Citat:
Ursprungligen postat av mrasker
Tycker det r bttre att utnyttja trdar som redan finns n att skapa nya trdar som handlar om samma saker. Jag menar rubriken "Lotto" - den r mycket bred! Men den hr delen av forum verkar ligga lite efter i strvan efter att ha 100 trdar om samma sak... (detta var bara en parentes)
Nr man spelar Lotto s lever man p hoppet. Man tror inte att man ska vinna dom dr 100 miljoner som spelbolaget lockar med. Men man lever nd p hoppet, om du frstr va jag menar. Det klart som fan att man vill vinna 100miljoner sjlv n 10miljoner tillsammans med 10 andra stollar ute p landet!
Men detta r skit samma, Sv.Spel fr gra vad de vill....
Det jag undran var om det fanns ngon annan sida p svenska som har typ lotto med ett obegrnsat vinst-tak?
Vill svenskaspel leka socialdemokrater "alla ska ha det lika bra ... ingen fr ha det bttre n ngon annan medborgare... alla ska ha lika mycket pengar..." - fine, men jag vill t de stora pengarna!!
Men om chansen fr dig frbttras ganska s rejlt att vinna tio miljoner n inget alls, gentemot att vinna hundra miljoner, mste det vl vara bra? Vet du hur jvla mycket pengar tio miljoner r fr en vanlig svensson? Galet mycket skulle jag nog sga.
Eller att bara vinna en miljon och f sitt liv lite mer tillfreds under mnga r skulle nog inte mnga tacka nej till. Gentemot att inte vinna ett skit.
Men det r ju skit samma allt det dr egentligen. Fr du r ju s jvla stormrik s tio miljoner r "inga stora pengar" fr dig. Som du s glatt uttrycker det.
"Alla ska ha det lika bra". Jaha?
Okej. Ingen ekonomisk uppfattning om ngot alls lter det som.
Och vilket jvla spn som helst fattar vl att du hellre vill vinna hundra miljoner sjlv, n tio miljoner tillsammans med nio andra i Sverige. Det var ju knappast vad jag skrev och inte heller menade.
Men om chansen kar p att vinna tio miljoner (som r svrt som satan), gentemot att vinna hundra miljoner (som i princip r en mnsklig omjlighet), mste alternativ nummer ett vara bttre, eftersom du kan leva gott p det hoppet, alla gnger. Det r ju knappast s att det kommer springa runt folk som vinner tio miljoner hr o dr varje vecka nu. Man mste frmodligen fortfarande ha sina sju rtt, plus tv joker. Bara att vinsterna sprids ut, och fyra, fem och sex rtt fr rejla vinstkningar, samt en bttre spridning p drmvinsten.
Klockrent sger jag.
Ang. andra alternativ till spel vet jag inte. Jag har kikat runt lite, men inte hittat ngot.
Vet inte riktigt heller hur det skulle fungera. Vgar man spela p ngot liknande "lotto", hos ett ntbolag, som r belagt i ngot skatteparadis, utan ngra kontroller, osv.. ?
SvS har ju kontroller, mm. Oberoende spekulanter av alla dess slag.
Men ett ntbolag som sysslar med betting och poker? De kan ju hitta p vad fan som helst..