finnas p svenska

Lagom bump..
Senast ngon skrev i trden var fr snart ett r sedan.

Men fr att spinna vidare p det du skrev. Att de stter ett vinsttak p tio miljoner sger ju inte s mycket..
Har de fortfarande samma procentuella utdelning till vinnarna r det ju bara bra om de stter ett tak nstan. Vinner tio personer tio miljoner var, r det ju sjukt mycket bttre n att en vinner hundra miljoner.
Kan hundra pers vinna en miljon var, istllet fr att en person vinner hundra miljoner sjlv, r det ju kalas.
Osv.
Chansen att vinna ngot p lotto kar ju i s fall, genom att de sprider ut vinsterna till fler vinnare.
Och vem vill inte vinna tio miljoner, en miljon eller 200 000?

Men eftersom du inte nmner ngot om det, och skert inte vet hur det r, r det ju svrt att veta hur det ligger till.

Men jag har svrt att tnka mig att SvS gr detta fr att ka sin egna vinst, d de inte behver det efter alla miljarder de gr i plusresultat r efter r. Lter snarare som att de gr det, som jag skriver, fr att gra det mer attraktivt hos spelarna, lite lgre vinster, men till fler personer, som nd r tillrckliga.
Vinner man tio miljoner kan man leva rtt gott i sitt liv..
Citera
2008-10-07, 18:42
Medlem
mraskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorlaco
Lagom bump..
Senast ngon skrev i trden var fr snart ett r sedan.

Men fr att spinna vidare p det du skrev. Att de stter ett vinsttak p tio miljoner sger ju inte s mycket..
Har de fortfarande samma procentuella utdelning till vinnarna r det ju bara bra om de stter ett tak nstan. Vinner tio personer tio miljoner var, r det ju sjukt mycket bttre n att en vinner hundra miljoner.
Kan hundra pers vinna en miljon var, istllet fr att en person vinner hundra miljoner sjlv, r det ju kalas.
Osv.
Chansen att vinna ngot p lotto kar ju i s fall, genom att de sprider ut vinsterna till fler vinnare.
Och vem vill inte vinna tio miljoner, en miljon eller 200 000?

Men eftersom du inte nmner ngot om det, och skert inte vet hur det r, r det ju svrt att veta hur det ligger till.

Men jag har svrt att tnka mig att SvS gr detta fr att ka sin egna vinst, d de inte behver det efter alla miljarder de gr i plusresultat r efter r. Lter snarare som att de gr det, som jag skriver, fr att gra det mer attraktivt hos spelarna, lite lgre vinster, men till fler personer, som nd r tillrckliga.
Vinner man tio miljoner kan man leva rtt gott i sitt liv..

Tycker det r bttre att utnyttja trdar som redan finns n att skapa nya trdar som handlar om samma saker. Jag menar rubriken "Lotto" - den r mycket bred! Men den hr delen av forum verkar ligga lite efter i strvan efter att ha 100 trdar om samma sak... (detta var bara en parentes)

Nr man spelar Lotto s lever man p hoppet. Man tror inte att man ska vinna dom dr 100 miljoner som spelbolaget lockar med. Men man lever nd p hoppet, om du frstr va jag menar. Det klart som fan att man vill vinna 100miljoner sjlv n 10miljoner tillsammans med 10 andra stollar ute p landet!
Men detta r skit samma, Sv.Spel fr gra vad de vill....

Det jag undran var om det fanns ngon annan sida p svenska som har typ lotto med ett obegrnsat vinst-tak?

Vill svenskaspel leka socialdemokrater "alla ska ha det lika bra ... ingen fr ha det bttre n ngon annan medborgare... alla ska ha lika mycket pengar..." - fine, men jag vill t de stora pengarna!!
Citera
2008-10-07, 19:55
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Tycker det r bttre att utnyttja trdar som redan finns n att skapa nya trdar som handlar om samma saker.
Helt rtt, allt fr f som gr det (ven jag borde antagligen bttra mig).

Ngon som kanfrklara lotto-upplgget fr en lat jvel som inte orkar googla sig fram? Vad det kostar och vad man vinner och sdr?
Citera
2008-10-07, 20:56
Medlem
Citat:
Tycker det r bttre att utnyttja trdar som redan finns n att skapa nya trdar som handlar om samma saker. Jag menar rubriken "Lotto" - den r mycket bred! Men den hr delen av forum verkar ligga lite efter i strvan efter att ha 100 trdar om samma sak... (detta var bara en parentes)

Nr man spelar Lotto s lever man p hoppet. Man tror inte att man ska vinna dom dr 100 miljoner som spelbolaget lockar med. Men man lever nd p hoppet, om du frstr va jag menar. Det klart som fan att man vill vinna 100miljoner sjlv n 10miljoner tillsammans med 10 andra stollar ute p landet!
Men detta r skit samma, Sv.Spel fr gra vad de vill....

Det jag undran var om det fanns ngon annan sida p svenska som har typ lotto med ett obegrnsat vinst-tak?

Vill svenskaspel leka socialdemokrater "alla ska ha det lika bra ... ingen fr ha det bttre n ngon annan medborgare... alla ska ha lika mycket pengar..." - fine, men jag vill t de stora pengarna!!

Men om chansen fr dig frbttras ganska s rejlt att vinna tio miljoner n inget alls, gentemot att vinna hundra miljoner, mste det vl vara bra? Vet du hur jvla mycket pengar tio miljoner r fr en vanlig svensson? Galet mycket skulle jag nog sga.
Eller att bara vinna en miljon och f sitt liv lite mer tillfreds under mnga r skulle nog inte mnga tacka nej till. Gentemot att inte vinna ett skit.

Men det r ju skit samma allt det dr egentligen. Fr du r ju s jvla stormrik s tio miljoner r "inga stora pengar" fr dig. Som du s glatt uttrycker det.
"Alla ska ha det lika bra". Jaha?
Okej. Ingen ekonomisk uppfattning om ngot alls lter det som.

Och vilket jvla spn som helst fattar vl att du hellre vill vinna hundra miljoner sjlv, n tio miljoner tillsammans med nio andra i Sverige. Det var ju knappast vad jag skrev och inte heller menade.
Men om chansen kar p att vinna tio miljoner (som r svrt som satan), gentemot att vinna hundra miljoner (som i princip r en mnsklig omjlighet), mste alternativ nummer ett vara bttre, eftersom du kan leva gott p det hoppet, alla gnger. Det r ju knappast s att det kommer springa runt folk som vinner tio miljoner hr o dr varje vecka nu. Man mste frmodligen fortfarande ha sina sju rtt, plus tv joker. Bara att vinsterna sprids ut, och fyra, fem och sex rtt fr rejla vinstkningar, samt en bttre spridning p drmvinsten.
Klockrent sger jag.

Ang. andra alternativ till spel vet jag inte. Jag har kikat runt lite, men inte hittat ngot.
Vet inte riktigt heller hur det skulle fungera. Vgar man spela p ngot liknande "lotto", hos ett ntbolag, som r belagt i ngot skatteparadis, utan ngra kontroller, osv.. ?
SvS har ju kontroller, mm. Oberoende spekulanter av alla dess slag.
Men ett ntbolag som sysslar med betting och poker? De kan ju hitta p vad fan som helst..
Senast redigerad av zorlaco 2008-10-07 kl. 21:01.
Citera
2008-10-07, 22:47
Medlem
mraskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorlaco

Ang. andra alternativ till spel vet jag inte. Jag har kikat runt lite, men inte hittat ngot.
Vet inte riktigt heller hur det skulle fungera. Vgar man spela p ngot liknande "lotto", hos ett ntbolag, som r belagt i ngot skatteparadis, utan ngra kontroller, osv.. ?
SvS har ju kontroller, mm. Oberoende spekulanter av alla dess slag.
Men ett ntbolag som sysslar med betting och poker? De kan ju hitta p vad fan som helst..

mailade och frga svenskaspel angende vad som hnder den 22:a oktober. Och det r mjligt att jag missuppfattat dom tidigare, men s hr svarde de "P lotto infrs inget tak utan det som hnder r att man lgger en fast vinstplan p jokern"

Och vad dom menar med det, vet jag inte Ngon som kan frklara, som vet mer?
Citera
2008-10-08, 19:07
Medlem
Citat:
mailade och frga svenskaspel angende vad som hnder den 22:a oktober. Och det r mjligt att jag missuppfattat dom tidigare, men s hr svarde de "P lotto infrs inget tak utan det som hnder r att man lgger en fast vinstplan p jokern"

Och vad dom menar med det, vet jag inte Ngon som kan frklara, som vet mer?

Men varfr frgade du inte om du ringde?
Sa du bara, "okej, tack, hej d" ?
Citera
2012-08-25, 21:37
Bannlyst
Bump!

Bad om en hundrakronors Harry Boy till idag nr jag handlade p stormarknaden igr, s ger mig krringen ett spel p lotto idag fr 100 kr! Jag kollade inte ens p kvittot i butiken och nu sitter jag hr med en "stor lotto" som jag aldrig spelat i hela mitt liv.

Har tv frgor enligt nedan:
1. Mste nummerna vara i den ordningen dom drar dom?
2. Det r tydligen bara tv dragningar, men p mitt kvitto har jag 15 rader..? Ngon som har lust att frklara..?
Citera
2012-08-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Bump!

Bad om en hundrakronors Harry Boy till idag nr jag handlade p stormarknaden igr, s ger mig krringen ett spel p lotto idag fr 100 kr! Jag kollade inte ens p kvittot i butiken och nu sitter jag hr med en "stor lotto" som jag aldrig spelat i hela mitt liv.

Har tv frgor enligt nedan:
1. Mste nummerna vara i den ordningen dom drar dom?
2. Det r tydligen bara tv dragningar, men p mitt kvitto har jag 15 rader..? Ngon som har lust att frklara..?

Varje rad bedms fr sig. Numrena mste inte vara i ordning.

Om du har en rad som r 1,2,3,4,5,6,7 och det kommer 7,6,5,4,20,21,22 s har du allts 4 rtt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in