Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-16, 00:41
  #1
Medlem
Hade tänkt att börja spela på Lotto men vet inte hur man gör... Vet att man går ner till en spelbutik eller www.svenskaspel.se och fyller i en massa siffror, men förstår inget. Någon som kan berätta lite hur det funkar ? Skulle uppskattas
Citera
2007-11-16, 08:30
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndskefulle
Hade tänkt att börja spela på Lotto men vet inte hur man gör... Vet att man går ner till en spelbutik eller www.svenskaspel.se och fyller i en massa siffror, men förstår inget. Någon som kan berätta lite hur det funkar ? Skulle uppskattas
Jätte lätt.. Jag har tagit en printscreen från svenskaspel.se och visar med ringar vilka alternativ du har. Kupongen i butiken ser lika ut.

http://img248.imageshack.us/img248/1405/lottomv0.jpg

1: Här kryssar du i om du vill spela både Lördag & Onsdag, eller du kanske bara vill vara med på Lördag så väljer du bara Lördag o.s.v.

2: I Lotto kör dom två dragningar här kan du välja om du vill vara med i båda eller bara i första. Du har ju dubbel chans att vinna men det kostar också dubbelt.

3: Joker! Här väljer du om du vill ha med Joker. För att vinna den där drömvinsten måste du ha 7 rätt på lotto & 2 rätt på joker. Joker kostar 10kr, du kan själv välja nr, säg bara till kassan innan du lämnar in så fixar hon de.

4: Här kan du kryssa i om du vill att datorn ska välja ut nr, annars väljer du själv ut 7 egna nr mellan 1 - 35. Då bockar du alltså inte i Huxflux.

5: I butiken finns det olika kuponger, 1 vecka, 5 veckor, 10 veckor. vill du köra lotto varje lördag i 5 veckor väljer du en sån kupong så slipper du springa ner varje helg så att säga.

Slutligen: Du ska alltså välja 7 nr av 1 - 35. Du kan vinna på 4 rätt 5 rätt 6 rätt 6 + 1 tillägg och 7 rätt. Dom drar först 7 nr sen drar dom 4 st Tilläggsnr. Har du tex då 6 st av dom 7 dom drog och ett av dom 4 st Tilläggsnr, så har du alltså vunnit på 6 + 1 tillägg. Tilläggsnr blandar du inte in i själva lottonr (7st).

Lycka till.
Citera
2007-11-16, 08:34
  #3
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndskefulle
Hade tänkt att börja spela på Lotto men vet inte hur man gör... Vet att man går ner till en spelbutik eller www.svenskaspel.se och fyller i en massa siffror, men förstår inget. Någon som kan berätta lite hur det funkar ? Skulle uppskattas
Du skojar va
Citera
2008-10-06, 19:53
  #4
Medlem
mraskers avatar
Svenskaspel sätter ett vinsttak på 10miljoner den 22:a oktober!!! Då känns det inget kul att spela där. Vad finns det för konkurenter till Lotto??

Det borde ju finnas massvis av spelbolag med liknade spel? Men som inte har något jävla vinsttak på "futtiga" 10miljoner


Kravet är att det ska finnas på svenska
Citera
2008-10-06, 22:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrasker
Svenskaspel sätter ett vinsttak på 10miljoner den 22:a oktober!!! Då känns det inget kul att spela där. Vad finns det för konkurenter till Lotto??

Det borde ju finnas massvis av spelbolag med liknade spel? Men som inte har något jävla vinsttak på "futtiga" 10miljoner


Kravet är att det ska finnas på svenska


Lagom bump..
Senast någon skrev i tråden var för snart ett år sedan.

Men för att spinna vidare på det du skrev. Att de sätter ett vinsttak på tio miljoner säger ju inte så mycket..
Har de fortfarande samma procentuella utdelning till vinnarna är det ju bara bra om de sätter ett tak nästan. Vinner tio personer tio miljoner var, är det ju sjukt mycket bättre än att en vinner hundra miljoner.
Kan hundra pers vinna en miljon var, istället för att en person vinner hundra miljoner själv, är det ju kalas.
Osv.
Chansen att vinna något på lotto ökar ju i så fall, genom att de sprider ut vinsterna till fler vinnare.
Och vem vill inte vinna tio miljoner, en miljon eller 200 000?

Men eftersom du inte nämner något om det, och säkert inte vet hur det är, är det ju svårt att veta hur det ligger till.

Men jag har svårt att tänka mig att SvS gör detta för att öka sin egna vinst, då de inte behöver det efter alla miljarder de gör i plusresultat år efter år. Låter snarare som att de gör det, som jag skriver, för att göra det mer attraktivt hos spelarna, lite lägre vinster, men till fler personer, som ändå är tillräckliga.
Vinner man tio miljoner kan man leva rätt gott i sitt liv..
Citera
2008-10-07, 18:42
  #6
Medlem
mraskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorlaco
Lagom bump..
Senast någon skrev i tråden var för snart ett år sedan.

Men för att spinna vidare på det du skrev. Att de sätter ett vinsttak på tio miljoner säger ju inte så mycket..
Har de fortfarande samma procentuella utdelning till vinnarna är det ju bara bra om de sätter ett tak nästan. Vinner tio personer tio miljoner var, är det ju sjukt mycket bättre än att en vinner hundra miljoner.
Kan hundra pers vinna en miljon var, istället för att en person vinner hundra miljoner själv, är det ju kalas.
Osv.
Chansen att vinna något på lotto ökar ju i så fall, genom att de sprider ut vinsterna till fler vinnare.
Och vem vill inte vinna tio miljoner, en miljon eller 200 000?

Men eftersom du inte nämner något om det, och säkert inte vet hur det är, är det ju svårt att veta hur det ligger till.

Men jag har svårt att tänka mig att SvS gör detta för att öka sin egna vinst, då de inte behöver det efter alla miljarder de gör i plusresultat år efter år. Låter snarare som att de gör det, som jag skriver, för att göra det mer attraktivt hos spelarna, lite lägre vinster, men till fler personer, som ändå är tillräckliga.
Vinner man tio miljoner kan man leva rätt gott i sitt liv..

Tycker det är bättre att utnyttja trådar som redan finns än att skapa nya trådar som handlar om samma saker. Jag menar rubriken "Lotto" - den är mycket bred! Men den här delen av forum verkar ligga lite efter i strävan efter att ha 100 trådar om samma sak... (detta var bara en parentes)

När man spelar Lotto så lever man på hoppet. Man tror inte att man ska vinna dom där 100 miljoner som spelbolaget lockar med. Men man lever ändå på hoppet, om du förstår va jag menar. Det klart som fan att man vill vinna 100miljoner själv än 10miljoner tillsammans med 10 andra stollar ute på landet!
Men detta är skit samma, Sv.Spel får göra vad de vill....

Det jag undran var om det fanns någon annan sida på svenska som har typ lotto med ett obegränsat vinst-tak?


Vill svenskaspel leka socialdemokrater "alla ska ha det lika bra ... ingen får ha det bättre än någon annan medborgare... alla ska ha lika mycket pengar..." - fine, men jag vill åt de stora pengarna!!
Citera
2008-10-07, 19:55
  #7
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrasker
Tycker det är bättre att utnyttja trådar som redan finns än att skapa nya trådar som handlar om samma saker.
Helt rätt, allt för få som gör det (även jag borde antagligen bättra mig).


Någon som kanförklara lotto-upplägget för en lat jävel som inte orkar googla sig fram? Vad det kostar och vad man vinner och sådär?
Citera
2008-10-07, 20:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrasker
Tycker det är bättre att utnyttja trådar som redan finns än att skapa nya trådar som handlar om samma saker. Jag menar rubriken "Lotto" - den är mycket bred! Men den här delen av forum verkar ligga lite efter i strävan efter att ha 100 trådar om samma sak... (detta var bara en parentes)

När man spelar Lotto så lever man på hoppet. Man tror inte att man ska vinna dom där 100 miljoner som spelbolaget lockar med. Men man lever ändå på hoppet, om du förstår va jag menar. Det klart som fan att man vill vinna 100miljoner själv än 10miljoner tillsammans med 10 andra stollar ute på landet!
Men detta är skit samma, Sv.Spel får göra vad de vill....

Det jag undran var om det fanns någon annan sida på svenska som har typ lotto med ett obegränsat vinst-tak?


Vill svenskaspel leka socialdemokrater "alla ska ha det lika bra ... ingen får ha det bättre än någon annan medborgare... alla ska ha lika mycket pengar..." - fine, men jag vill åt de stora pengarna!!

Men om chansen för dig förbättras ganska så rejält att vinna tio miljoner än inget alls, gentemot att vinna hundra miljoner, måste det väl vara bra? Vet du hur jävla mycket pengar tio miljoner är för en vanlig svensson? Galet mycket skulle jag nog säga.
Eller att bara vinna en miljon och få sitt liv lite mer tillfreds under många år skulle nog inte många tacka nej till. Gentemot att inte vinna ett skit.

Men det är ju skit samma allt det där egentligen. För du är ju så jävla stormrik så tio miljoner är "inga stora pengar" för dig. Som du så glatt uttrycker det.
"Alla ska ha det lika bra". Jaha?
Okej. Ingen ekonomisk uppfattning om något alls låter det som.

Och vilket jävla spån som helst fattar väl att du hellre vill vinna hundra miljoner själv, än tio miljoner tillsammans med nio andra i Sverige. Det var ju knappast vad jag skrev och inte heller menade.
Men om chansen ökar på att vinna tio miljoner (som är svårt som satan), gentemot att vinna hundra miljoner (som i princip är en mänsklig omöjlighet), måste alternativ nummer ett vara bättre, eftersom du kan leva gott på det hoppet, alla gånger. Det är ju knappast så att det kommer springa runt folk som vinner tio miljoner här o där varje vecka nu. Man måste förmodligen fortfarande ha sina sju rätt, plus två joker. Bara att vinsterna sprids ut, och fyra, fem och sex rätt får rejäla vinstökningar, samt en bättre spridning på drömvinsten.
Klockrent säger jag.

Ang. andra alternativ till spel vet jag inte. Jag har kikat runt lite, men inte hittat något.
Vet inte riktigt heller hur det skulle fungera. Vågar man spela på något liknande "lotto", hos ett nätbolag, som är belagt i något skatteparadis, utan några kontroller, osv.. ?
SvS har ju kontroller, mm. Oberoende spekulanter av alla dess slag.
Men ett nätbolag som sysslar med betting och poker? De kan ju hitta på vad fan som helst..
__________________
Senast redigerad av zorlaco 2008-10-07 kl. 21:01.
Citera
2008-10-07, 22:47
  #9
Medlem
mraskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorlaco

Ang. andra alternativ till spel vet jag inte. Jag har kikat runt lite, men inte hittat något.
Vet inte riktigt heller hur det skulle fungera. Vågar man spela på något liknande "lotto", hos ett nätbolag, som är belagt i något skatteparadis, utan några kontroller, osv.. ?
SvS har ju kontroller, mm. Oberoende spekulanter av alla dess slag.
Men ett nätbolag som sysslar med betting och poker? De kan ju hitta på vad fan som helst..

mailade och fråga svenskaspel angående vad som händer den 22:a oktober. Och det är möjligt att jag missuppfattat dom tidigare, men så hör svarde de "På lotto införs inget tak utan det som händer är att man lägger en fast vinstplan på jokern"

Och vad dom menar med det, vet jag inte Någon som kan förklara, som vet mer?
Citera
2008-10-08, 19:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrasker
mailade och fråga svenskaspel angående vad som händer den 22:a oktober. Och det är möjligt att jag missuppfattat dom tidigare, men så hör svarde de "På lotto införs inget tak utan det som händer är att man lägger en fast vinstplan på jokern"

Och vad dom menar med det, vet jag inte Någon som kan förklara, som vet mer?

Men varför frågade du inte om du ringde?
Sa du bara, "okej, tack, hej då" ?
Citera
2012-08-25, 21:37
  #11
Avstängd
Centons avatar
Bump!

Bad om en hundrakronors Harry Boy till idag när jag handlade på stormarknaden igår, så ger mig kärringen ett spel på lotto idag för 100 kr! Jag kollade inte ens på kvittot i butiken och nu sitter jag här med en "stor lotto" som jag aldrig spelat i hela mitt liv.

Har två frågor enligt nedan:
1. Måste nummerna vara i den ordningen dom drar dom?
2. Det är tydligen bara två dragningar, men på mitt kvitto har jag 15 rader..? Någon som har lust att förklara..?
Citera
2012-08-26, 17:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Bump!

Bad om en hundrakronors Harry Boy till idag när jag handlade på stormarknaden igår, så ger mig kärringen ett spel på lotto idag för 100 kr! Jag kollade inte ens på kvittot i butiken och nu sitter jag här med en "stor lotto" som jag aldrig spelat i hela mitt liv.

Har två frågor enligt nedan:
1. Måste nummerna vara i den ordningen dom drar dom?
2. Det är tydligen bara två dragningar, men på mitt kvitto har jag 15 rader..? Någon som har lust att förklara..?

Varje rad bedöms för sig. Numrena måste inte vara i ordning.

Om du har en rad som är 1,2,3,4,5,6,7 och det kommer 7,6,5,4,20,21,22 så har du alltså 4 rätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback